![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 301
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin moda bilgisini oluşturan akademik disiplinler ilgili derinlemesine bilgi edinmesini sağlar ve moda kültürüne ve sistemine yönelik entellektüel ve eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders moda tarih ve kültürel birikimine damga vuran klasik ve çağdaş metinlerin disiplinler arası okumaları üzerinden beden, giysi, giyinme ilişkilerinin moda sistemi ve bilgisini nasıl oluşturduğuna odaklanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Akademik Disiplinler | |
2 | Moda ve ahlak kavramı | Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) 19-29 |
3 | Moda üzerine Aydınlanma dönemi fikirleri - Quiz 1 | E. Ellison, Rousseau and the Modern City: The Politics of Speech and Dress, Charles, Political Theory, Vol.13, No.4, pp. 513-522 |
4 | Baudelaire, romantizm ve modernlik | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Charles Baudelaire, “In praise of cosmetics” ( Minneapolis/ London: Mimmesota press: 2004) 219-220 |
5 | Oscar Wilde ve estetizm - Quiz 2 | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Oscar Wilde, “The suitability of dress”( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 232-238 |
6 | Moda ve ekonomi | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Thorstein Veblen , The theory of the leisure class, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 261-309 |
7 | Moda Sosyolojisi | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Georg Simmel, “Fashion”, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 289-309 |
8 | Ara sınav | |
9 | Antropoloji ve Sokak stili (Sunumlara giriş) | Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) 100-112 |
10 | Moda ve Toplumsal Cinsiyet çalışmaları - Quiz 3 | Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone içinde Louise Collins “ Fashion Dolls and Feminism” ( New York: Blackwell pub, 2011) 151-164 |
11 | Moda ve göstergebilim | E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’ içinde Caroline Evans, ‘A shop of images and signs’, (London/New York : I.B Tauris,2008) 17-29 |
12 | Moda Felsefesi: Kavramsal moda - Quiz 4 | Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009,)187-190); |
13 | Moda Felsefesi : Etik | Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 |
14 | Sözlü grup sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’(London/New York : I.B Tauris,2008) Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone( New York: Blackwell pub, 2011) Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
3
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9253_1_th.jpeg)
Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi son sınıf öğrencileri, eğitim yolculuklarını SENSE (duyu) temalı ‘Mezuniyet Sergisi ve Defilesi’ ile
![Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9231_1_th.jpeg)
Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencisi Buse Ünal, bu yıl 18’incisi düzenlenen Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Moda Tasarım
![Atıksız Moda Atıksız Moda](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9095_1_th.jpeg)
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
![Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9070_1_th.jpeg)
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
![‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu ‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9047_1_th.jpeg)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
![65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu 65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8959_1_th.jpeg)
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8903_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8901_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne