GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Tasarımı için Portfolyo Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 404
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı görsel iletişim tekniklerinin temel yönlerini tanıtarak, öğrencilere lisansüstü eğitim ve iş başvurularında kullanabilecekleri bir moda portfolyosu oluşturmalarında yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler mezuniyet sonrası başvurularında kullanabilecekleri portfolyolarını oluşturabilmek için gerekli dijital görsel iletişim teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş - Portolyo Tanıtım: Toplama - Derleme - Sınıflandırma/ Projelerin Seçimi | Portfolio presentation for Fashion Designers by Linda Tain Publisher : Fairchild Books (2nd edition) ISBN-10 : 1501322982 • ISBN-13 : 978-1501322983 |
2 | Organize Etme: Web sitesinde/ Portfolyoda Kullanılacak Materyallerin Bir Araya Getirilmesi | Fashion Portfolio: Design & Presentation by Anna Kiper Publisher : Batsford; Illustrated edition (August 5, 2014) ISBN-10 : 1849940851 • ISBN-13 : 978-1849940856 |
3 | Toplama - Belgeleme - Sınıflandırma: Eksik Materyallerin Tamamlanması | |
4 | Yeniden Yazma- Geliştirme: Projelerin Yazılı ve Görsel Kısımlarının Düzenlenmesi | |
5 | Tasarlama: Portfolyo Şablonunun Ana Hatlarının Çizilmesi | Adobe Indesign Online Tutorial https://www.adobe.com/tr/learn/indesign |
6 | Projelerin Websitesi ve Pdf Portfolyo İçin Düzenlenmesi ve Taslak Portfolyo Tasarlanması | |
7 | Projelerin Düzenlenmesi ve Taslak Portfolyo Tasarlanması | Stand Out by Denise Anderson / Publisher : Peachpit Press; 1st edition (January 8, 2016) ISBN-10 : 0134134087 • ISBN-13 : 978-0134134086 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Taslak Portfolyo Teslimi | |
10 | Ön Yazı ve CV Oluşturma | The Resume Writing Guide: A Step-by-Step Workbook for Creating a Winning Resume by Lisa McGrimmon (kindle edition) How to Write the Perfect Resume: Stand Out, Land Interviews, and Get the Job You Want by Dan Clay (kindle edition) Ödev: Cv ve önyazı tamamlanması |
11 | Web Sitesi İçin Layout Belirlenmesi, Sayfaların Düzenlenmesi | Ödev: tutorialların izlenmesi https://www.youtube.com/watch?v=fT4VN1CjQA8 (2025 tutorial) WIX: https://www.wix.com/learn/library https://www.youtube.com/watch?v=57Llw-156gc |
12 | Web Sitesi İçin Sayfaların Düzenlenmesi | Creating Your Digital Portfolio by Ian Clazie Publisher : HOW Books (December 26, 2010) ISBN-10 : 1440310238 • ISBN-13 : 978-1440310232 |
13 | Web Sitesi İçin Sayfaların Düzenlenmesi | |
14 | Web Sitesi ve Pdf Portfolyo Son İnceleme | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Jüri Sunumu | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
https://www.youtube.com/watch?v=Bf2qKIns9U0&list=PLEejZG4jtr9ndRUJWhm-z74cLSmNgnkKf https://www.youtube.com/watch?v=NUu8oZJtN3c https://www.adobe.com/tr/learn/indesign
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo |
1
|
40
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..