
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Tasarımına Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 152
|
Bahar
|
1
|
6
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri moda endüstrisi ve moda tasarımının bileşenleri konusunda bilgilendirmektir. Öğrencilerin gelecek yıllardaki çalışmalarına temel oluşturacak şekilde ürün geliştirme ve temel dikim becerileri edinmesi hedeflenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tasarım ve malzeme araştırması, temel dikiş yöntemleri, bitim teknikleri ve ürün geliştirme gibi temel moda tasarım süreçlerini içermektedir. Mesleki terminolojilere, tasarımın yaratıcı süreçlerine ve dikim çalışmalarına odaklanmaktadır. Dikiş makinesinin kullanımı ve temel dikim tekniklerinin öğretilmesi bu dersin kapsamında yer alır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 11.02. Derse giriş / ders programının ve ders materyallerinin tanıtılması (malzeme listesi & grup çalışması bilgilendirme) 13.02. Grupların Belirlenmesi / Moda Endüstrisine Giriş (moda terminolojisi, pazar segmentleri, ürün kategorileri, trend sistemi, esin kaynakları ve araştırma) *Dikiş Örnekleri Kitapçığı Tanıtımı (SWATCHBOOK) | Sorger, R., Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-39-0 Mbonu, E., (2014). “Fashion Design Research”, Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6 Udale, J. (2008). “Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion” Ava Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2 |
2 | 18.02. Kumaş Türleri, Dikiş Türleri (Düz dikiş, zigzag, overlock, baby overlock, fransız dikiş vb.) / Ürün Üzerinden Kumaş ve Dikiş İncelemesi / Dikiş Makinalarını Tanıma & İplik Geçirme ve Ayarlar 20.02. Kağıt üzerinde temel düz dikiş denemeleri ve kavis egzersizleri (ipliksiz) | Singer, Ruth (2010). “Sew eco: sewing sustainable and re-used materials”, A. & C. Black, ISBN: 978-14081-0284-8 Amaden-Crawford, Connie (2006). “A guide to fashion sewing”, Fairchild ISBN: 1-56367-450-5 |
3 | 25.02. Amerikan Bezine Temel Dikiş Egzersizleri (iplikli) düz, zigzag, fransız dikiş ve kavis egzersizi / STÜDYO KRİTİĞİ 1 27.02. Overlok Ön Bilgilendirme (baby overlock, 3 iplik,overlok) & Overlok Dikiş Uygulaması | Singer, Ruth (2010). “Sew eco: sewing sustainable and re-used materials”, A. & C. Black, ISBN: 978-14081-0284-8 Amaden-Crawford, Connie (2006). “A guide to fashion sewing”, Fairchild ISBN: 1-56367-450-5 |
4 | 04.03. Kalıp Kesme (pay bırkma, kumaş yönü, verve kesim vb.), Ütü Kullanımı, Tela Çeşitleri ve Kullanımı / Temel Cep Örnekleri (karton şablon ile kesme) 06.03. Temel Cep Örnekleri Dikim | Fischer, A. (2009). “Basics Fashion Design 03: Construction”, Ava Publishing. ISBN 978-2-940373-75-8 Shoben, M., Ward, J. P. (2012). “Pattern cutting and making up: the professional approach”, Routledge. ISBN: 978-0750603645 Joseph –Armstrong, H. (1995). “Patternmaking for Fashion Design”, Prentice Hall. ISBN: 0-321-03423-6 Chunman Lo, D. (2011). “Pattern Making: Portfolio Skills. Fashion & Textiles”, Laurence King Publishing. ISBN 978-1856697507, Pages: 16- 17 |
5 | 11.03. Dikiş Egzersizleri, Kare Birleştirme 13.03. PROJE 1: TOTE BAG GİRİŞ Temel dikiş tekniklerini kullanarak Tote Bag uygulaması (Kalıp hazırlama) | Malzeme Listesindeki Malzemeler & Tote Bag için öğrencilerin seçtikleri kumaşlar |
6 | 18.03. PROJE 1: TOTE BAG (Temel Dikiş Tekniklerini Kullanarak Tote Bag Uygulaması - kumaş kesim & dikim) 20.03. Pile, Büzgü, Volan, Parça Birleştirme Eğimli Dikiş ve Büzgü Egzersizi | Malzeme Listesindeki Malzemeler & Tote Bag için öğrencilerin seçtikleri kumaşlar |
7 | 25.03. Biye, Nervür, Kemer Biye Egzersizi & Nervür Egzersizi & Kemer Egzersizi / STÜDYO KRİTİĞİ 2 27.03. Bitim Teknikleri - çift kıvırma, overlok artığı çevirme, tek iğne çevirme, pervaz - (yaka, kol evi, manşet üzerinde) / Yaka Egzersizi | Amaden-Crawford, Connie (2006). “A guide to fashion sewing”, Fairchild ISBN: 1-56367-450-5 |
8 | 01.04. Bayram Tatili 03.04. Yaka Egzersizi Devam | |
9 | ARASINAV HAFTASI | |
10 | 15.04. Fermuar Örnekleri & Dikim & Uygulama 17.04. Fermuar Örnekleri & Dikim & Uygulama / STÜDYO KRİTİĞİ 3 | |
11 | 22.04. Yırtmaç & Pens + QUIZ 24.04. Hazır Kalıptan Kumaş Kesimi & Tela – Pervaz Kesimi | QUIZ Blackboard üzerinden yapılacaktır; kişisel bilgisayarlar ile gelinmelidir. *PROJE 2 için kullanılacak kumaşlar ve malzeme listesindeki malzemeler getirilmelidir |
12 | 29.04. Kalıp Kesimi ve Ürün Dikimi (shift dress) 01.05. Emek ve Dayanışma Günü | *PROJE 2 için kullanılacak kumaşlar ve malzeme listesindeki malzemeler getirilmelidir |
13 | 06.05. Ürün Dikimi (shift dress) fermuar, pervaz yaka + tela uygulaması, cep, süs dikişi, yırtmaç, kol (biye basma) 08.05. Ürün Dikimi (shift dress) fermuar, pervaz yaka + tela uygulaması, cep, süs dikişi, yırtmaç, kol (biye basma) | *PROJE 2 için kullanılacak kumaşlar ve malzeme listesindeki malzemeler getirilmelidir |
14 | 13.05. Ürün Dikimi (shift dress) fermuar, pervaz yaka + tela uygulaması, cep, süs dikişi, yırtmaç, kol (biye basma) 15.05. Ürün Dikimi (shift dress) fermuar, pervaz yaka + tela uygulaması, cep, süs dikişi, yırtmaç, kol (biye basma) | *PROJE 2 için kullanılacak kumaşlar ve malzeme listesindeki malzemeler getirilmelidir |
15 | PROJE 2 TESLİM (ELBİSE + SWATCH BOOK) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
40
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
1
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
2
|
4
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..