Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Tekstil ve Moda Tasarımı

FA 317 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Tekstil Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FA 317
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, moda ve iç mekan endüstrilerine baskılı kumaş koleksiyonu oluşturmak için araştırma, çizim ve tasarım becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tekstil tasarımı sektöründeki mevcut sezonluk ve tarihsel eğilimleri tanımlayabilecektir.
  • Özgün konseptlerle baskılı kumaş tasarım koleksiyonu geliştirebilecektir.
  • İç mekan tekstilleri ve moda endüstrisi için baskılı kumaş koleksiyonları tasarlayabilecektir.
  • Baskı tasarım koleksiyonları için çoklu renk varyasyonları oluşturabilecektir.
  • Kumaş koleksiyonlarını giyim, moda aksesuarları ve iç mekanlarda uygulayabilecektir.
  • Endüstri standartlarına uygun bir portfolyo geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, moda ve iç mekan tekstillerine uygun kumaş deseni tasarlanabilmesi için gerekli dijital becerilere bir giriş sağlar. Konsept, malzeme, renk ve uygulama açısından alandaki mevcut trendlere odaklanır. Serbest çizim ve dijital teknikler (Adobe Photoshop ve Illustrator) kullanılarak, üretime uygun kumaş koleksiyonları geliştirilir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Baskılı Tekstil Tasarımına Giriş: Yüzyıllar boyu Basılmış Çiçek, Geometrik, Etnik ve Temalı Tekstil Baskıları - Stiller ve Motifler Meller, S. & Elffers, J., “Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design”. Thames & Hudson, UK. (2002) /pp.10 - 26
2 Tarihsel Özet - Araştırma ve Konsept Geliştirme /Motif Geliştirme Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / Styles & Motives / Pp.130 - 186
3 Tarihsel Özet – Desen Raporu Oluşturma / Kalıp Geliştirme Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 3 / Patterns & Repeats
4 Tarihsel Özet – Renk Uygulaması / Renk Çeşitleri Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). p. 34 Colour Theory
5 Tarihsel Özet – Ürün Uygulaması ve Proje Sunumu Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / From the İdea to the Product / Pp.58 -76
6 Doğa Özeti – Araştırma ve Deneysel / Hayattan Serbest Çizim / Kolaj Teknikleri
7 Doğa Özeti – Renk Hikayeleri
8 Doğa Özeti – Desen Raporu Oluşturma/ Desen Geliştirme/ Renk Uygulaması Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 3 / Patterns & Repeats
9 Doğa Özeti – Ürün Yerleştirme / Portfolyo Sunumu
10 Müşteri Özeti - Müşteri Tanımı / Sektör / Trend Panosu Sunumu
11 Müşteri Özeti – Motif çizimleri / Tasarım Geliştirme
12 Müşteri Özeti - Desenler ve Renk Çeşitleri
13 Müşteri Özeti - Portfolyo Hazırlama Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) Chapter 12 / Digital Portfolios
14 Müşteri Özeti - Kumaş Üzerine Uygulama / Sergi (Sunum/Jüri) Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / Application of the Designs onto the Fabric/ Pp.76-124 Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 6 / Technology for Digital Printing
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). ISBN‏‎ 978-1408124895

Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. (2009) ISBN 978-1856695862

Meller, S. & Elffers, J., “Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design”. Thames & Hudson, UK. (2002) ISBN 978-0500283653

Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) ISBN-13: 978-0958239134

Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) ISBN:9781119954842

Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) ISBN-13: 978-0713490589

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
12
24
Proje
1
18
18
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.

X
2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.

5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

X
8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.