
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Fotoğrafçılığı ve Stilizasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 411
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı moda fotoğrafçılığı kavramını anlamak, analiz etmek ve geçmiş ve günümüz moda fotoğrafçılığındaki eğilimlere eleştirel bir bakış sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel fotoğrafçılık, ışık bilgisi ve moda fotoğrafçılığının tarihsel gelişim sürecinde oluşan eğilimleri tespit etme ve görselleştirme olanağı sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Fotoğrafçılık ile İlgili Temel Bilgiler | Diprose, G. and Robins, J., 2012, Photography: the new basics: principles, techniques and practice, Thames&Hudson: United Kingdom, ISBN: 978-0-500-28978-5, s. 45-68, and s.113-140. |
3 | Fotoğraf Stüdyosu Ekipmanları ile İlgili Temel Bilgiler & Moda Fotoğrafçılığına Giriş | Child, J. Studio Photography Essential Skills, 2008, 4th ed., Focal Press: Canada, ISBN: 978-0-240-52096-4, s. 45-126. Jade, L., 2012, Fashion Photography 101, The Ilex Press: United Kingdom, ISBN: 978-1-4547-0418-8, s. 10-127. |
4 | Moda Fotoğrafı Tarihi & Sunum Hakkında Açıklama | Hall-Duncan, N., 1979, The History of Fashion Photography, Alpine Book Company: New York, ISBN: 0-933516-00-2, s.14-184. |
5 | Proje 1: Moda Ürünlerinin Dış Mekan Çekimleri (%15) | Smith, B, 2008, Fashion Photography: A Complete Guide to the tools and Techniques for the trade, Amphoto Books: New York, ISBN: 978-0-8174-2721-4, s.34-138. |
6 | Sunum & Adobe Camera Raw Atölyesi | Sheppard, R., 2008, Adobe Camera Raw For Digital Photographers Only, 2nd ed., Wiley Publishing: Indiana, ISBN: 978-0-470-22457-1, s.73-266 |
7 | Proje 1 Devam | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Proje 2: Moda Ürünlerinin İç Mekan Çekimleri (%15) | Siegel, E, 2008, The Fashion Photography Course: First Principles to Successful Shoot - the Essential Guide, Thames&Hudson: London, ISBN: 978-0-500-28769-9, s.10-99 |
10 | Proje 2 Devam | |
11 | Proje 2 Devam | |
12 | Emek ve Dayanışma Günü (Resmi Tatil) | (Dersin telafisi 17 Mayıs 2025’te yapılacaktır) |
13 | Proje 3: Moda Ürünlerinin Still-life Çekimleri (%15) | Perweiler, G., 1984, Secrets of Studio Still Life Photography, Amphoto: New York, ISBN: 0-8174-5898-0, s.6-133 |
14 | Proje 3 Devam Proje 4: Moda Fotoğrafçılığında Deneysel Uygulamalar (%15) | Doble, R., 2010, Experimental Digital Photography, Lark Books: New York, ISBN: 978-1600595172, s. 129-158 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Proje 4 Devam & Portfolyo Teslimi Hakkında Açıklama | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Portfolyo teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diprose, G. and Robins, J., 2012, Photography: the new basics: principles, techniques and practice, Thames& Hudson: United Kingdom, ISBN: 978-0-500-28978-5, s. 45-68, and s.113-140. Child, J. Studio Photography Essential Skills, 2008, 4th ed., Focal Press: Canada, ISBN: 978-0-240-52096-4, s. 45-126. Jade, L., 2012, Fashion Photography 101, The Ilex Press: United Kingdom, ISBN: 978-1-4547-0418-8, p. 10-127. Hall-Duncan, N., 1979, The History of Fashion Photography, Alpine Book Company: New York, ISBN: 0-933516-00-2, s.14-184. Smith, B, 2008, Fashion Photography: A Complete Guide to the tools and Techniques for the trade, Amphoto Books: New York, ISBN: 978-0-8174-2721-4, s.34-138. Sheppard, R., 2008, Adobe Camera Raw For Digital Photographers Only, 2nd ed., Wiley Publishing: Indiana, ISBN: 978-0-470-22457-1, s.73-266 Siegel, E, 2008, The Fashion Photography Course: First Principles to Successful Shoot - the Essential Guide, Thames& Hudson: London, ISBN: 978-0-500-28769-9, s.10-99. Perweiler, G., 1984, Secrets of Studio Still Life Photography, Amphoto: New York, ISBN: 0-8174-5898-0, s.6-133. Doble, R., 2010, Experimental Digital Photography, Lark Books: New York, ISBN: 978-1600595172, s. 129-158.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
20
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
4
|
6
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..