
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 494 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bitirme Tezi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 494
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı geniş bir literatür araştırmasına dayanarak akademik bir metin hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir dizi ders anlatımı ve küçük ödevler yardımı ile öğrenciler moda ile ilgili kendi seçtikleri bir konuda yaklaşık 3000 kelimelik bir akademik metin yazacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: Akademik araştırma nedir? Akademik yazım nedir? Olası tez konuları hakkında tartışma. | |
2 | Ders anlatımı: Araştırma sorusu oluşturma, uygun konunun seçilmesi, kütüphane kaynaklarına erişim, 1.ödev için hazırlık | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 2-3. pp. 27-66. Mezuniyet tezi hazırlama kılavuzunun okunması |
3 | Referansların yer ve işlevleri, dipnotlar , 2. Ödeve hazırlık (literatür araştırması) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 2-3. pp. 27-66.Chapters4-5, pp 67-96. 1.ödev teslimi |
4 | Araştırma yöntemleri: birinci el ve ikinci el kaynakların kullanımı | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 6-7-8-9, pp.97-192. |
5 | Kaynaklar ve bibliografya, Yazım süreci ve intihalin önlenmesi, 3. Ödev (Okuma ve yazma çalışması: İki makalenin karşılaştırılması) | 2.ödev teslimi Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 2-3. pp. 27-66.Chapters 5, pp 83-96. |
6 | 2.ödev hakkında geri bildirim, Yöntemlerin yazım süreci | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters 6-7-8-9, pp.97-192. Tez yöntemi için taslak oluşturma |
7 | 3.ödev hakkında geri bildirim, Tezin yapısının oluşturulması (amaç, içerik ve bibliyografyanın oluşturulması, sonuçların değerlendirilmesi) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapters10-11, pp.197-237. |
8 | 5. ödeve giriş: Tez taslağının oluşturulması (Giriş, yöntem, sonuçlar) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapter 12, pp.239-253 |
9 | Taslak metin üzerinde çalışma | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Chapter 12, pp.239-253 |
10 | 4.ödev: Araştırma planının sunumu (powerpoint sunum, en fazla 5 slayt, her sayfada en fazla 40 kelime) | Çalışma sonuçlarının sunumu |
11 | Dersin değerlendirilmesi, tez teslimi ile ilgili çalışmalar | 5.ödevin teslimi |
12 | Tez taslağının incelenmesi (Bireysel görüşmeler), 6. Ödeve giriş | Geri bildirimler için soru hazırlama |
13 | Tezin tamamlanması (Bireysel görüşmeler) | Geri bildirimler için soru hazırlama |
14 | Sunumlar | 6. Ödevin teslimi (tezin son versiyonu) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. R E C O M ME N D E D T E X T S : For students also wishing to research or improve their thesis writing, the following books are in the reserved section of the Library: Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 7th ed. Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: University of Chicago Press. 2007. Teitelbaum, Harry. How to Write a Thesis. 2nd ed. Pearson Education Ltd. (January 1, 1989) Joan I. Miller, Bruce J. Taylor. The Thesis Writer’s Handbook: A Complete One Source Guide for Writers of Research Papers. Alcove Pub Co (January 1987) R E C O M M E N D E D W E BS I T E S :
http://ss.ieu.edu.tr/downloads/thesis.pdf http://www.columbia.edu/cu/cup/cgos/idx_basic.html http://www.graduate.ua.edu/thesis/manual/index.html http://www.socialresearchmethods.net http://www.mcgill.ca/gps/programs/thesis/guidelines/preparation/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
7
|
2
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
9
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
1
|
21
|
21
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.