GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
ENG 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İngilizce Temel Konuşma Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENG 310
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenci merkezli etkileşimsel bir yaklaşımla tasarlanan bu ders, süreç içerisinde öğrencilerin farklı temel alanlardaki konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı - Ünite 1 - Introduction to Speaking | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-20 |
2 | Ünite 2: The Art of Listening | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 21-31 |
3 | Ünite 3: Personality | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 32-40 |
4 | Ünite 4: Exploring Famous Art / Street Art | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 41-52 |
5 | Ünite 5: Memory | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 53-60 |
6 | Ünite 6: Trust / Acting Responsibly | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 61-70 |
7 | Ünite 7: Retail Sales / Entrepreneurship | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 71-80 |
8 | Ünite 8: Conflict Resolution / Win Win Solution | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 81-89 |
9 | Sözlü Sınav (Canlandırma) | Değerlendirme |
10 | Sözlü Sınav (Canlandırma) | Değerlendirme |
11 | Ünite 9: Applying for a Schengen Visa | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 90-108 |
12 | Ünite 10: Schengen Visa Interview | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 109-118 |
13 | Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) | Değerlendirme |
14 | Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) | Değerlendirme |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-128 |
16 | Final Sınavı - Sözlü (Mülakat) |
Ders Kitabı | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. ISBN: 9786057272409 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
-
|
0
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
|||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’
Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.