![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 112 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarımı için Çizim ve Sunum Teknikleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 112
|
Bahar
|
0
|
4
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çizgi, hacim, kompozisyon ve perspektif dâhil olmak üzere öğrencilerin temel çizim prensipleri geliştirmektir. Ayrıca öğrencilere çeşitli artistik malzeme ve teknikler ile deneysel çalışmalar yaptırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında temel çizim prensipleri gösterilerek serbest elle çizim teknikleri geliştirilir. Ayrıca uygulamalarda çizim malzemeleri ve farklı boyalar kullanılır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Temel Çizim: Çizgi | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, Chapter 14, s. 265-290 |
3 | Temel Çizim: Çizgi | Turner, N., (1986). Florentine Drawings, British Museum Publications, s.31-37 |
4 | Temel Çizim: Hacim | Bacou, R., (1974). Italian Renaissance Drawings, The Metropolitan Museum of Art, Chapter 28-29 |
5 | Temel Çizim: Hacim | |
6 | İnsan Bedeni Giriş/ Sunum 1 | Tahta Adam |
7 | İnsan Bedeni Detay | Tahta Adam |
8 | İnsan Bedeni Detay | İnsan iskeleti modeli |
9 | İnsan Bedeni Detay | İnsan iskeleti modeli |
10 | İnsan Bedeni Temel Oranlar: Çizgi/ Sunum 2 | Winslow, V. L., Classic Human Anatomy, Watson-Guptill Publications, (2009), New York, Chapter 1, s. 21-48 İnsan iskeleti modeli |
11 | İnsan Bedeni Temel Oranlar: Hacim | Winslow, V. L., Classic Human Anatomy, Watson-Guptill Publications, (2009), New York, Chapter 8, s. 243-263 İnsan iskeleti modeli |
12 | İnsan Bedeni Temel Oranlar: Çizgi & Hacim | İnsan iskeleti modeli |
13 | İnsan Bedeni Temel Oranlar: Canlandırma | İnsan iskeleti modeli |
14 | İnsan Bedeni Temel Oranlar/ Proje Sunum | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, ISBN-13: 978-0-495-00694-7 Turner, N., (1986). Florentine Drawings, British Museum Publications, ISBN: 0-7141-1630-0 Bacou, R., (1974),. Italian Renaissance Drawings, The Metropolitan Museum of Art, ISBN: 0-87099-0094-2 Hogarth, B., (1988). Drawing Dynamic Hands, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN: 0-8320-1368-5 Winslow, V. L., (2009). Classic Human Anatomy, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN-13: 978-0-8230-2415-5 Betti, C., (1996). Drawing: a Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, USA, ISBN 0-15-501580-X |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
7
|
1
|
7
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
6
|
12
|
Proje |
1
|
7
|
7
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
|||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9253_1_th.jpeg)
Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi son sınıf öğrencileri, eğitim yolculuklarını SENSE (duyu) temalı ‘Mezuniyet Sergisi ve Defilesi’ ile
![Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9231_1_th.jpeg)
Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencisi Buse Ünal, bu yıl 18’incisi düzenlenen Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Moda Tasarım
![Atıksız Moda Atıksız Moda](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9095_1_th.jpeg)
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
![Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9070_1_th.jpeg)
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
![‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu ‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9047_1_th.jpeg)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
![65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu 65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8959_1_th.jpeg)
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8903_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8901_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne