
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 301
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere moda bilgisini oluşturan akademik disiplinler ile ilgili derinlemesine bilgi vermek; moda kültürüne ve sistemine yönelik entellektüel ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders moda tarih ve kültürel birikimine damga vuran klasik ve çağdaş metinlerin disiplinler arası okumaları üzerinden beden, giysi, giyinme ilişkilerinin moda sistemi ve bilgisini nasıl oluşturduğuna odaklanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Giriş: Akademik Disiplinler | |
2 | Moda ve Ahlak Kavramı | Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) 19-29 |
3 | Moda Üzerine Aydınlanma Dönemi Fikirleri - Quiz 1 | E. Ellison, Rousseau and the Modern City: The Politics of Speech and Dress, Charles, Political Theory, Vol.13, No.4, pp. 513-522 |
4 | Baudelaire, Romantizm ve Modernlik | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Charles Baudelaire, “In praise of cosmetics” ( Minneapolis/ London: Mimmesota press: 2004) 219-220 |
5 | Oscar Wilde ve Estetizm | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Oscar Wilde, “The suitability of dress”( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 232-238 |
6 | Moda ve Ekonomi - Quiz 2 | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Thorstein Veblen , The theory of the leisure class, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 261-309 |
7 | Moda Sosyolojisi | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Georg Simmel, “Fashion”, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 289-309 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antropoloji ve Sokak Stili (sunumlara giriş) | Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) 100-112 |
10 | Moda ve Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları - Quiz 3 | Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone içinde Louise Collins “ Fashion Dolls and Feminism” ( New York: Blackwell pub, 2011) 151-164 |
11 | Moda ve Göstergebilim | E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’ içinde Caroline Evans, ‘A shop of images and signs’, (London/New York : I.B Tauris,2008) 17-29 |
12 | Moda Felsefesi: Kavramsal Moda - Quiz 4 | Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009,)187-190); |
13 | Moda Felsefesi: Etik | Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 |
14 | Sözlü Grup Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’(London/New York : I.B Tauris,2008) Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone( New York: Blackwell pub, 2011) Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
3
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..