
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Modada Marka İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 390
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı modada marka iletişimi kavramının içerdiği tüm yönleriyle ele alınarak, farklı mecralarda uygulanışını incelemek ve analiz ederek moda dünyasının bu alanında yönlendirici eğilimler kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında modada marka iletişiminin içerdiği temel kavramlar tanıtılacaktır. Global moda pazarındaki büyük markaların iletişim stilleri analiz edilerek bu konudaki farklı anlayışları tespit edilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle İlgili Genel Bilgiler & Global Marka İletişimine Giriş | Lloyd C Harris, Philip Kotler, Gary Armstrong, Hongwei He ‘’Principles of marketing’’ chap.19 (Pearson,2023), 574-587 |
2 | Markalaşmanın Önemi, Moda Markaları | Lloyd C Harris, Philip Kotler, Gary Armstrong, Hongwei He ‘’Principles of Marketing’’, (2020), chap.8 (Pearson, 2020) 230-260 |
3 | Modada Marka İletişimi | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.2: Marketing Strategy 8-16 |
4 | Moda Reklamcılığı & Medyada Moda İletişimi | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.3: Tools and Media Channels, chap.4: The Power of Magazines 17-50 |
5 | Moda İletişiminin Dijitalleşmesi | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.12: 182-192 |
6 | Moda İletişiminin Dijitalleşmesi 2 | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.12: 182-192 |
7 | Influencer Pazarlaması– Ara Dönem Proje Teslimi | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.6: 73-88 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Deneyimsel Moda | Shaz Smilansky, ‘’Experiential Marketing_ A Practical Guide to Interactive Brand Experiences’’- (Kogan Page,2009), chap.3: 3-28 |
10 | Moda Trendleri – Trend Öngörüsü | Hyejeong Kim, Ann Marie Fiore, ‘’Fashion Trends_ Analysis and Forecasting’’, (Berg Publishers,2011), chap.1 1-20 , chap.3 45-63 |
11 | Renk Öngörüsü | Kate Scully, Debra Johnston Cobb, ‘’Color Forecasting For Fashion’’, (Laurence King Publishing, 2012), chap. 1 1-20, chap.3-4 45-90 |
12 | Uluslararası Moda Pazarlama İletişimi | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.9: 133-145 |
13 | Moda PR | Gaynor Lea –Greenwood, ‘’Fashion Marketing Communications’’, (John Wiley&Sons,Ltd.2013), chap.5: 54-72 |
14 | FİNAL Proje Sunumları Hazırlıkları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ FİNAL Proje Sunumları | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea-Greenwood, John Wiley&Sons, Ltd., (2013) ISBN: 978-1-405-15060-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lloyd C Harris, Philip Kotler, Gary Armstrong, Hongwei He, , Principles of marketing, 8th European Edition, (2020) ISBN: 978-1-292-26956-6 Experiential Marketing, Kerry Smith and Dan Hanover, John Wiley & Sons,(2016) ISBN: 9781119145875 Marieke de Mooij, Global Marketing, and Advertising 4th edition, 2010 ISBN: ISBN-13: 978-1452257174 Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) BOF: www.businessoffashion.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
7
|
7
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..