
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 416 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yazı ile Tasarım Anlatıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 416
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Moda ve tasarıma ilişkin yazılı ifade tekniklerini öğrencilere öğretmek ve farklı yazılı ifade teknikleri ve türleri ile öğrencilerin gelişimine katkıda bulunmak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencileri sunuma yönelik olarak hazırlanan tasarımlar ile ilişkilendirmek suretiyle yazma, konuşma ve çeşitli yazılı ifade teknikleri ile ilgili çalışmalar yapabilmelerini amaçlar. Kendi tasarım ve sanatsal çalışmaları için teorik ve pratik anlatım tekniklerini içerir. Dersin sonunda öğrenciler yazım teknikleri konusunda etkili ifadeler kullanma becerisine sahip olurlar. Kendilerini “ imgesel yazma”, “kurgusal metin pratikleri” “yazılı ifade teknikleri” yaratıcı yazma” konusunda geliştirirler. Öğrenciler aynı zamanda semiyotik, kültürel çalışmalar, edebiyat ve sosyoloji gibi alanlarda eleştirel düşünerek ve tasarım kavramlarını kullanarak gerek yazılı gerekse de sözel olarak farklı tekniklerle pratik uygulamalar yaparlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarımda anlatı ve anlatı tekniklerine giriş: Dersin yapısı | Gretchen Barbatsis, Narrative Theory, Chapter 21 in Handbook of Visual Communication , Theory , Methods and Media, ed. Smith, Barbatsis,Moriarty, Kenney, Routledge,2005 pp.329331 / Ödev I e giriş: Memento Bir sonraki derse hatıralarınızla ilgili bir nesne getirin ve hakkında minimum 500 kelime yazın. |
2 | Anlatı hakkında temel terminolojiler; Analoji, metaphor, metonim, metin, kavram,anlam, kurgu, kod gibi kavramlar | Ödev I: Memento Ödev teslimi ve sunum Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) “Fashion and Undecidability” adlı makale s.159162 |
3 | Semiyoloji analiz & moda ifadelerinde anlatı biçimleri | Ödev II: “little black dress” üzerine bir anlatı What is a tshirt? Codes, chronotypes, and everyday objects, Betsy CullumSwan and Peter K. Meaning, p.4314 |
4 | Fotoğrafları okumak ve yazmak: Yazmada yaratıcı malzeme olarak moda fotoğraflarının analizi | Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) “Good lookers”adlı makale , s.139141 Ödev: Bir moda fotoğrafını okumak ve anlatmak Moda dergileri & Bloglar |
5 | Marka anlatıları : Fotoğraf analizleri | Ed.Peter Mc Neil, Vicki Karaminas , Catherine Cole,Fashion and Fiction, Berg 2009, “Brand Story telling: Context and Meaning for Crago pants” adlı makale , s.95104 Kotler, Clark, Scott, Marketing management , Casi Isedi, Levis Strauss Italia adlı bölüm |
6 | Bir filmden tasarım anlatısı oluşturmak | Film sahneleri ve tasarımcı Yamamoto’nun dili “Dolls” veya “Notebook, Cities and Clothes” filmini izlemek Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan metin hazırlığı |
7 | Kurgusal Moda: Edebiyatta moda metinleri | Ödev: Metnin bir moodboard ile görselleştirilmesi Proust’un Remembrance of the Things Past isimli kitaptan bölüm okuma ve yorumlama |
8 | Midterm | Okunan makaleler üzerine sınav yapılması |
9 | Oyun analizi: Güzellik ve güzel kavramı | Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan metin hazırlığı Oscar Wilde’ın “The Portrait of Dorian Gray” aynı adlı filmin izlenmesi |
10 | Oyun analizi: Güzellik ve güzel kavramı | Stuart Kaplan, Visual Metaphors in Print Advertising for Fashion Products, Lewis & Clark College, Chp.11 Ödev: Bir moda ürününün okunması |
11 | Retorik bir perspektiften görsel imaj | Tasarımcı, marka, koleksiyon retorikleri Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan fotoğraf, catwalk ve röportajlara referans verilen bir metin hazırlığı |
12 | Marka retoriklerinin mekansal uzantısı | Markanın yayılması: Giysi, iletişim, mekan “Jörn Fröhlich ile mekan düzenlemesi” atölye çalışması |
13 | Modanın geleceği: Süper kahramanlarla süper anlatılar, fütüristik bir senaryo yaratımı | Superheroes: Fashion and Fantasy Metropolitan Museum of Art (June 2, 2008) |
14 | Trend ve sezon analizi: Bir trendin anlatısı | Ödev: Bağlam, etiket, anahtar kelime, tasarım kavramlarını içeren metinsel moodboard hazırlığı |
15 | Final projesi: Anlatı Kataloğu | Seçilecek bir giysiye ait anlatı hazırlanması ve bu metinlerin katalog halinde basılması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Handbook of Visual Communication: Theory, methods and Media, Lea’s Communication Series Catherine Kohler Riessman, Introduction to Narrative Analysis, Sage Pub. John Berger, Another way of telling, Vintage pub, 1995 Kotler, Clark, Scott, Marketing management , Casi Isedi, Levis Strauss Italia Ed.Peter Mc Neil, Vicki Karaminas , Catherine Cole,Fashion and Fiction, Berg 2009, “Brand Story telling: Context and Meaning for Crago pants” adlı makale , s.95104 Stuart Kaplan, Visual Metaphors in Print Advertising for Fashion Products, Lewis & Clark College, Chp.11 Gretchen Barbatsis, Narrative Theory, Chapter 21 in Handbook of Visual Communication , Theory , Methods and Media, ed. Smith, Barbatsis,Moriarty, Kenney, Routledge,2005 Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moda dergileri & Bloglar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
6
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
25
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6
|
2
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
2
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.