
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FB 401 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Satınalmacılığı ve Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FB 401
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | • Ders öğrencileri moda satınalmacılığı ve moda pazarlaması konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Pazarlamanın moda ürünlerini tasarlamada ve satınalmadaki önemi ve rolüne değinir. Özellikle moda sektöründe çalışmak isteyen öğrencilere moda sektöründeki farklı iş tanımları, moda satınalmacılığı, ürün geliştirme, müşteri temsilciliği, marka yönetimi alanlarında bilgi verir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | • Moda Pazarlama Yönetimi; moda satınalmacılığı ve merchandising; trendlerin belirlenmesi ve analizi; tüketici davranışlarının incelenmesi; pazar araştırması ve hedef pazarın belirlenmesi; ürün geliştirme ve satınalma süreci; bütçe, trendler, hedef pazar ve marka kimliğine uygun koleksiyon planlanması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; Moda ve hazırgiyim sektörü dinamikleri, genel yapısı ve ana terimler. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Introduction Apparel Merchandising-Chapter 1,2 |
2 | Moda pazarlaması ve pazarlama süreci: Merchandising ve müşteri temsilciliği, görev ve sorumlulukları. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 2 Apparel Merchandising-Chapter 1,2 |
3 | Moda satınalmacılığı ve tedarik süreci: Moda satınalması, görev ve sorumlulukları. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 1 |
4 | Tasarım yönetimi; moda takvimi ve moda haftaları; trendlerin takibi, araştırılması ve analizi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management- Chapter 3 |
5 | Tüketici davranışlarını anlama. | Retailing Management-Chapter 7 Fashion Marketing-Chapter 1 |
6 | Pazar araştırması: Hedef pazarın belirlenmesi; hedef pazara, marka kimliğine ve moda trendlerine uygun koleksiyon planlanması. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 4 Apparel Merchandising-Chapter 3 Retailing Management-Chapter 7,8 |
7 | MIDTERM | |
8 | Ürün geliştirme, ürün planlama ve yönetimi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 6 Apparel Merchandising-Chapter 4,5,6 Retailing Management-Chapter 14 |
9 | Satınalma takvimi ve bütçesi oluşturma; maliyet ve fiyatlandırma; satınalma veya satış bütçesine uygun koleksiyon planlanması | Apparel Merchandising-Chapter 7 Retailing Management-Chapter 15,16,17 |
10 | Satınalma ve tedarik zinciri yönetimi. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 7 Apparel Merchandising-Chapter 9,10,11 |
11 | Stok yönetimi ve dağıtım kanalları | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 8 Retailing Management-Chapter 15 |
12 | Perakende Yönetimi; görsel ürün yönetimi; mağaza atmosferi | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 9 Retailing Management-Chapter 18 |
13 | Moda satınalma ve pazarlamasında güncel yaklaşımlar ve beklentiler. | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management-Chapter 10 Apparel Merchandising-Chapter 12 |
14 | Dönem değerlendirmesi | |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Buying and Merchandising Management, Palgrave Master Series, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• Jeremy A. Rosenau and David L. Wilson, Apparel Merchandising: The Line Starts Here, Fairchild Publications, 2001 (IEU kütüphanesinde var).\n• M. Levy and B.A. Weitz, Retailing Management, McGraw-Hill, 5th edition, 2004 (IEU kütüphanesinde var). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Leslie Davis Burns and Nancy O. Bryant, The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing, Fairchild Publications, 2007 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, Mastering Fashion Marketing, Palgrave Master Series, 2009 (IEU kütüphanesinde var). • Maurice J. Johnson and Evelyn C. Moore, Apparel Product Development, Prentice Hall, 2001 (IEU kütüphanesinde var). • Ellen Diamond, Fashion Retailing, Pearson, 2nd edition, 2006 (IEU kütüphanesinde var). • Tim Jackson and David Shaw, The Fashion Handbook, Routledge, 2006 (IEU kütüphanesinde var). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
19
|
38
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.