GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Tekstilde Doğal Boyama ve Ekolojik Baskı Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 316
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı farklı doğal boya ve bitkisel baskı teknikleriyle oluşturulan tasarım yüzeyleri ve bitkisel boyar madde üretimi hakkında temel bilgiler vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders tekstil ve moda tasarımı alanında kullanılan temel doğal boyamacılık, ekolojik baskı ve bitkisel esaslı doğal boyamacılık tekniklerini tanımayı ve bu tekniklerin farklı uygulamalarını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş / Kampüs alanı içinde doğal boya bitkilerini ve ağaçlarını tanıma yürüyüşü | |
2 | Doğal boyamacılığın tarihi / Boyarmadde bilgisi, mordan çeşitleri ve kumaş mordanlama uygulamaları | Recep Karadağ, Doğal Boyamacılık, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul, 2007; Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.12-31. |
3 | Arkas Sanat Bornova Teknik Gezi | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.107-109. |
4 | Balçova Terapi Ormanı güzergahında ekolojik baskı, doğal boya bitkileri ve ağaçlarını tanıma ve malzeme toplama yürüyüşü / Bitkisel Yöntemlerle Baskı Teknikleri: Hapazome | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.46-67. |
5 | Doğal boyamada kullanılan kumaşlar ve malzemeler, boyarmadde hazırlığı: farklı malzemelerden boya ekstraktı hazırlama | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.46-67. |
6 | Farklı Malzemelerle Doğal Boyama Uygulamaları | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.46-67. |
7 | Farklı Malzemelerle Doğal Boyama Uygulamaları | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.46-67. |
8 | Bitkisel Yöntemlerle Baskı Teknikleri: Ekolojik Baskı | Behan, Babs, Botanical Inks: Plant-to-Print Dyes, Techniques and Projects, Hardie Grant Publishing, Quadrille, p.107-109. |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Sunumlar | |
11 | Biyomalzeme Renklendirme Uygulamaları | |
12 | Proje: Doğal Boyama, Ekolojik Baskı, Hapazome vb. Tekniklerle Ürün Renklendirme, Portfolio Hazırlık | |
13 | Proje: Doğal Boyama, Ekolojik Baskı, Hapazome vb. Tekniklerle Ürün Renklendirme, Portfolio Hazırlık | |
14 | Proje: Doğal Boyama, Ekolojik Baskı, Hapazome vb. Tekniklerle Ürün Renklendirme, Portfolio Hazırlık | |
15 | Fotoğraf Çekimi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Flint, India, Eco Colour: Botanical Dyes for Beautiful Textiles, Interweave; Illustrated edition (September 14, 2010), ISBN: 978-1596683303 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
15
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
35
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
1
|
6
|
6
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
15
|
15
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..