
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Defile Organizasyonu ve Moda Koreografisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 415
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeGezi / İncelemeAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı moda organizasyonu hakkında temel bilgi sahibi olmak ve defilelerin moda tasarımcısının kimliğini oluşturmaktaki önemini kavramaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler tüm teknik detayları ile bir moda defilesinin nasıl düzenleneceğini öğrenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Kişisel İlgi Alanlarını Saptamak | |
2 | Defile Organizasyonu Kapsamında Yapılması Gerekenlerin Anlatımı/ Öğrencilerin Bölüm ve İlgi Alanlarına Göre Görev Dağılımı | Moda merkezi ülkelerden, defile görselleri. Ester Vilaseca (2011), Runway Uncovered: The Making of a Fashion Show, ISBN-10: 8492810068 Judith C. Everett, Kristen K. Swanson and José Blanco F. (2018), Guide to Producing a Fashion Show ISBN: 9781501335259 https://www.elle.com/ https://www.vogue.com/magazine https://www.harpersbazaar.com/ |
3 | Defile Tarihi, Defile ve Türleri, Defilelerde Giysi Sıralaması | Moda merkezi ülkelerden, defile görselleri. Ester Vilaseca (2011), Runway Uncovered: The Making of a Fashion Show, ISBN-10: 8492810068 Judith C. Everett, Kristen K. Swanson and José Blanco F. (2018), Guide to Producing a Fashion Show ISBN: 9781501335259 https://www.elle.com/ https://www.vogue.com/magazine https://www.harpersbazaar.com/ |
4 | Defile Trafiği, Bölümler, Tablolar ve Gruplar/ Defile Çıkış Listesi Hazırlanması | Moda merkezi ülkelerden, defile görselleri. Ester Vilaseca (2011), Runway Uncovered: The Making of a Fashion Show, ISBN-10: 8492810068 Judith C. Everett, Kristen K. Swanson and José Blanco F. (2018), Guide to Producing a Fashion Show ISBN: 9781501335259 https://www.elle.com/ https://www.vogue.com/magazine https://www.harpersbazaar.com/ |
5 | Uygulama: Hazır Giyim Firmalarından Birinde Giysi Sıralaması & Kombinasyonu Yapma/ Defile Çıkış Listeleri Hazırlama/ Kombinasyonu Yapma/ Defile Çıkış Listeleri Hazırlama | Araç temini |
6 | Manken Giydirme Teknikleri, Defile Trafik ve Süreleri/ Bütçe İçin Gereken Kalemler | |
7 | Sunum 1: Seçilen Konsepte Uygun Giysileri, Hazırlanan Dekor Önünde Sunma | Mekan temini |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Defileye Çıkacak Koleksiyonun Temini & Çıkış Listesinin Hazırlanması/ Kulis Düzeni ve Yönetimi, Işık Sistemleri ile İlgili Bilgiler | Askılık ve giysi tem. |
10 | Defile Koreografisi, Müzik Seçimi, Mankenlik Yürüyüş Tarz ve Çeşitleri | |
11 | Final İçin Yapılacak Olan Defilenin Yerinin Saptanıp, Ölçülerinin Alınması/ Defile Konseptine Uygun Dekor ve Müzik Seçimleri (moda tasarım öğrencilerinin katılımıyla) | Moda Tasarım öğrencileri ile birlikte |
12 | Tanıtım Afiş ve Davetiyelerin Hazırlanması | |
13 | Seçilen Mankenlerin Üstünde Prova Yapılması | Mekan organizasyonu |
14 | Defile Mekanının Düzenlenmesi ve Koreografi Provaları | Mekan organizasyonu |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Jürinin Not Vereceği Defile Sunumları |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moda merkezi ülkelerden, defile görselleri. Ester Vilaseca (2011), Runway Uncovered: The Making of a Fashion Show, ISBN-10: 8492810068 Judith C. Everett, Kristen K. Swanson and José Blanco F. (2018), Guide to Producing a Fashion Show ISBN: 9781501335259 https://www.vogue.com/magazine https://www.harpersbazaar.com/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
1
|
5
|
5
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
7
|
7
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..