
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Dijital Tekstil Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 317
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, moda ve iç mekan endüstrilerine baskılı kumaş koleksiyonu oluşturmak için araştırma, çizim ve tasarım becerilerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, moda ve iç mekan tekstillerine uygun kumaş deseni tasarlanabilmesi için gerekli dijital becerilere bir giriş sağlar. Konsept, malzeme, renk ve uygulama açısından alandaki mevcut trendlere odaklanır. Serbest çizim ve dijital teknikler (Adobe Photoshop ve Illustrator) kullanılarak, üretime uygun kumaş koleksiyonları geliştirilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş/ Baskılı Tekstil Tasarımına Giriş: Yüzyıllar boyu Basılmış Çiçek, Geometrik, Etnik ve Temalı Tekstil Baskıları - Stiller ve Motifler | Meller, S. & Elffers, J., “Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design”. Thames & Hudson, UK. (2002) /pp.10 - 26 |
2 | Tarihsel Özet - Araştırma ve Konsept Geliştirme /Motif Geliştirme | Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / Styles & Motives / Pp.130 - 186 |
3 | Tarihsel Özet – Desen Raporu Oluşturma / Kalıp Geliştirme | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 3 / Patterns & Repeats |
4 | Tarihsel Özet – Renk Uygulaması / Renk Çeşitleri | Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). p. 34 Colour Theory |
5 | Tarihsel Özet – Ürün Uygulaması ve Proje Sunumu | Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / From the İdea to the Product / Pp.58 -76 |
6 | Doğa Özeti – Araştırma ve Deneysel / Hayattan Serbest Çizim / Kolaj Teknikleri | |
7 | Doğa Özeti – Renk Hikayeleri/ Doğa Özeti – Desen Raporu Oluşturma/ Desen Geliştirme/ Renk Uygulaması | Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 3 / Patterns & Repeats |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Doğa Özeti – Ürün Yerleştirme / Portfolyo Sunumu | |
10 | Müşteri Özeti - Müşteri Tanımı / Sektör / Trend Panosu Sunumu | |
11 | Müşteri Özeti – Motif çizimleri / Tasarım Geliştirme | |
12 | Müşteri Özeti - Desenler ve Renk Çeşitleri | |
13 | Müşteri Özeti - Portfolyo Hazırlama | Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) Chapter 12 / Digital Portfolios |
14 | Müşteri Özeti - Kumaş Üzerine Uygulama / Sergi (Sunum/Jüri) | Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). Chapter / Application of the Designs onto the Fabric/ Pp.76-124 Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. Chapter 6 / Technology for Digital Printing |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fernandez, A. “Fashion Print Design, from idea to final print”. A&C Black, London (2009). ISBN 978-1408124895 Bowles, M. & Isaac, C. “Digital Textile Design” Laurence King Publishing Ltd, UK. (2009) ISBN 978-1856695862 Meller, S. & Elffers, J., “Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design”. Thames & Hudson, UK. (2002) ISBN 978-0500283653 Burke, S., “Fashion Computing: Design Techniques And CAD”, Burke Publishing (2005) ISBN-13: 978-0958239134 Centner, m. & Vereker, F. “Fashion Designers Handbook for Adobe Illustrator”. John Wiley and Sons Ltd, UK (2011) ISBN:9781119954842 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) ISBN-13: 978-0713490589 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
12
|
24
|
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..