![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FA 494 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bitirme Tezi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FA 494
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı geniş bir literatür araştırmasına dayanarak akademik bir metin hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir dizi ders anlatımı ve küçük ödevler yardımı ile öğrenciler moda ile ilgili kendi seçtikleri bir konuda yaklaşık 2500 kelimelik bir akademik metin yazacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akademik araştırma nedir? Akademik metin nedir? Olası konuların tartışılması. | |
2 | Bir araştırma sorusu nasıl formüle edilir; uygun bir konu nasıl bulunur ve iyi bir soru nasıl sorulur QUİZ 1 için hazırlık (büyük soru, küçük sorular içeren özet + araştırmanızı ilerletecek akademik bir metnin 1 başlığı) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 2 ve 4 . s. 27-43 ve 68-81. "Bitirme tezi yazma" kılavuzunu okuyun (bu dersin müfredatında yer almaktadır) |
3 | Araştırma yöntemleri: Referansların amacı ve yeri+ Yazma alıştırması: dipnotlar QUIZ 2 için hazırlık (içindekiler ve referanslar tablosu) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 2-3. S. 27-66.Bölüm 4-5, s. 67-96. QUİZ I Teslimi |
4 | Araştırma yöntemleri ve kaynak kullanımı, birincil ve ikincil kaynaklar: okuma ve yazma alıştırması. 3. QUIZ için hazırlık (ön bibliyografya) | Kaynakça hazırlayın, 'küçük soruyu' yanıtlamak için ne tür kaynaklar kullanacaksınız? Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009)., Research Methods for the Fashion Industry. Fairchild Books. Bölüm 3 s.45-61 . . Sınav 2'yi teslim edin |
5 | Kaynakça ve Bibliyografya; İntihalden kaçınarak yazma süreci. Yazma alıştırması; QUIZ 4 için hazırlık; üç metni karşılaştırma | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 5 s.83-96. Ödev 3 ü teslim edin |
6 | Araştırma ve Yazma: Metodoloji ve literatür taraması. QUIZ 5 için hazırlık: 1000 kelimelik giriş | Kawamura, J.Doing Research in Fashion and Dress.Bölüm 2. s. 31-45 |
7 | Araştırma ve Yazma: Grup geri bildirimleri ve literatür taraması + metodoloji | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 10. s.197-220 Kawamura, J.Doing Research in Fashion and Dress.Bölüm 4. s. 61-70 Bölüm 8. s.117-131. Ödev 4 ün teslimi |
8 | QUIZ 3 hakkında geri bildirim, Metodolojinin yazılması. Sözlü sunum için hazırlık | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 6-7-8-9, s.97-192. Tezinizin metodolojisi için bir öneri getirin |
9 | QUIZ 4 ile ilgili geri bildirim, Kesin bir problem cümlesi, içindekiler tablosu ve kaynakça ile tezin yapısını planlama, sonuçları analiz etme | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 10-11, s.197-237. |
10 | Sözlü sunum, araştırma sorusuna geri bildirim + referanslar + metodoloji + tablo ve içindekiler Araştırmanızı (planlarınızı) maks. 5 slayt ve her slayt için en fazla 40 kelime | Araştırma sonuçlarını getirin |
11 | Ödeve Giriş :Tezin taslak versiyonu (Giriş, 2 bölüm, sonuç) | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Bölüm 12, s.239-253 Kawamura, J.Doing Research in Fashion and Dress. Bölüm 9. s. 131-137 |
12 | Sürecin değerlendirilmesi: Tezin taslak versiyonu (Giriş, 2 bölüm, sonuç) nihai teslim için hazırlık | Geri bildirim oturumu için sorular hazırlayın Ödevi Taslak kağıtlar olarak teslim edin |
13 | Review of draft papers (individual appointments) | Geri bildirim oturumu için sorular hazırlayın |
14 | Taslak belgelerin gözden geçirilmesi (bireysel randevular) | Sonuçları sunmak |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Flynn, Z.C. & Foster I.M. (2009). Research Methods for the Fashion Industry, Fairchild Books. Kawamura, J.(2020) Doing Research in Fashion and Dress: An Introduction to Qualitative Methods . Bloomsbury Visual Arts |
Önerilen Okumalar/Materyaller | .For students also wishing to research or improve their thesis writing, the following books are in the reserved section of the Library: Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 7th ed. Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: University of Chicago Press. 2007. Teitelbaum, Harry. How to Write a Thesis. 2nd ed. Pearson Education Ltd. 1989 Joan I. Miller, Bruce J. Taylor. The Thesis Writer’s Handbook: A Complete One Source Guide for Writers of Research Papers. Alcove Pub Co. 1987
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
42
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
28
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
9
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
7
|
2
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
7
|
42
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
|||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9253_1_th.jpeg)
Muhteşem Defile: Teknoloji ile Modayı Birleştirdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi son sınıf öğrencileri, eğitim yolculuklarını SENSE (duyu) temalı ‘Mezuniyet Sergisi ve Defilesi’ ile
![Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9231_1_th.jpeg)
Türk Halılarından Esinlendi, Moda Ödülünü Aldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencisi Buse Ünal, bu yıl 18’incisi düzenlenen Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Moda Tasarım
![Atıksız Moda Atıksız Moda](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9095_1_th.jpeg)
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
![Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9070_1_th.jpeg)
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
![‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu ‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9047_1_th.jpeg)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
![65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu 65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8959_1_th.jpeg)
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8903_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
![Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8901_1_th.jpeg)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne