
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 152 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarımına Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 152
|
Bahar
|
1
|
6
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri moda endüstrisi ve moda tasarımının bileşenleri konusunda bilgilendirmektir. Öğrencilerin gelecek yıllardaki çalışmalarına temel oluşturacak şekilde koleksiyon geliştirme ve temel dikim becerileri edinmesi hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, konsept geliştirme aşamasından başlayarak tasarım ve malzeme araştırması ve koleksiyon geliştirme gibi temel moda tasarım süreçlerini içermektedir. Mesleki terminolojilere, tasarımın yaratıcı süreçlerine ve dikim çalışmalarına odaklanmaktadır. Dikiş makinesinin kullanımı ve temel dikim tekniklerinin öğretilmesi bu dersin kapsamında yer alır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenciler ile tanışma Dersin, ders programının ve ders materyallerinin tanıtılması OYUNCAK TASARIMI PROJESİ: Proje tanıtımı ve üretim prensiplerinin aktarılması | |
2 | OYUNCAK TASARIMI PROJESİ SUNUM 1: Temel Tasarım Prensipleri ve Moda Tasarımındaki Uygulamaları SW 1: Temel Tasarım Prensipleri Üzerinden Koleksiyon İnceleme / Sunum Hazırlama (Grup Çalışması) | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Chapter 3 |
3 | SUNUM 2: Moda Endüstrisine Giriş (Pazar Segmentleri, Trend Sistemi, Esin Kaynakları) Video gösterimleri SW 1-Öğrenci Sunumları: Paftalar Üzerinden Sözlü Sunum + Stüdyo Kritiği 1 | Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6, Chapter 3 Gale, C., Kaur, J. (2004). “Fashion andTextiles: an Overview”, Berg, ISBN: 1-85973-813-3, Chapters 1, 2 |
4 | SUNUM 3: Tasarım Araştırması Bireysel Tasarım Konseptlerin Oluşturulması SW 2A: Fikir Haritası Oluşturma SW 2B: Konsept Paftası Hazırlama | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Bölüm 1 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6, Bölüm 8 |
5 | SW 2C: Tasarım Araştırması + Stüdyo Kritiği 2 SW 3: Tekstil Malzemeleri ile Kural-Temelli Yüzey Çalışmaları + Studio Critique 3 | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Chapter 1 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6, Chapter 8 |
6 | ATÖLYE HAFTASI | Wolff, C. (1999). “The Art of Manipulating Fabric”, Krause Publications. ISBN: 9780801984969 Jackson, P. (2011). “Folding Techniques for Designers”, Laurence King. ISBN 978-1-85669-721-7 Jackson, P. (2015). “Complete Pleats: Pleating Techniques for Fashion, Architecture and Design”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-601-2 |
7 | SUNUM 4: Giysi Yapısı ve Detayları SW 4A: Giysi Detayları Üzerine Öğrenci Sunumları + Stüdyo Kritiği 4 SW 4B: Tasarım Detayları ile ilgili Eskizler + Stüdyo Kritiği 4 | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Chapter 1 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6 Chapter 8 Hopkins, J. (2009). “Basics Fashion Design 05: Fashion Drawing” Ava Publishing. ISBN 978-2-940411-15-3 |
8 | SUNUM 5: Tasarım Süreci (Tekstil Malzemeleri) (Kumaş Türleri, Kumaş Manipülasyonları, Baskı Teknikleri ve Diğer Yüzey Tasarlama Teknikleri) + Malzeme Araştırması SW 5: Malzeme Araştırması ve Kumaş Manipülasyonları + Stüdyo Kritiği 5 | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Chapter 2 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6, Chapter 6 Iwamoto Wada, Y. (2002). “Memory on Cloth: Shibori Now”, New York : Kodansha International, ISBN: 4-7700-2777-X Udale, J. (2008). “Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion” Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2 |
9 | SUNUM 6: Moda Çizimi ve Sunumu SW 6: Koleksiyon Geliştirme + Stüdyo Kritiği 6 | Sorger, R., Udale, J. (2006). “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-39-0, Chapter 4 Renfrew, E. (2009). “Basics Fashion Design 04: Developing a Collection”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-95-6 |
10 | ARA SINAV Egzersiz 1: Dikiş Makinesini Tanıma / Temel Dikiş Egzersizleri (Düz Dikiş, Kavisli Dikiş, Zikzak Dikiş) Egzersiz 2: Dikiş Egzersizleri (Pile, Büzgü, Volan, Nervür) | Fischer, A. (2009). “Basics Fashion Design 03: Construction”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-75-8 Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645, Sayfa: 131-163 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 |
11 | ARA SINAV Egzersiz 3: Dikiş Egzersizleri (Fransız Dikişi, Overlok, Biye, Nervür, vs.) | Fischer, A. (2009). “Basics Fashion Design 03: Construction”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-75-8 Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645, Sayfa: 131-163 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 |
12 | ARA SINAV Egzersiz 4: Dikiş Egzerisi (“Crop-Top” dikimi ) | Fischer, A. (2009). “Basics Fashion Design 03: Construction”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-75-8 Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645, Sayfa: 131-163 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 |
13 | FİNAL PROJESİ: SW 1A: Temel Etek Kalıbı SW 1B: Dar Etek Kalıbı | Yeşilyurt, S. (2006). “Giysi Kalıpçılığı”, DEÜ Yayınları, Chapter 3 |
14 | FİNAL PROJESİ: SW 1C: Numune Hazırlama | Yeşilyurt, S. (2006). “Giysi Kalıpçılığı”, DEÜ Yayınları, Chapter 3 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Projesi Sunumu |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6 Wolff, C. (1999). “The Art of Manipulating Fabric”, Krause Publications. ISBN: 9780801984969 Jackson, P. (2011). “Folding Techniques for Designers”, Laurence King. ISBN 978-1-85669-721-7 Jackson, P. (2015). “Complete Pleats: Pleating Techniques for Fashion, Architecture and Design”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-601-2 Udale, J. (2008). “Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion” Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2 Hopkins, J. (2009). “Basics Fashion Design 05: Fashion Drawing” Ava Publishing. ISBN 978-2-940411-15-3 Renfrew, E. (2009). “Basics Fashion Design 04: Developing a Collection”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-95-6 Fischer, A. (2009). “Basics Fashion Design 03: Construction”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-75-8 Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 Nakamichi, T. (2010). “Pattern Magic”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7 Nakamichi, T. (2011). “Pattern Magic 2”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4 Chunman Lo, D. (2011). “Pattern Making: Portfolio Skills. Fashion & Textiles”, Laurence King Publishing. ISBN 978-1856697507, Pages: 16-17 Gale, C., Kaur, J. (2004). “Fashion andTextiles: an Overview”, Berg, ISBN: 1-85973-813-3, Bölüm1 ve 2 Iwamoto Wada, Y. (2002). “Memory on Cloth: Shibori Now”, New York: Kodansha International, ISBN: 4-7700-2777-X Yeşilyurt, S. (2006). “Giysi Kalıpçılığı”, DEÜ Yayınları, Chapter 3 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
9
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
1
|
6
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
1
|
1
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
1
|
1
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
121
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.