
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 202 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 202
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı tasarım kriterlerinin yenilikçi, çağdaş ve marka ihtiyaçlarına uygun çözümlemelerle birlikte yaratıcı bir biçimde yorumlanmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, giysi geliştirme ve üretime yönelik deneysel yaklaşımları araştırmayı ve deneyimlemeyi sağlar. Bilgisayar destekli tasarım teknolojileri dönem boyunca temel sunum aracı olarak kullanılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sürdürülebilir Moda, Tekstil Markaları ve Kumaşlara Giriş | |
2 | Güncel Etik Yaklaşımları | Fletcher, K., 2008. Sustainable Fashion & Textiles: Design Journeys. UK, Earthscan / Chapter 1 Material Diversity / Chapter 2 Ethically Made |
3 | Sürdürülebilir Tasarım Stratejisi olarak İleri Dönüşüm | Fletcher, K., 2008. Sustainable Fashion & Textiles: Design Journeys. UK, Earthscan / Chapter 4| Reuse, Recycling and Zero Waste Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. / Chapter 12 Easy Fitting Body Shapes p.167 |
4 | Tasarım Gelişitrme & Sunum Paftaları | |
5 | Konsept Geliştirme & Müşteri Yaşam Tarzı Paftası | |
6 | Kumaş Araştırması & Güncel Moda Araştırması | Wolff, C. (2003) “The Art of Manipulating Fabric”, Krausse Publications. ISBN-13: 978-0801984969 Singer R. 2013. Fabric Manipulation 150 Creative Sewing Techniques. UK: David & Charles. |
7 | Tasarım Detayları & Dijital Kumaş Tasarımı | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) |
8 | Dijital Kumaş Gamı | |
9 | Planlama & Tasarım Geliştirme | Chapter 11 Design Presentations - P.122 - 152 |
10 | Koleksiyon Sunum Paftaları & Baskı Uygulamaları | Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) / Chapter 3 Technical Drawing – p.68 – 106 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) ISBN-13: 978-1856696180 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) / Chapter 6 Mixed media İllustrations – p.136 - 153 |
11 | Teknik Çizim & Koleksiyon Hazırlığı | Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. Chapter 6 Basic Adaptions of the Bodice Block p. 91 / Chapter 7 The Sleeve |
12 | Ürün Teknik Özellik Sayfası (Spec Sheet) & Look Hazırlığı | Wesen Bryant, M. & DeMers, D. (2006) The Spec Manual. New York, Fairchild Publications, Inc. / Chaper 2 Front and Back View Croquis Figures |
13 | Look Hazırlığı | Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. Chapter 6 Basic Adaptions of the Bodice Block p. 91 / Chapter 7 The Sleeve |
14 | Look Hazırlığı | Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. Chapter 6 Basic Adaptions of the Bodice Block p. 91 / Chapter 7 The Sleeve |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Aşağıda listelenen kitaplar, PowerPoint sunumlar ve internetteki tutorials |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. ISBN: 0-632-03612-5 Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) ISBN-13: 978-0958239134 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) ISBN:9781119954842 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) ISBN-13: 978-1856696180 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) ISBN-13: 978-0713490589 Wolff, C. (2003) “The Art of Manipulating Fabric”, Krausse Publications. ISBN-13: 978-0801984969 Singer R. (2013) Fabric Manipulation 150 Creative Sewing Techniques. UK: David & Charles. ISBN – 1446302466 Wesen Bryant, M. & DeMers, D. (2006) The Spec Manual. New York, Fairchild Publications, Inc. ISBN: 9781563673733 McQuillan, H. & Rissanen, T. (2018) Zero Waste Fashion Design, Bloomsbury Publications, ISBN: 978-1350094833 by Black, S. (2013) The Sustainable Fashion Handbook. Thames & Hudson Ltd ISBN: 9780500290569 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
60
|
Proje |
1
|
42
|
42
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.