GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Endüstrisinde Üretim Süreçleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FB 301
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, moda endüstrisinde kullanılan terminoloji, üretim teknikleri ve süreçlerini aktarmak; üretim/tasarım tarafındaki güncel konular hakkında bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, moda endüstrisinde üretim sürecini; koleksiyon ya da müşteri siparişi oluşturulmasından başlayarak paketleme ve sevkiyata kadar tüm aşamalarıyla ele alır. Öğrencilere, moda ve hazır giyim endüstrisinin yapısı ile üretim süreçlerine dair temel bilgiler sunar. Ayrıca, teknolojik gelişmeler ve etik üretim yaklaşımları çerçevesinde, sektördeki güncel uygulamaları tanıtır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Hazır Giyim Endüstrisi Terminolojisi | *Glock, Ruth E. & Kunz Grace I. (2005). Apparel Manufacturing: Sewn Products Analysis, 4th Ed. Prentice Hall. |
2 | Hazır Giyim Endüstrisi - Ürün Çeşitleri ve Organizasyonu | *Glock, Ruth E. & Kunz Grace I. (2005). Apparel Manufacturing: Sewn Products Analysis, 4th Ed. Prentice Hall. |
3 | Hazır Giyim Fabrikası Organizasyonu | *Glock, Ruth E. & Kunz Grace I. (2005). Apparel Manufacturing: Sewn Products Analysis, 4th Ed. Prentice Hall. |
4 | Teknik Gezi 1 | |
5 | Hazır Giyim Üretiminde Kullanılan Ana Malzemeler ve Alt Malzemeler / Teknik Gezi 1 Rapor Teslimi | *Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet (2020), The Business of Fashion Designing, Manufacturing, and Marketing, ISBN:9781501349126 |
6 | Üretim Öncesi Süreç - Kesim Planlama, Pastal Hazırlama, Serim, Kesim | *Glock, Ruth E. & Kunz Grace I. (2005). Apparel Manufacturing: Sewn Products Analysis, 4th Ed. Prentice Hall. Pg… *Jelka Geršak (2022), Design of Clothing Manufacturing Processes: A Systematic Approach to Developing, Planning, and Control, Elsevier Science, ISBN:9780081027721 |
7 | Teknik Gezi 2 | |
8 | Ürün Birleştirme/ Dikim, Ütüleme, Bitim İşlemleri / Teknik Gezi 2 Rapor Teslimi | *Glock, Ruth E. & Kunz Grace I. (2005). Apparel Manufacturing: Sewn Products Analysis, 4th Ed. Prentice Hall. Pg… *Jelka Geršak (2022), Design of Clothing Manufacturing Processes: A Systematic Approach to Developing, Planning, and Control, Elsevier Science, ISBN:9780081027721 |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Teknik Gezi 3 | |
11 | Hazır Giyim Analizi, Maliyet Hesaplaması & Fiyatlandırma / Gezi 3 Rapor Teslimi | * Ailie K. Y. Tang, Amy C. Y. Yip, Chun-Hung Chiu, Pui-Sze Chow (2017), Contemporary Case Studies on Fashion Production, Marketing and Operations |
12 | Güncel ve Gelecek Trendler, Sürdürülebilirlik / Final Proje Özeti | * Ailie K. Y. Tang, Amy C. Y. Yip, Chun-Hung Chiu, Pui-Sze Chow (2017), Contemporary Case Studies on Fashion Production, Marketing and Operations |
13 | Öğrenci Projeleri & Tartışmalar | |
14 | Öğrenci Projeleri & Tartışmalar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi / Sunumlar | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
WEB: https://www.businessoffashion.com/ (you can create an account as “student” and reach the articles, news and podcasts free) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
18
|
54
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
28
|
28
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..