
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Giysi Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 205
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kostümün tarih öncesi çağlardan 20. yüzyıla kadar olan gelişimine sosyolojik, ekonomik ve kültürel hareketler bağlamında genel bir bakış sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, tarihsel araştırmaların tasarım pratiğindeki önemi ve kullanımı göz önünde bulundurularak, 20. yüzyıla kadar olan kostümlerin temel terminolojisi ve formları anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | WK 01 | 25.09 | DERSE GİRİŞ | Giriş |
2 | WK 02 | 02.10. | Mezopotamya, Mısır | Chapter 1/2, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp. 07-30 |
3 | WK 03 | 09.10. | Akdeniz Uygarlıkları, Roma | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
4 | WK 04 | 16.10. | ORTA ÇAĞ | Bizans | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
5 | WK 05 | 23.10. | ORTA ÇAĞ | 10.-14. Yüzyıl | Roman ve Gotik | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
6 | WK 06 | 30.10. | ERKEN RÖNESANS | 15. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
7 | WK 07 | 06.11. | GEÇ RÖNESANS 2 | 16./ 17. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
8 | Arasınav Haftası | |
9 | WK 09 | 20.11. | BAROK | 18. Yüzyıl | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.35-40 |
10 | WK 10 | 27.11. | ROKOKO | 1750-1789 | Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.40-52 |
11 | WK 11 | 04.12. | DİREKTUAR | İMPARATORLUK | HÜKÜMDARLIK | 1790-1820 | Chapter 5-6, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, pp.53-64 |
12 | WK 12 | 11.12. | ROMANTIZM | ERKEN VİKTORYEN DÖNEM | 1820-1869 | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion pp. 13-24 |
13 | WK 13 | 18.12. | ROMANTIZM | VİKTORYEN DÖNEM | 1820-1919 | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion pp. 13-24 |
14 | WK 14 | 25.12. | FINAL PROJECT | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Polan, B. and Tredre, R., The great fashion designers, Berg, ISBN 978 1 84788 228 8 Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Daniel James Cole, Nancy Deihl - The History of Modern Fashion, Laurence King Pub. Ltd, ISBN 978 1 78067 603 6 Boucher, François, A History of Costume in the West, Thames and Hudson,1996, ISBN:0-500-20348-2 Cosgrave, Bronwyn, The Complete History of Costume and Fashion: From Ancient Egypt to the Present Day,Checkmark Books, 2000, ISBN: 978-0816045747 Breward, Christopher, The Culture of Fashion, Manchester University Press, 1995, ISBN: 978-0-7190-4125-9 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
40
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
1
|
6
|
6
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
4
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
3
|
3
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..