
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Editörlüğü ve Yazarlığı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 302
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere moda basını hakkında teorik ve pratik bilgi kazandırmayı ve gelecekteki marka girişimleri için gerekli iletişim becerilerini katmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, moda basınında moda iletişimi ve pr tekniklerini anlamak ve uygulamak için bir temel sağlar. Bilgilendirici, yorumlayıcı ve eleştirel metin içerikleri incelenir ve üretilir. Ayrıca stil, fotoğraf, görsel sunum ve editoryal beceriler geliştirilecek ve dersin sonunda bir editoryal fotoğraf çekimi projesi ile deneyimlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Döneme Genel Bakış | |
2 | Moda Basını: Moda Gazeteciliğinin Evrimine Bir Bakış | Dr Sanda Miller & Peter McNeil -Fashion Journalism: History, Theory, and Practice (2021) Part 2, Understanding Fashion Journalism , How did it all begin ? s.60-93 What’s the Point of a Fashion Magazine Now?, article on NY Times |
3 | Moda Gazeteciliğinin İçeriği: Değerlendirmeden İçeriğe/ Quiz 1 | Farid Chenoune, Jean Paul Gaultier, New York 2005, 415., Fashion Now Taschen, 2008 + Dr Sanda Miller & Peter McNeil -Fashion Journalism: History, Theory, and Practice (2021). Part 3: Fashion Journalism : Practice p.120-150 . Sınıf içi geri bildirim ( 1 sayfalık) |
4 | Moda Yazarlığı: Örnek Makaleler Okumak ve Eleştirinin Değerini Anlamak | McNeil & Miller - Fashion writing and criticism. History, theory, practice Chaper 5 ‘Charles Baudelaire: the beginning of fashion criticism; the art critic of the salons, s.65 – 80 |
5 | Moda Yazarlığı ve Analizi: Tasarımcının Söylemsel ve Kavramsal Okuması/ Quiz 2 | Reading and analysis: Caroline Evans, “No man’s land”, in: Hussein Chalayan, Rotterdam/Groningen 2005, pp. 815. / Avantgarde bir tasarımcı üzerinde eleştirel yazı-. Sınıf içi geri bildirim ( 1 sayfalık) |
6 | Moda Yazarlığı: İnceleme Yazmak İçin Kişisel Bir Ses Geliştirmek/ Quiz 3 | Bir moda koleksiyonu incelemesi: Bir defile videosu izleyin + editoryal reklam + kampanya kapsamı hakkında bir eleştiri yazın. Sınıf içi geri bildirim ( 1 sayfalık) |
7 | Moda Yazarlığı: Söyleşi/ Kişisel Stil ve Moda İkonları/ Quiz 4 | Suzy Menkes'in podcast'ini dinleme ve Nick Knight tarafından Show.Studio'yu görüntüleme Röportaj okuma ve tartışma/ Joanne Eicher a.o., The visible self, New York 2000, pp. Signature Style : Falling of the Fashion Train with Frida, Georgia, and Louise by Jo Ann C.Stabb, pp.390-394 Moda ikonunu analiz etme –yazı ve görsel araştırma |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Konuk Konuşmacı: Bir Moda Editörü/ Yazarı Mesleğini Anlatıyor | Bir moda editörünün rutini |
10 | Moda Stili : Bir Moda Çekiminin Unsurları: Bir Fotoğraf Çekiminin Simülasyonu/ Quiz 5 | Jo Dingemans - Mastering Fashion styling, Chapter 2, ‘Ediorial Styling’, pages 7 – 32 Kamera+ bilgisayar, kişisel gardırop (Editoryal Moodboard: KOLAJ) |
11 | Moda Stil Projesi: Üretim | Jacqueline Mc Assey and Clare : Buckley- Styling- Chapter 4- pages 112-136 |
12 | Tartışma Konusu: Moda Basını ve Dergiciliğinin Geleceği | Film izleme |
13 | Moda Stil Projesi: Post-üretim | Bilgisayar ortamı Jacqueline Mc Assey and Clare Buckley- Styling- Chapter 5- s. 140-167 |
14 | Fotoğraf Çekimi İçin Prodüksiyon Sunumları ve Örnek Toplama Bir Moda Çekiminin Hikayesi | Öğrenci sunumları |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Farid Chenoune, Jean Paul Gaultier, New York 2005, 415., Fashion Now Taschen, 2008 Caroline Evans, “No man’s land”, in: Hussein Chalayan, Rotterdam/Groningen 2005, pp. 815. Joanne Eicher a.o., The visible self, New York 2000, pp. Signature Style : Falling of the Fashion Train with Frida, Georgia, and Louise by Jo Ann C.Stabb, pp.390-394 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Norberto Angeletti & Alberto Oliva In Vogue: the illustrated history of the world’s most famous fashion magazine ISBN-ISSN 978-0-8478-2864-7
Uncovering fashion: fashion communications across the media
Anne Stegemeyer & Holly Price Alford Who’s who in fashion
Françoise Marquet & Manfred Heiting Helmut Newton: work |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
40
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
4
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..