
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FD 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 301
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders moda pazarı ve tasarımcı/marka kimliklerine yönelik farkındalık yaratarak öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve tasarım anlayışlarını geliştirmelerini amaçlar. Öğrencilerin tasarım kültürü ve çağdaş moda endüstrisinin güncel konuları bağlamında koleksiyon yönetebilmeleri için uygun bir ortam hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, deneysel ve kavramsal bir tasarım projesiyle başlayarak, bir imalatçı firma işbirliğini de içeren sektörel projeleri kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş – Dersin Yapısı + Sunuş - Çağdaş Moda Tasarımı; 1. Projeye Giriş: Kavramsal Yapısöküm | Caroline Evans, Fashion at the Edge, NY: Yale University Press 2003), 65-80; 180-190 Colin Mc Dowell, Fashion Today, (London Phaidon, 2000) 428-458; Barbara Vinken, Fashion Zeitgest (Oxford Berg pub, 2005) 99-119,139-151 Ingrid Loschek, When Clothes Become Fashion (Oxford: Berg, 2009) 182-190 |
2 | Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Eskiz Defteri ve Moodboard (Stüdyo Kritiği 1) | Simon Seivewright, Research and Design , AVA publishing, 2007)104-115 Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007) 14-191 |
3 | Tasarım Geliştirme ve Giysi Yapısı Üzerine Deneysel Çalışmalar: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Tasarım + Numune | Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1, 2, 3 ( London: Laurence King, 2010) |
4 | Giysi Yapısı Üzerine Deneysel Çalışmalar: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Tasarım ve Numune (Stüdyo Kritiği 2) | Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1, 2 (London: Laurence King, 2010) Simon Seivewright, Research and Design, (Lausanne: AVA publishing 2007) 50-81 |
5 | Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Numune ve Sunum | Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261 Jacqueline Mc Assey and Clare Buckley, Styling (Lausenne: AVA pub 2011) 112-149 |
6 | Proje 1: Numune oluşturma + Sketchbook hazırlama | Jacqueline Mc Assey and Clare Buckley, Styling (Lausenne: AVA pub 2011) 112-149 |
7 | Proje 1 Juri + Proje 2 ye giriş (14 - 17 Kasım) | |
8 | 2. Projeye Giriş / Goethe Institut ve MDH University of Applied Sciences işbirliği ile Hazır Giyim Koleksiyonu Oluşturma: Seminer + Pazar Analizi ve Araştırma ( 21 - 24 Kasım) | Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection (NY: Fairchild books, 2016) |
9 | Tasarım ve Koleksiyon Planlama 1: Proje 2 (Stüdyo Kritiği 3) / (Seminer + Atölye 1) / (28 Kasım - 1 Aralık) | Robert Leach and Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design (London: Thames and Hudson, 2012) John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 34-49 |
10 | Tasarım ve Koleksiyon Planlama 2: Proje 2 (Atölye 2 - MDH işbirliği ile) / (5 - 8 Aralık) | John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 118-131 |
11 | Tasarım ve Numune 1: Proje 2 (Stüdyo Kritiği 4) / (Atölye 3 - MDH işbirliği ile) / (12 - 15 Aralık) | “Construction for Fashion Design” by Anette Fischer, Kiran Gobin, ( London: Bloomsbury Visual Arts) |
12 | Tasarım ve Numune 2: Proje 2 (Atölye 4 - MDH işbirliği ile ) / (19 - 22 Aralık) | John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 138-155 |
13 | Numune ve Sunum: Proje 2 (Stüdyo Kritiği 5) / (26 - 29 Aralık) | Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, Styling (AVA pub, 2011) 112-149 |
14 | Sunumlar ve Jüri: Proje 2 (2- 5 Ocak) | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Teslimi |
Ders Kitabı | Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion, 2011, Berg Simon Seivewright, Research and Design, 2007, AVA Publishing Marta Hidalgo, Young Fashion Designers, 2007, Taschen Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1,-2- 3, 2010, Laurence King Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1-2, 2010, Laurence King Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, Styling, 2011, AVA Pub Robert Leach & Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design, 2012, Thames and Hudson Ruth Singer, Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques, 2013, David & Charles; UK Elinor Renfrew & Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, 2016, Fairchild Books Claire Wargnier, Focus on Fashion Details 1- 2- 3- 4, 2012, Esmod Editions
“Fashion Design: Menswear” by John Hopkins 2017, ,London: Bloomsbury |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Caroline Evans, Fashion at the Edge, 2003, Yale University Press
Colin Mc Dowell, Fashion Today, 2000, Phaidon
Brenda Pollan & Roger Tredre, The Great Fashion Designers, 2009, Berg
Bonnie English, Japanese Fashion Designers, 2011, Berg
Bradley Quinn, The Fashion of Architecture, 2003, Berg
Brooke Hodge & Patricia Mears, Skin and Bones,2007, Thames and Hudson
Ted Polhemus, Street Style, 1997, Thames and Hudson
Robert Violette, Hussein Chalayan, 2011, Rizzoli
Mark Holborn, Issey Miyake, 1995, Taschen
Andrew Bolton, Alexander Mc Quinn: Savage Beauty, 2011, MOMA
Ligaya Salazar, Yohji Yamamoto, V&A
Margiela and Jean Paul Gaultier, Maison Martin Margiela, 2009, Rizzoli
Andrew Bolton, Rei Kawakubo/ Commes de Garcons, 2017, MOMA
Claire Wilcox, Radical Fashion, 2001, V&A
Ellen Miller, Creating Couture Embellishment, 2017, Laurence King |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
25
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
15
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
10
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
4
|
40
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
6
|
30
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
10
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
13
|
13
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
|||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
|||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.