Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Tekstil ve Moda Tasarımı

FA 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Editörlüğü ve Yazarlığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FA 302
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere moda basını hakkında teorik ve pratik bilgi kazandırmayı ve gelecekteki marka girişimleri için gerekli iletişim becerilerini katmayı hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • moda yayıncılık sisteminin işleyişini analiz edebilecekler.
  • moda tasarımları hakkında kişisel görüşlerini tartışabilecekler.
  • pratik bazı ipuçlarıyla bir koleksiyon üzerine metin yazabilecekler.
  • farklı yaratıcı alanlardan yeteneklerle projelerde işbirliği yapabilecekler.
  • profesyonel bir moda çekimini planlayabilecekler.
Ders Tanımı Bu ders, moda basınıyla ilgili temelleri sektörden bir editörün gözünden tanıtarak, gerek yazı gerek styling becerilerine odaklanarak öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve döneme genel bakış
2 Moda Basını Tarihçesi Kadın odaklı yayınların geçirdiği evrime genel bakış Nancy A. Walker - Women’s Magazines, 1940–1960, Gender Roles and the Popular Press, ‘Women’s Magazines and Womens Roles’, pages 1-20
3 Moda Basın Kulübü: Sektörde kim kimdir Fotoğrafçılardan PR şirketlerine farklı oyuncuların görevleri Navasky & Cornog – The Art of Making Magazines, Chapter 7 ‘How to Talk to the Art Director’, pages 101 - 112
4 Moda Yazarlığı: Örnek makale okumaları ve kişisel görüşü ifade etmenin yolları McNeil & Miller - Fashion writing and criticism. History, theory, practice Chaper 5 ‘Charles Baudelaire: the beginning of fashion criticism; the art critic of the salons, pages 65 - 80
5 Moda Yazarlığı (devam): Moda etkinlikleri ve röportajlar The Copywriter’s Handbook, Chapter 9 ‘Writing Public Relations Materials’, pages 462 - 516
6 Moda Editörlüğü/ Styling: Bir fotoğraf çekiminin oyuncuları ve gerekenleri Irving Penn: a career in photography, pages 42-47, Issey Miyake on Irving Penn
7 Moda Editörlüğü/ Styling: Moodboard hazırlığından toplantıya, bir çekimin simülasyonu Jo Dingemans - Mastering Fashion styling, Chapter 2, ‘Ediorial Styling’, pages 7 - 32
8 Küçük sınav: Dijital styling misyonu Bilgisayar ortamı ve kişisel gardıroptan seçki
9 Konuk konuşmacı: Bir moda editörü/ yazarı mesleğini anlatıyor Bilgisayar ortamı
10 Moda deneyimleri: Defile ve benzeri organizasyonlar Balenciaga x Fortnite: Is Video Game Fashion a Step Too Far? (highsnobiety.com)
11 Proje: Defile izleme ve üzerine bir metin yazımı Bilgisayar ortamı
12 Tartışma konusu: Moda basını ve dergiciliğinin geleceği What’s the Point of a Fashion Magazine Now? https://www.nytimes.com/2020/04/09/fashion/magazines-coronavirus.html
13 Sunum 1. adım: Moodboard sunumları Bilgisayar ortamı
14 Sunum 2. adım: Fotoğraf çekim sunumları Bilgisayar ortamı
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller
Norberto Angeletti & Alberto Oliva
In Vogue: the illustrated history of the world’s most famous fashion magazine

ISBN-ISSN 978-0-8478-2864-7

 

Marian Frances Wolbers
Uncovering fashion: fashion communications across the media

ISBN-ISSN 978-1-56367-615-4

 

Anne Stegemeyer & Holly Price Alford
Who’s who in fashion

ISBN-ISSN 978-1-56367-710-6

 

Françoise Marquet & Manfred Heiting
Helmut Newton: work

ISBN-ISSN 978-3-8228-1326-3

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
48
48
Proje
1
4
4
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.

2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.

X
5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.