
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 204 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Grafiği ve Sunumu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 204
|
Bahar
|
0
|
4
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | JüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere konsept ve tasarım çalışmalarının görsel temsilindeki becerilerini geliştirmek için çeşitli bilgisayar destekli tasarım programlarını tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, daha profesyonel bir işçilik seviyesine ulaşmak ve tasarım fikirlerinin sunumunu sağlamak için mevcut beceriler üzerine geliştirilecektir. Öğrencilerin yaratıcı görsel ve dijital medyayı kullanarak fikirlerini yaratıcı bir şekilde iletme ve mevcut endüstri gereksinimlerini karşılama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrenciler, profesyonel bir portfolyo olarak sunulabilecek, teknik çizimlerini, ürün geliştirme ve markalaşma çözümlerini ve illüstrasyonlarını oluşturmak için dijital görsel iletişim tekniklerini uygulayacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Illustrator’e Giriş/ | |
2 | Çizgileri Oluşturma | Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) / Chapter 1 The basics – P. 2 – 34 |
3 | Temel Illustrator: Grup/ Objeleri Ayarlama/ Temel T-shirt | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 3 Computer Basics – p.18-25 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) / Chapter 2 First Garment – p.36 – 66 / p.70 Creating a basic tee and neckband |
4 | Temel Illustrator: Etek | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
5 | Temel Illustrator: Denim | |
6 | Temel Illustrator: Tasarım Detayları | |
7 | Desen: Renk Skalası/ Pafta/ Desen Çizimi | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 11 Design Presentations - P.122 - 152 |
8 | Desen: Raporlu Desen Varyasyonları | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing (2009) / Chapter 3 Patterns and Repeats - P.87 – 120 |
9 | Desen: Raporlu Desen Varyasyonları/ Çizgiler ve Ekoseler | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing (2009) / Chapter 3 Patterns and Repeats - P.87 – 120 |
10 | Desen: Renk Varyasyonları/ Tasarımlar Üzerinde Uygulama/ Sunum | Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) / Chapter 3 Illustrations with textiles, patterns, and texture p. 66 -87 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) / Adding colour, texture and pattern to technical drawing – p.46 – 50 |
11 | Giysi Varyasyonları: Fırçalar | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
12 | Giysi Varyasyonları: Pantolonlar – Kumaş Uygulaması | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
13 | Giysi Varyasyonları: Gömlekler ve Bluzlar | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
14 | Giysi Varyasyonları: Elbiseler – Desen Uygulaması | Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) / Adding colour, texture and pattern to technical drawing – p.46 – 50 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi & Dönem Boyu Yapılan Portfolyoların Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıdaki listede adı geçen kitaplar, PowerPoint sunumları ve websitesindeki ders ile ilgili bilgiler. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) ISBN-13: 978-0958239134 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) ISBN:9781119954842 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) ISBN-13: 978-1856696180 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) ISBN-13: 978-0713490589 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
2
|
26
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.