
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Çağdaş Moda Tasarımcıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 419
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çağdaş moda tasarımcıları ve tasarım felsefeleri hakkında temel bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, tarihte önemli yer tutan çağdaş moda tasarımcılarına dair hem retrospektif hem de güncel bilgiler sağlayan ve uluslararası yaratıcı profillere dair bir kaynak oluşturulur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Efsaneler: Coco Chanel, Christian Dior & Yves Saint Laurent/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Florence Müller, “Yves Saint Laurent”, ISBN ISBN 1978 0 8109 9608 3, Abrams Books , Chaptet “Body & Gesture”, pages 169 - 197 |
3 | Amerika: Calvin Klein, Ralph Lauren, Donna Karan/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Brenda Polan, “The Great Fashion Designers”, ISBN 978 1 84788 227 1, Berg, Chapter: “Calvin Klein”, Pages 161 - 167 |
4 | İtalya: Giorgio Armani, Versace, Fendi/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Brenda Polan, “The Great Fashion Designers”, ISBN 978 1 84788 227 1, Berg, Chapter: “Giorgio Armani”, Pages 167 - 173 |
5 | Londra: Vivienne Westwood, Stella McCartney, Aexander McQueen/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Andrew Bolton, “Alexander McQueen: Savage Beauty”, ISBN 978-1-58839-412-5, The Metropolitan Museum of Art, Chapter: “Introduction”, pages: 17-30 |
6 | Paris: Louis Vuitton, Schiaparelli, Margiela/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Brenda Polan, “The Great Fashion Designers”, ISBN 978 1 84788 227 1, Berg, Chapter: “Martin Margiela”, Pages 229 - 235 |
7 | Modern ikonlar: Marc Jacobs, Tom Ford, Miuccia Prada, Dries Van Noten/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | Brenda Polan, “The Great Fashion Designers”, ISBN 978 1 84788 227 1, Berg, Chapter: “Tom Ford”, Pages 239 - 243 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Konuk Konuşmacı | |
10 | Yeni Liderler I: Jacquemus, Demna Gvasalia, Marine Serre/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | “Marine Serre and Simon Porte Jacquemus Are for Real”, The Cut. Feb 26, 2019 |
11 | Yeni Liderler II: Virgil Abloh vs. Kim Jones, JW Anderson, Thom Browne/ Tasarımcıların Stilleri, Moda Dünyasındaki Konumları ve Katkıları | “Kim Jones Wants to Rule the Fashion World”, Friedman, Vanessa, International New York Times. Jan 28, 2021 |
12 | Trendler: Cinsiyetsizlik/ Sürdürülebilirlik/ Yükselen Yetenekler/ Teknoloji | “The Cult of Fear of God”, Silva, Horatio. In: Harper's Bazaar. Dec, 2020 |
13 | Lüks Markalar ve Yeni Sunumlar | For Cartier, Love Is a Battlefield | BoF (businessoffashion.com) |
14 | Lüks Markalar ve Yeni Sunumlar | Byredo’s Ambitions to Become Beauty’s Next Megabrand | BoF (businessoffashion.com) |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Polan, Brenda & Tredre, Roger - “The great fashion designers” (2009, Bloomsbury Academic & Berg Publishers) ISBN 9781847882271 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Charlotte Sinclaire Vogue on Dior ISBN 9781613127773 Ilya Parkins Poiret, Dior and Schiaparelli: fashion, femininity and modernity ISBN 854520542 Daniele Bott Chanel: collections and creations ISBN 978-0-500-51360-6 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
50
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
12
|
24
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
10
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..