
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Yönetimi Projesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FB 403
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medyadaki güncel görsel pazarlama araçlarına odaklanarak moda pazarlaması hakkında bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler, bir moda markasının pazar segmentini göz önünde bulundurarak pazarlama kampanyası yürütürken hedef kitlesine nasıl hitap edeceklerini öğreneceklerdir. Bir marka portföyü oluşturmaya ek olarak, baskı, web ve görsel mağazacılık araçlarını kullanarak bir pazarlama kampanyası yaratacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Giriş/ Moda Pazarlamasına Giriş (SONGOFSTYLE - REVOLVE işbirliği) | |
2 | Marka Analizi (marka kimliği & değeri, pazar araştırması, satış stratejisi & noktaları, görsel ve iletişim stratejileri)/ Tartışma | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 |
3 | İnfluencerlar/ Marka Elçileri | |
4 | Influencer İşbirliği Projesi | |
5 | İnfluencer İşbirliği Projesi 20% | |
6 | Marka Portföyü/ Vizyon, Misyon, Hedef Pazar | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
7 | Marka Portföyü/ Pazar Segmenti, Hedef Kitle | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Marka Portföyü Oluşturma 20% | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
10 | Sosyal Medyadaki Influencerlar ile İşbirliği & Pazarlama Kampanyası | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
11 | Sosyal Medyadaki Influencerlar ile İşbirliği & Pazarlama Kampanyası 20% | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
12 | Kampanya İçin Vitrin Tasarımı | |
13 | Kampanya İçin Vitrin Tasarımı | |
14 | Sunum: Kampanya Vitrin Tasarımı 20% | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Jackson, Tim, “Mastering Fashion Marketing”, Basingstoke [England] ;New York, ISBN: 978-1-4039-1902-1 Bickle, Marianne C., “Fashion Marketing: Theory, Principles, and Practice”, Fairchild Books, New York, ISBN: 978-1-56367-738-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Vogue Business, https://www.voguebusiness.com/companies/marketing Business of Fashion, https://www.businessoffashion.com/topics/marketing-pr/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
60
|
Proje |
1
|
43
|
43
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
270
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..