
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Grafiği ve Sunumu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 204
|
Bahar
|
0
|
4
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | JüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere konsept ve tasarım çalışmalarının görsel temsilindeki becerilerini geliştirmek için çeşitli bilgisayar destekli tasarım programlarını tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, daha profesyonel bir işçilik seviyesine ulaşmak ve tasarım fikirlerinin sunumunu sağlamak için mevcut beceriler üzerine geliştirilecektir. Öğrencilerin yaratıcı görsel ve dijital medyayı kullanarak fikirlerini yaratıcı bir şekilde iletme ve mevcut endüstri gereksinimlerini karşılama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrenciler, profesyonel bir portfolyo olarak sunulabilecek, teknik çizimlerini, ürün geliştirme ve markalaşma çözümlerini ve illüstrasyonlarını oluşturmak için dijital görsel iletişim tekniklerini uygulayacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Illustrator’e Giriş/ Çizgileri Oluşturma: Modada bilgisayar destekli tasarıma giriş. Vektör grafiklerinin temelleri.. | Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) / Chapter 1 The basics – P. 2 – 34 |
2 | Temel Illustrator: Grup/ Objeleri Ayarlama/ Temel T-shirt: Adobe Illustrator ile temel bir giysi oluşturma. Kalem, Taşıma, Yakınlaştırma, Kısayollar, Katmanlar, Dikiş, Gruplama, Düzenleme, Yansıtma, Bağlantı Noktalarını Birleştirme | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 3 Computer Basics – p.18-25 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) / Chapter 2 First Garment – p.36 – 66 / p.70 Creating a basic tee and neckband |
3 | Temel Illustrator Etek: Adobe Illustrator ile temel bir etek oluşturma. Pile ve kıvrımlar çizme, tasarım detayları ekleme, renk uygulama, renk kütüphaneleri oluşturma. | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
4 | Temel Illustrator Denimler: Adobe illustrator ile kot ürünü oluşturma. Kot ve kot detaylarının çizilmesi, kütüphanelerin kullanılması, kumaş örneklerinin eklenmesi, dikiş renklerinin değiştirilmesi | |
5 | Temel Illustrator Tasarım Detayları: çizim egzersizi için temel Adobe Illustrator becerilerinin uygulanması. | |
6 | Desen: Renk Skalası/ Pafta/ Desen Çizimi: Bir renk şeması geliştirmek ve renk kütüphanelerine kaydetmek. Serbest el çizim tekniklerinden tekrar eden desenler yaratmak. | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 11 Design Presentations - P.122 - 152 |
7 | Desen: Raporlu Desen Varyasyonları: Tekrarlanan desen varyasyonlarını, ölçeğini ve yönünü keşfetme | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing (2009) / Chapter 3 Patterns and Repeats - P.87 – 120 |
8 | Ara Sınav Haftası | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing (2009) / Chapter 3 Patterns and Repeats - P.87 – 120 |
9 | Desen: Raporlu Desen Varyasyonları/ Çizgiler ve Ekoseler: Tekrarlanan desen varyasyonlarını, ölçeği ve yönünü keşfetmek. Çizgili ve kareli desenler yaratmak. | |
10 | Desen: Renk Varyasyonları/ Tasarımlar Üzerinde Uygulama/ Sunum: Renk ve desen varyasyonlarının giysi tasarımına uygulanması. Yeniden renklendirme aracının kullanılması. | Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) / Chapter 3 Illustrations with textiles, patterns, and texture p. 66 -87 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) / Adding colour, texture and pattern to technical drawing – p.46 – 50 |
11 | Dönem Projesi: Bir moodboard oluşturarak bir konsept geliştirmek. Fırçalar geliştirmek. | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
12 | Dönem Projesi: Tekrarlanan baskı tasarımlarından oluşan bir koleksiyon geliştirme | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
13 | Dönem Projesi: Giysi Varyasyonlarının Geliştirilmesi | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) / Chapter 5 Flats & Specs – p. 44 – 72 |
14 | Dönem Projesi: Profesyonel bir portfolyo geliştirme | Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) / Adding colour, texture and pattern to technical drawing – p.46 – 50 |
15 | Dönem Boyu Yapılan Portfolyoların Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıdaki listede adı geçen kitaplar, PowerPoint sunumları ve websitesindeki ders ile ilgili bilgiler. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) ISBN-13: 978-0958239134 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) ISBN:9781119954842 Szkutnicka, B., “Technical Drawing for Fashion”. Laurence King Publishing (2010) ISBN-13: 978-1856696180 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) ISBN-13: 978-0713490589 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
2
|
26
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..