
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Tasarımcıları İçin Tekstil Materyalleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 214
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere farklı iplikler, dokuma ve örme kumaşlar hakkında temel bilgiler kazandırmak ve faklı özelliklere sahip dokuma kumaşların analizlerini yaptırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bezayağı, dimi ve saten örgüler kullanılarak üretilen farklı dokuma kumaşların analizinin yaptırılmasını sağlar. Ayrıca bu kumaşlar kullanılarak örnek bir kumaş defteri hazırlanmasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kesikli ve Filament İplikler: Kesikli ve Filament İplikleri Tanımlamak, Karşılaştırmak, İplik Bükümü ve Büküm Yönü, Kesikli ve Filament İpliklerin Kullanım Alanları | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 4 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, Chapter 9 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.58-59. Phyllis G. Tortora, Understanding Textiles, New York 1992, Chapter 14 |
3 | Tek Katlı ve Katlı İplikler, Tekstüre ve Fantazi İplikler: Olumlu ve Olumsuz Özellikleri, Kullanım Alanları/ Dikiş İplikleri, Kumaşın Hammaddesi ve Cinsine Göre İplik Seçimi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 4 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, Chapter 9 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.58-59 Phyllis G. Tortora, Understanding Textiles, New York 1992, Chapter 14 |
4 | Temel Örgüler: Bezayağı Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
5 | Temel Örgüler: Bezayağı Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ Kumaş ve İplik Analizi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
6 | Temel Örgüler: Bezayağı Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ Kumaş ve İplik Analizi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
7 | Temel Örgüler: Dimi Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ Kumaş ve İplik Analizi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Temel Örgüler: Dimi Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ Kumaş ve İplik Analizi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
10 | Temel Örgüler: Saten Örgü, Özellikleri, Bu Örgü Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ Kumaş ve İplik Analizi | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 6 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.195-207 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.85-93 |
11 | Jakarlı ve Diğer Dokumalar Kullanılarak Üretilen Kumaşlar ve Kullanım Alanları | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 |
12 | Örme Kumaşların Sınıflandırılması, Temel Örme Kumaşlar ve Kullanım Alanları/ QUIZ | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, s.169-194 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.71-84 QUIZ |
13 | Sunumlar | |
14 | Kumaş Defteri Hazırlama | |
15 | Kumaş Defteri Hazırlama | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Arthur Price- Allen C. Cohen (1994) J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. ISBN 1-56367-004-6 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, 339S. ISBN 0-8273-7686-3 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. ISBN 978-3-8085-6225-3 Phyllis G. Tortora (1992). Understanding Textiles, New York, 636S. ISBN 0-02-421195-8 Mary Humphries, Fabric Glossary, USA 1992, 291S. ISBN 0-13-334971-6 Jan I. Yeager, Lura K. Teter-Justice, Textiles For Residental and Commercial Interiors, New York 2000, 522S. ISBN 1-56367-178-6 Julie Parker, All About Silk, Fabric Reference Series, Volume I, USA 1997, 92S. ISBN 0-9637612-0-X Julie Parker, All About Cotton, Fabric Reference Series, Volume II, USA ISBN 0-9637612-3-4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
9
|
9
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
9
|
9
|
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..