
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 403 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Mağazacılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 403
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, modayı ticari anlamda ele almak için markalaşma unsurları ve iç tasarımlara yönelik bilgilerle, görsel mağazacılığın temel ilkelerini vermeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri sabit perakende tasarımı anlamında profesyonel bir tasarım ortamına hazırlar. Mimari açıdan mağaza tasarımı ve ticari pazarlama ile birlikte doğru ürün yerleştirmenin önemi anlatılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Giyim Endüstrisinde Görsel Mağazacılığın Evrimi | Olins, W.(2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK p.13-23 |
3 | Tespit edilebilir iyileştirmelere odaklanarak Moda Endüstrisi Marka Analizini etkileyen mega trendler | Olins, W.(2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK p.13-23 |
4 | Hedef Pazar, Hedef Kitle, Pazar Segmentleri | Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK p.24-55 |
5 | Markalaşma ve Marka Analizi | Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK p.56-100 |
6 | Markalaşma ve Kampanya Tasarım Analizi | Twemlow, A.(2006) “Grafik Tasarım Ne İçindir?” Yem Yayın, RotoVision Sa, Istanbul p.01-22 |
7 | Kampanya Tasarımı ve Görsel Mağazacılık | "This is Visual Merchandising", (2008) Instituto Monsa de Ediciones p.22-33 |
8 | Vitrin Analizi | "This is Visual Merchandising",(2008) Instituto Monsa de Ediciones p.10-54 |
9 | Kampanya Tasarımı ve Vitrin Analizi | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK intro |
10 | Kampanya Tasarımı Moodboard | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK p.10-22 |
11 | Kampanya Tasarım Talebi ve CI | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK p.45 -50 |
12 | Kampanya Tasarımı Vitrin 1 | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK p.60-65 |
13 | Kampanya Tasarımı Vitrin 2 | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK p.66-67 |
14 | Kampanya Tasarımı Vitrin 3 / Sunumlar | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK p.78-90 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK ISBN: 9781780676876Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK ISBN: 9781780676876 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Apparel merchandising: The line starts here, Rosenau J.A., Wilson, D. ISBN: 9781609015398
Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London ISBN 13: 9780500514085
Vogue runway current collections |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
75
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
7
|
21
|
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
|||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.