
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Bitirme Tezi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 494
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı geniş bir literatür araştırmasına dayanarak akademik bir metin hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir dizi ders anlatımı ve küçük ödevler yardımı ile öğrenciler moda ile ilgili kendi seçtikleri bir konuda yaklaşık 3000 kelimelik bir akademik metin yazacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Akademik araştırma nedir? Akademik metin nedir? | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapter 1. Research Theory, pp.1-26. 1. |
2 | Ders: Bir Araştırma Sorusu Nasıl Formüle Edilir: Uygun Bir Konu Nasıl Bulunur; Çevrimiçi Kütüphane Kaynakları Bulma Egzersizi: Ödev 1 İçin Hazırlık/ Olası Konuların Tartışılması | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 2-3. pp. 27-66. Bu dersin müfredatında yer alan “Mezuniyet tezi yazımı” kılavuzunu okuyun; araştırma alanınızı düşünün. |
3 | Referansların Amacı ve Yeri Yazma Egzersizi: Dipnotlar. Ödev 2 İçin Hazırlık (araştırma alanınızdaki temel metinlerin özeti) | Ödev teslimi I: büyük soru, küçük soru + araştırmanızı ilerletecek akademik metinlerin başlıkları/ Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 2-3. pp. 27-66.Chapters4-5, pp 67-96. |
4 | Araştırma Yöntemleri Kaynakların Kullanımı; Birincil, İkincil | Konunuza ilişkin sözlü bir sunum hazırlayın; 'küçük soruyu' cevaplamak için ne tür kaynaklar kullanacaksınız? Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 6-7-8-9, pp.97-192. |
5 | Yazma Süreci Nasıl Ele Alınır ve İntihalden Nasıl Kaçınılır/ Yazma Egzersizi: Üç Metni Karşılaştırma | Ödev II'yi teslim edin (temel metinlerin özeti, dipnotlarla 1000 kelime) Bu metin tezinizin giriş kısmı olacaktır. |
6 | Bir Bibliyografya Oluşturma Egzersizi: Bibliyografinin Bir Bölümünü Oluşturma | |
7 | Öğretmenle Grup Randevuları: Ödev 2 Hakkında Geri Bildirim | Tezinizin 2. bölümü için kaynak önerisi getirin |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Ödev 3'e Giriş: Tezin Taslak Versiyonu (giriş, 2 bölüm, sonuç) | III. ödevi yazın ve teslim edin: Kesin bir problem ifadesi, içerik tablosu ve bibliyografya içeren tezin yapısı için teklif |
10 | Ödev 3 Hakkında Geri Bildirim İçin Öğretmenle Bireysel Randevular Ödev 4: Power Point Sunumu | Yazmaya devam edin ve geri bildirim oturumu için soruları hazırlayın |
11 | Araştırma Sonuçlarının Sunumu/ Her Slayt İçin En Fazla 40 Kelime Olmak Üzere 5 Slayt | Araştırma Sonuçlarınızı Getirin |
12 | Dersin Değerlendirilmesi: Son Teslime Hazırlık | Ödev teslimi V: Tezin taslak versiyonu (Giriş, 2 bölüm, sonuç) |
13 | Taslak Makalelerin İncelenmesi (bireysel randevular) | Geri bildirim oturumu için soruları hazırlayın |
14 | Taslak Belgelerin Gözden Geçirilmesi (bireysel randevular) | Ödev VI'yı (tezin son hali) teslim edin |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dersle ilgili tüm bilgiler ve ayrıca Mezuniyet Tezi Nasıl Yazılır Kılavuzu bu derse ait müfredatta yer almaktadır. Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | R E C O M ME N D E D T E X T S :
R E C O M M E N D E D W E B S I T E S : http://ss.ieu.edu.tr/downloads/thesis.pdf http://www.columbia.edu/cu/cup/cgos/idx_basic.html http://www.graduate.ua.edu/thesis/manual/index.html http://www.socialresearchmethods.net http://www.mcgill.ca/gps/programs/thesis/guidelines/preparation/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
16
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
9
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..