GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 152 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarımına Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 152
|
Bahar
|
1
|
6
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri moda endüstrisi ve moda tasarımının bileşenleri konusunda bilgilendirmektir. Öğrencilerin gelecek yıllardaki çalışmalarına temel oluşturacak şekilde koleksiyon geliştirme ve temel dikim becerileri edinmesi hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, konsept geliştirme aşamasından başlayarak tasarım ve malzeme araştırması ve koleksiyon geliştirme gibi temel moda tasarım süreçlerini içermektedir. Mesleki terminolojilere, tasarımın yaratıcı süreçlerine ve dikim çalışmalarına odaklanmaktadır. Dikiş makinesinin kullanımı ve temel dikim tekniklerinin öğretilmesi bu dersin kapsamında yer alır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle tanışma Dersin, ders programının ve materyallerin tanıtılması SWEATSHIRT ÇALIŞMASI: Giriş. Overlok makinesi, boyama teknikleri, baskı teknikleri | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 80-85; 89-98. |
2 | SWEATSHIRT ÇALIŞMASI: Overlok makinesi, boyama teknikleri, baskı teknikleri, renk panosu, temel tasarım ilkelerine dayalı tasarım eskizleri | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; pp: 80-85; 89-98; Davis, M.L. (1996). “Visual Design in Dress”, Prentice Hall, ISBN: 0-13-112129-4; ss. 146-180. |
3 | SWEATSHIRT ÇALIŞMASI: Overlok makinesi, boyama teknikleri, baskı teknikleri, renk panosu, temel tasarım ilkelerine dayalı tasarım eskizleri FOTOĞRAF ÇEKİMİ: Portre fotoğrafları & öğrencilerle tasarımların yapılması | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; pp: 80-85; 89-98; Davis, M.L. (1996). “Visual Design in Dress”, Prentice Hall, ISBN: 0-13-112129-4; ss. 146-180. |
4 | BEYAZ GÖMLEK ELBISE ÇALIŞMASI. Dikiş makinesi tanıtımı. Dekonstrüksiyon (giysi analizi / parçalara ayırma, kollar, manşetler, yaka). Manken üzerinde yeniden şekillendirme (büzgüler, drapeler, pililer, vb.). 4 gömleğin 1 elbise halinde yeniden birleştirilmesi | Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645, ss: 131-163 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 |
5 | BEYAZ GÖMLEK ELBISE ÇALIŞMASI. Dikiş makinesi tanıtımı. Dekonstrüksiyon (giysi analizi / parçalara ayırma, kollar, manşetler, yaka). Manken üzerinde yeniden şekillendirme (büzgüler, drapeler, pililer, vb.). 4 gömleğin 1 elbise halinde yeniden birleştirilmesi FOTOĞRAF ÇEKİMİ | Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645, ss: 131-163 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 |
6 | KAVRAMSAL ÇALIŞMA Kavramsal sunum paftası hazırlığı, temel tasarım ilkeleri ile ilgili yaşam tarzı paftası oluşturma. | Travers-Spencer; S & Zaman Z. (2008). “The Fashion Designer’ s Directory of Shape and Style”,ISBN: 978-0-7641-3866-9.ss: 12-19. |
7 | PORTFOLYO ÇALIŞMASI 1 Kavramsal sunum paftası ve yaşam tarzı paftası dahil olmak üzere önceki iki alıştırmanın dijital olarak temsili. | Chapter 4 Renfrew, E. (2009). “Basics Fashion Design 04: Developing a Collection”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-95-6. Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 54-55. |
8 | PORTFOLYO ÇALIŞMASI 1 Kavramsal sunum paftası ve yaşam tarzı paftasını içeren önceki iki egzersizin dijital sunumu. | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 54-55. |
9 | İlk iki projenin SUNUMU. ELBİSE TASARIM ÇALIŞMASI. | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 54-55. Travers-Spencer; S & Zaman Z. (2008). “The Fashion Designer’ s Directory of Shape and Style”,ISBN: 978-0-7641-3866-9.ss: 34-37. |
10 | ELBİSE TASARIM ÇALIŞMASI. SKETCHBOOK. Kavramsal sunum paftası ve yaşam tarzı paftası. Şablon ile eskiz teknikleri. REHBERLİ SAHA GEZİSİ KUMAŞ ALIŞVERİŞİ. | Chapter 8 Hopkins, J. (2009). “Basics Fashion Design 05: Fashion Drawing” Ava Publishing. ISBN 978-2-940411-15-312-1 |
11 | ELBİSE TASARIM ÇALIŞMASI. SKETCHBOOK. Kavramsal sunum paftası ve yaşam tarzı paftası. Şablon ile eskiz teknikleri. | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 54-55. |
12 | ELBİSE TASARIM ÇALIŞMASI. DİKİŞ. Kalıp çıkarma. Kenar dikişi | pens | boyun pervazı | kolevi pervazı dikişleri. | Travers-Spencer; S & Zaman Z. (2008). “The Fashion Designer’ s Directory of Shape and Style”,ISBN: 978-0-7641-3866-9.ss: 40-136. |
13 | ELBİSE TASARIM ÇALIŞMASI. DİKİŞ. Kalıp çıkarma. Kenar dikişi | pens | boyun pervazı | kolevi pervazı dikişleri. | Travers-Spencer; S & Zaman Z. (2008). “The Fashion Designer’ s Directory of Shape and Style”,ISBN: 978-0-7641-3866-9.ss: 40-136. |
14 | PORTFOLYO ÇALIŞMASI 2. Tüm çalımaşaların dijital sunumu | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0; ss: 54-55. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Projesi Sunumu |
Ders Kitabı | ||
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
80
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
10
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
1
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
1
|
2
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
122
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’
Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.