
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Paris, Moda ve Empresyonist Resim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 427
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı XIX. yüzyılın ikinci yarısında Paris’te moda olgusunun, büyük mağazaların ortaya çıkışını açıklamak ve resim ve modanın bir arada modernleşme sürecinde nasıl bir rol oynadığını moda ve resim alanlarını birleştirerek analiz etmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, empresyonist resim, derslerde, belgeselleri izleyerek ve okumalarla tanıtılacaktır. İkinci bölümde teorik bilgiler, film ve okumaların yardımıyla, 1860-1890 yılları arasında Paris’teki kültürel atmosfer tartışılacaktır. Bu dönem, 'Modern olma' fikrinin tarihte ilk kez önem kazandığı büyüleyici bir dönemdir. Moda olgusunun ortaya çıkışı da bu dönemin önemli bir parçası olup ders özellikle bu konuya odaklanacaktır. Dersin üçüncü ve son bölümünde, kıyafetlerin önemli bir rol oynadığı birkaç eser üzerinde önemle durulacaktır. Öğrenciler eserlerden bir tanesini seçerek dersin bütün ana yönlerini dikkate alacak şekilde analiz edecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Eski Rejim ve Fransız Devrimi | Whittaker, A. (Ed.). Speak the Culture: France. Thorogood Publishing. ISBN 9781854184931, 5-38 |
3 | Empresyonizmin ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci | J. Rubin, Impressionism, London 1999, ISBN 0714838268, 4-16 |
4 | Paris ve Moda | Whittaker, A. (Ed.). Speak the Culture: France. Thorogood Publishing. ISBN 9781854184931, 199-205 |
5 | Birinci sunumlar | |
6 | Manet, Monet | J. Rubin, Impressionism, London 1999, ISBN 0714838268, 29-31, 103-109 |
7 | Renoir, Sisley, Pisarro, Degas | J. Rubin, Impressionism, London 1999, ISBN 0714838268, 162-166, 186-192 |
8 | Arasınav Haftası | |
9 | Müze gezisi (Arkas Sanat Merkezi) | |
10 | Bulvarın podyum olarak kullanılması | G. Groom (ed.), Impressionism, fashion and modernity, exh. Cat. Chicago/New York/Paris 2012, 165-185 |
11 | Tezgahtar kızlar, kadın şapkacılar ve büyük mağazalar | G. Groom (ed.), Impressionism, fashion and modernity, exh. Cat. Chicago/New York/Paris 2012, 209-217 |
12 | 19. yüzyılda moda tasarım | G. Groom (ed.), Impressionism, fashion and modernity, exh. Cat. Chicago/New York/Paris 2012, 63-77 |
13 | Kadın ressamlar (Berthe Morisot, Eva Gonzales, Mary Cassatt) | G. Groom (ed.), Impressionism, fashion and modernity, exh. Cat. Chicago/New York/Paris 2012, 33-43 |
14 | Sunum taslağı hazırlama | |
15 | İkinci sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
12
|
24
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..