
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 360 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kurumsal Giysi ve Üniforma Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 360
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere kurumsal giysi ve üniforma tasarımını ve bunların fonksiyonel yeterlilik ve sınırlılıklarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca konaklama ve hizmet sektörüne odaklanarak, öğrencilerin bu alanlarda ihtiyaç duyulan giysiler konusunda bilgilenmelerine yönelik katkı sağlama amacı taşımaktadır. Bu giysilerin gereklilikleri, kurumsal kimlik, renk, kumaş ve logo geliştirme gibi üniforma tasarımının temel bileşenlerini içermektedir. Ders içinde öğrenciler farklı renk varyantlarında ürün çeşitliliği yaratabilmek için Adobe Illustrator üzerinde kendi teknik çizim becerilerini geliştireceklerdir. Bilgisayar Destekli Tasarım öğrencilere daha profesyonel sunum teknikleri geliştirebilmeleri konusunda da yarar sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin özellikle kurumsal giysi ve üniforma sektörüne yoğunlaşan bir portfolyo geliştirmelerine olanak sağlayarak, var olan tasarım becerilerine katkıda bulunacaktır. Öğrenciler, hizmet sektörü içerisinde bulunan konaklama, catering, otelcilik, bankacılık ve havacılık gibi çeşitli endüstrilerin giysi gerekliliklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca spor kulüpleri, spa ve fiziksel egzersiz merkezlerinde kullanılmak üzere üretilen giysileri inceleme fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, müşteri talepleri, kurumsal kimlik, fonksiyonel yeterlilik ve ürün sınırları gibi bileşenler çerçevesinde konsept geliştirmeyi öğrenebilecek; renk, kumaş, ve baskı - nakış gibi bitim teknikleri konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir. Profesyonel sunum ve bilgisayar destekli tasarım teknikleri konularına verilen önem öğrencilerin güçlü bir çalışma portfolyosu hazırlamalarına yardımcı olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Üniforma ve kurumsala giriş | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 3 – Creating Silhouettes Pg. 74, Creating a Library of Basic Garments Pg.75, Technical Drawing Pg. 76-83 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 4 – Vector Illustrations Pg. 88 |
2 | Konsept Panosu / Tasarım Geliştirme | Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 7 – Digital Painting Pg. 154 Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 –Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 |
3 | Baskı Tasarımı / Renk / İşleme Fikirleri | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Pg.75, Technical Drawing Pg. 76-83 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 4 – Vector Illustrations Pg. 88 |
4 | Adobe Illustrator'da teknik çizim | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 3 – Creating Silhouettes Pg. 74, Creating a Library of Basic Garments Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
5 | Sunum / Çalışma Alanı / Baskı / Teslim | Kaled K. Hameide, “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild 2011 Chapter 4 – Brand Identity Pg. 134-136 |
6 | Sektör Araştırması ve Analizi | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
7 | Detaylı Tanımlanmış Çizim | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
8 | layout / yorum / sunum | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 5 – Story Boards Pg. 134-165, Corporate Hospitality Wear Pg. 166, Corporate Resort Wear Pg. 167 |
9 | marka tarihi & Kimliği Araştırması | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
10 | Üniforma Araştırma & Analiz | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
11 | Marka Üniforma Tasarımı Konsept Geliştirme / Renk Skalası / Kumaş araştırma | Kaled K. Hameide, “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild 2011 Chapter 4 – Brand Identity Pg. 134-136 Chapter 6 – Retail Brands Pg. 177 -199 |
12 | Logo / Grafik / Nakış / Baskı Tasarımı | |
13 | Ürün Geliştirme | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
14 | Ürün Geliştirme | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
15 | Portfolyo | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 5 – Story Boards Pg. 134-165 |
16 | Dönemi gözden geçirme |
Ders Kitabı | Books listed above, PowerPoint presentations |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
25
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
58
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.