
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Tasarım ve Kumaş İlişkisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 410
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı basit yapılı dokuma örgüler hakkında temel bilgiler vererek numune kumaşlar dokunmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel dokuma örgüler kullanılarak farklı dokuma kumaşlar tasarlanması için temel bilgileri sağlar. Ayrıca tasarlanan numune kumaşlar ile bir sunum dosyası hazırlanmasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kumaşların Sınıflandırılması Pamuk İpliklerinin Boyanması | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.73-74. |
3 | Dokuma Kumaş Üretimi, Dokumanın Temel İlkeleri | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.8-10 - Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.73-74. |
4 | Dokuma Örgüsünün Çizimi: Bezayağı Örgü ve Varyasyonları Numune Tezgahında Dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.26-27. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.74 |
5 | Bezayağı Örgü ve Varyasyonlarının Dokunması/ Numune Tezgâhında Dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.44-48. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.75 |
6 | Bezayağı Örgü ve Varyasyonlarının Dokunması/ Numune Tezgâhında Dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.44-48. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.75Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.76 Hand loom |
7 | Dokuma Örgüsünün Çizimi: Dimi Örgü ve Varyasyonlarının Dokunması/ Numune Tezgahında Dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.28-34. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.77 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Dimi Örgü ve Varyasyonlarının Dokunması/ Numune Tezgâhında Dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.28-34, 60-78. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.77 |
10 | Numune Kumaş Dosyası Teslimi | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.116-119. |
11 | Bezayağı Örgü: Çözgü ve Atkı Renk Varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.120-121. |
12 | Bezayağı Örgü: Çözgü ve Atkı Renk Varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.122-125. |
13 | Dimi Örgü: Çözgü ve Atkı Renk Varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.122-125. |
14 | Dimi Örgü: Çözgü ve Atkı Renk Varyasyonları/ Final Proje Numune Dosyası Hazırlığı | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Proje Numune Dosyası Hazırlığı | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Proje Dosyası Teslimi |
Ders Kitabı | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, ISBN 975-6981-27-X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Arthur Price- Allen C. Cohen (1994) J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. ISBN 1-56367-004-6 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. ISBN 978-3-8085-6225-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo |
1
|
40
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
1
|
15
|
15
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..