GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 401 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Trendleri ve Öngörüsü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 401
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı küresel moda pazarında etkin olan tasarım ve tüketim trendlerini analiz etmek ve moda endüstrisine yönelik vaka analizleri yaparak geleceğe yönelik eğilimlerin öngörüsünü yapmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ilk bölümünde öğrenciler hikaye panoları ile moda kavramlarını görselleştirecek, ikinci bölümünde ise gelecek sezon için bir moda trendi öngörerek yaratıcı sunumunu gerçekleştireceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Dersin Yapısı + Modanın Dinamikleri (Ödev 1 Giriş) | |
2 | Modanın Motivasyonları + Sezon Değerlendirmesi (Ödev 1 Teslim + Ödev 2 Giriş) | Evelyn Brannon, Fashion Forecasting, ( New York:Fairchild pub., 2001)4-10 |
3 | Moda Piyasası Seviyeleri (Ödev 2 Teslim + Ödev 3 Giriş) | Michael Carter, Fashion classics from Carlyle to Barthes (Oxford: Berg ., 2003)Chapter 1 and 7 Malcolm Barnard ,Fashion as Communication (London and NY: Routledge., 1996) 47-67 |
4 | Modanın Yaşam Döngüsü, Geriye Dönük Moda Analizleri (Ödev 3 Teslim + Ödev 4 Giriş) | Diana Crane , Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender and Identity in Clothing (University of Chicago Press, 2000)132-150 |
5 | Moda Tüketicisi, ve Moda İkonları (Ödev 4 Teslim + Ödev 5 Giriş) | Annette Lynch and Mitchell Strauss, Changing Fashion: A Critical Introduction to Trend Analysis and Meaning (Oxford: Berg.,2007 )Chapter 7 |
6 | Moda Sosyal Benimseme (Ödev 5 Teslim + Ödev 6 Giriş) | Eundeok Kim, Ann Marie Fiore and Hyejeong Kim, Fashion Trends : Analysis and Forecasting( Oxford: Berg, 2011) Chapter 2 and 5 |
7 | Ödev 6 Teslim + Final Projesi Giriş | Evelyn Brannon, Fashion Forecasting, ( New York:Fairchild pub., 2001)75-94 |
8 | Arasınav Teslimi + Final Projesi Konsept Oluşturma (Ödev 7 Giriş) | Martin Raymond , Trend Forecaster’s Handbook (London: Laurence King, 2010) Chapter 6 |
9 | Gelecek Bakışı: Kültürel Göstergeler | Martin Raymond , Trend Forecaster’s Handbook (London: Laurence King, 2010) Chapter 5 |
10 | Pazar Araştırması & Spesifik Sektör Terminolojisi (Ödev 7 Teslim + Ödev 8 Giriş) | Eundeok Kim, Ann Marie Fiore and Hyejeong Kim, Fashion Trends : Analysis and Forecasting( Oxford: Berg, 2011) Chapter 3 |
11 | Tasarım İlhamları | Martin Raymond , Trend Forecaster’s Handbook (London: Laurence King, 2010) 6, 34-49 http://www.dezeen.com/ http://www.dazeddigital.com/ |
12 | Moda Haritası: Stil Yönelimleri | http://trendland.net/ http://www.anothermag.com/ |
13 | The Look: Stil rengi, line, kumaş, aksesuarlar. Talimatlar. (Ödev 8 Teslimi) | http//: vogue.com http://www.net-a-porter.com/ |
14 | Trend Sunumu: İletişim: Bir Trendin Anlatısı | Julia Gamster , Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg, 2011)Chapter 5 and 8 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Fashion at the Edge” by Caroline Evans, 2003, Yale University Press. 9780300124675 “Street Style” by Ted Polhemus, 1997, Thames and Hudson. 978-0500277942 http://showstudio.com/ http://www.edelkoort.com/ http://advancedstyle.blogspot.com/ http://artisnotdead.blogspot.com/ http://www.sleek-mag.com/ http://www.surfacemag.com/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
60
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
10
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
4
|
32
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’
Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.