Dersin Adı
|
Kariyer gelişimi için İngilizce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENG 410
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
|
3. Sınıf olmak |
veya |
4. Sınıf olmak |
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Soru & Cevap Canlandırma
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, iş başvuru sürecinin tüm aşamalarını simüle ederek öğrencilerimizi profesyonel yaşamlarına başlamaya hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- pozisyonun kendileri için doğru olup olmadığını belirlemek için iş ilanlarında bulunan tipik bilgileri analiz edebilir
- kişiselleştirilmiş bir CV yazabilir
- iş başvuru formlarında talep edilen bilgi türü hakkında genel bilgi sergileyebilir
- bir ön yazı mektubunun bölümleri ve içeriği hakkında genel bilgi sergileyebilir
- bir iş görüşmesi sırasında çeşitli görüşme stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilir
- profesyonel takip e-postalarının içeriği ve tarzı hakkında genel bilgi sergileyebilir
- kabul etme, reddetme ve anlaşma dahil olmak üzere iş tekliflerinin ve reddinin nasıl ele alınacağına dair temel bir anlayış sergileyebilir
- iş başvuru süreciyle ilgili çeşitli bağlamlarda profesyonel terminolojiyi kullanabilir
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, öğrencileri mesleki yaşamlarına başladıklarında ihtiyaç duyacakları gerekli bilgi ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. Bu ders, iş fırsatları bulma, özgeçmişler, iş başvuru formları, ön yazı mektupları, iş görüşmeleri ve takibi ve bunların yanı sıra iş teklifleri alma ve reddeilme gibi konular dahil iş başvurusu sürecinin tüm aşamalarını simüle eder |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ders Tanıtımı |
|
2 |
Kendinizi Araştırmak -kişilik, beceriler |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 20-30 / BB Testleri |
3 |
İş Arama |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 31-39 / BB Testleri |
4 |
İş Başvuru Formları ve Özgeçmişler |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 52-67 / BB Testleri |
5 |
Etkili bir Özgeçmiş Üstyazısı Yazma |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 68-84 / BB Testleri |
6 |
Başarılı İş Mülakatı I |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 85-97 / BB Testleri |
7 |
Başarılı İş Mülakatı II |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 98-105 / BB Testleri |
8 |
Başarılı İş Mülakatı III |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 106-109 / BB Testleri |
9 |
Ara Sınav Haftası |
|
10 |
Başarılı İş Mülakatı IV |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 110-112 / BB Testleri |
11 |
İş Mülakatı I |
|
12 |
İş Mülakatı II |
|
13 |
İş Mülakatı sonrası Takip |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 113-119 / BB Testleri |
14 |
İş tekliflerini değerlendirme ve reddetme |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 120-133/ BB Testleri |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 1-133 |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
www.mynextmove.org
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
5
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
6 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
7
|
7
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
|
|
Toplam |
115
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest