
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Satınalmacılığı ve Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FB 401
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı moda satın almacılığı ve moda pazarlaması konusunda bilgilendirmek, pazarlamanın moda ürünlerini tasarlamada ve satın almadaki önemi ve rolüne değinmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında moda satın almacılığı, moda pazarlaması, trend analizi, tüketici davranışlar ve pazar araştırması konuları yer almaktadır. Moda sektöründeki farklı iş tanımları, moda satın almacılığı, ürün geliştirme, müşteri temsilciliği, marka yönetimi alanlarında bilgi verir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; konu ile ilgili önemli terimlerin moda ve hazırgiyim sektörü, sektör dinamikleri ve genel yapısını tartışma | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.1 (Macmillan Education UK), 1-24 |
2 | Moda Satın Almacılığı ve Ürün Yönetiminin Rolü | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.1,2 (Macmillan Education UK), 9-37 |
3 | Moda Satın Almasında Görev ve Sorumluluklar/ Moda Tasarımının Rolü | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.2 (Macmillan Education UK), 26-37 |
4 | Moda Trendlerinin Önemi: Moda Takvimi ve Moda Haftaları/ Trendlerin Takibi/ Araştırılması ve Analizi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.3 (Macmillan Education UK), 39-58 |
5 | Tüketici Davranışları ve Eğilimlerini Anlama | Michael Levy, Barton A. Weitz, Dhruv Grewal Professor ‘’Retailing Management’’ chap.5 (McGraw Hill 2022),127-150 |
6 | Pazar Bilgisi ve Araştırması: Hedef Pazarın Belirlenmesi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.4 (Macmillan Education UK), 61-76 |
7 | Proje Sunum 1 | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Ürün geliştirme, ürün planlama ve yönetimi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.6 (Macmillan Education UK), 90-112 |
10 | Tedarik Zinciri Yönetimi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.7 (Macmillan Education UK), 114-138 |
11 | Ürün Satın Alma | Michael Levy, Barton A. Weitz, Dhruv Grewal Professor ‘’Retailing Management’’ chap.13 (McGraw Hill 2022),357-378 |
12 | Stok Yönetimi ve Dağıtım Kanalları | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.8 (Macmillan Education UK), 139-155 |
13 | Perakende Yönetimi: Görsel Ürün Yönetimi/ Mağaza Atmosferi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.9 (Macmillan Education UK), 156-175 |
14 | Moda Satın Alma ve Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar ve Beklentiler/ Tasarım Yönetiminin Önemi | Tim Jackson, David Shaw ‘’Mastering Fashion Buying and Merchandising Management’’ chap.10 (Macmillan Education UK), 174-182 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Proje Sunum 2 | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
7
|
7
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..