
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Stüdyosu: Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 201
|
Güz
|
0
|
8
|
4
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders moda tasarımı, tekstiil tasarımı, moda trendleri ve moda işletmeciliğinin temel bilgilerini tanıtmayı amaçlar. Temel ürün gruplarına ticari/teknik ve kavramsal/deneysel açılardan farklı perspektifler sunarak tasarıma odaklanmayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, endüstrinin farklı sektörlerindeki çeşitli kriterlerle ilişkili olarak, araştırma becerilerini geliştirmektir. Tasarım geliştirme yoluyla konseptin yorumlanması, kumaş manipülasyonu, tasarım geliştirme teknikleri ve ürün geliştirme yaratıcılığı destekleyecektir. Pazar araştırması ve marka analizi öğrencilerin tasarımlarını gerçekleştirme ve endüstride konumlandırmalarını sağlayacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Koleksiyon Analizi Giriş | |
2 | Koleksiyon Analizi – Ürün Ailesi & Detaylar | Jenkyn Jones, S., “Fashion Design”, Laurence King Publishing Ltd, London, (2002)/ Chapter 4 Colour and Fabric |
3 | Kumaş Manipülasyonu | Singer R. 2013. Fabric Manipulation 150 Creative Sewing Techniques. UK: David & Charles. |
4 | Pazar Araştırması Raporu | Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) / Chaper 5 Mass Market Fashion Brands pp.157-171 |
5 | Pazar Araştırması Raporu | Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) / Store Experience pp.196-205 |
6 | Tasarım Projesi 1 – Giriş Ürün Ailesi ve Tasarım Detayları Analizi | SORGER Roger & UDALE Jenny,. “The Fundamentals of Fashion Design” AVA Publishing SA, Switzerland (2006) / Chapter 1 Research and Design pp.22-35 |
7 | Tasarım Projesi 1 – Konsept ve Kumaş Tasarımı | |
8 | Tasarım Projesi 1 – Tasarım Geliştirme | |
9 | Tasarım Projesi 1 – Sunum Teknikleri | |
10 | Tasarım Projesi 2 – Giriş / Konsept Geliştirme | SORGER Roger & UDALE Jenny,. “The Fundamentals of Fashion Design” AVA Publishing SA, Switzerland (2006) / Chapter 1 Research and Design pp.22-35 |
11 | Tasarım Projesi 2 – Tekstil ve Tasarım Geliştirme | Singer R. 2013. Fabric Manipulation 150 Creative Sewing Techniques. UK: David & Charles. Lee R. 2010. Three-Dimensional Textiles with coils, loops, knots, and nets. United Kingdom: Batsford. Wolff C. 1996. The Art of Manipulating Fabric. Wisconsin: Krause Publications. |
12 | Tasarım Projesi 2 – Koleksiyon Tasarımı | |
13 | Ürün Gerçekleştirme | FISCHER A., 2009. Construction, Ava Publishing SA, Switzerland/ Draping on the mannequin pp.120-131 Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. / Chapter 6 Basic Adaptions of the Bodice Block pp.91-102 |
14 | Proje Sunumu | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Final Jürisi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aldrich, W. “Fabrics and Pattern Cutting” Blackwell Science Ltd., (2013) ISBN: 0-63203612-5 Brannon, E., L., “Fashion Forecasting”, Fairchild Publications NY (2005) ISBN: 1-56367-350-9 FISCHER A., 2009. Construction, Ava Publishing SA, Switzerland ISBN-13: 978-2940373758 Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) ISBN: 9781563678745 Jenkyn Jones, S., “Fashion Design”, Laurence King Publishing Ltd, London, (2002) Sorger Roger & UDALE Jenny,. “The Fundamentals of Fashion Design” AVA Publishing SA, Switzerland (2006) ISBN: 9782940411788 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
100
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
43
|
172
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.