
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 301
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders moda pazarı ve tasarımcı/marka kimliklerine yönelik farkındalık yaratarak öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve tasarım anlayışlarını geliştirmelerini amaçlar. Öğrencilerin tasarım kültürü ve çağdaş moda endüstrisinin güncel konuları bağlamında koleksiyon yönetebilmeleri için uygun bir ortam hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, sürdürülebilir ve sorumlu moda üzerine bir dizi ders eşliğinde moda endüstrisinin kültürel, sosyal ve ekonomik durumu ve gereksinimlerini dikkate alan çağdaş koleksiyonların geliştirilmesine odaklanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | (25/09/24) Dersin, ders programının ve ders materyallerinin tanıtılması PROJE 1: Kavramsal Yapısöküm │Giriş (27/09/24) SUNUM: Çağdaş Modada Yapısöküm Stüdyo Kritiği 1│ Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme (Bireysel Çalışma) | Evans, C. (2003). Fashion at the edge: Spectacle, modernity and deathliness. Yale University Press. ISBN: 0-300-10192-9, s.65-80,165-190. Loschek, I. (2009). When clothes become fashion: Design and innovation systems. Berg. ISBN: 978-1-84788-366-7, s.182-190. Margiela, M. (2009). Maison Martin Margiela. Rizzoli International Publications. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, s.8-76. Vinken, B. (2004). Fashion zeitgeist: Trends and cycles in the fashion system (M. Hewson, Trans.). Berg. ISBN: 1-84520-044-6, p. 99-119, 139-151. |
2 | (02/10/24) Stüdyo Kritiği 1│ Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme (Öğrenci Sunumları) (%5) Stüdyo Kritiği 2│Konsept Paftası Tasarımı (%5) (04/10/24) Stüdyo Kritiği 3│Malzeme Araştırmaları ve Yüzey Tasarımları (%5) | Gaimster, J. (2011). Visual Research Methods in fashion. Berg. ISBN: 9781474263818, s.21-58. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, s.80-106. Udale, J. (2008). Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2. |
3 | (09/10/24) Stüdyo Kritiği 4│Tasarım Geliştirme (%5) (11/10/24) Stüdyo Kritiği 5│Numune Geliştirme (%5) | Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, s.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, s.12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, s.110-170. |
4 | (16-18/10/24) Ürün Geliştirme | Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, s.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, s.12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, s.110-170. |
5 | (23-25/10/24) Ürün Geliştirme | Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, s.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, s.12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, s.110-170. |
6 | (30/10/24) Stüdyo Kritiği 6│Ürün, Eskiz Defteri ve Fotoğraf Çekimlerinin Tamamlanması (%5) (01/11/24) PROJE 1│Sözlü Sınav (%5) | Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. ISBN: 978-2940411399, s.112-149. |
7 | (06-/11/24) ATÖLYE HAFTASI | |
8 | (13-15/11/24) ARA SINAV HAFTASI | |
9 | (20-22/11/24) ATÖLYE HAFTASI (%20) | |
10 | (27/11/24) PROJE 2: Sürdürülebilir Denim │Giriş Stüdyo Kritiği 7│Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Konsept Panosu + Pazar Araştırması Panosu + Müşteri Profili Panosu (%5) (29/11/24) Teknik Gezi | Mbonu, E. (2014). Fashion Design Research. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6. Muthu, S. S. (Ed.). (2017). Sustainability in Denim. Woodhead Publishing. ISBN: 9 78-0-08-102043-2, s. 27-48. Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6, s. 191-218. Trynka, P., & Marsh, G. (2005). Denim: A visual history of the world’s most legendary fabric (2nd ed.). Aurum Press. ISBN: 1 84513 111 8, s. 80-119. |
11 | (04/12/24) Stüdyo Kritiği 8│ Malzeme Araştırması ve Kumaş Manipülasyonları/Yüzey Tasarımları (%5) (06-07/12/24) Stüdyo Kritiği 9│ Koleksiyon Geliştirme (%5) | Fletcher, K. (2012). Fashion and Sustainability: Design for Change. London, England: Laurence King Publishing.ISBN: 978 1 85669 754 5, s. 12-32. Gullingsrud, A. (2017). Fashion fibers: Designing for sustainability. Bloomsbury Academic. ISBN: 978-1-5013-0664-8. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2, s.47-51. Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3. s. 78-95. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6, s.10-51. |
12 | (11-13/12/24) Stüdyo Kritiği 10│ Teknik Çizimler (%5) | Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. |
13 | (18-20-21/12/24) Stüdyo Kritiği 11│ Ürün Geliştirme | Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6, s. 219-270. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
14 | (25/12/24) Stüdyo Kritiği 11│ Ürün Geliştirme (%5) (27/12/24) Stüdyo Kritiği 12│ Ön Değerlendirme Jürisi (%5) | Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6, s. 219-270. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
15 | 1 Ocak 2025 Çarşamba günü Yapılamayan Derslerin Telafisi 7 Aralık 2024 Cumartesi günü, 3 Ocak 2025 Cuma günü Yapılamayan Derslerin Telafisi 21 Aralık 2024 Cumartesi günü gerçekleştirilecektir. | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ PROJE 2 │Jüri Önünde Sunum (%15) |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. Evans, C. (2003). Fashion at the edge: Spectacle, modernity and deathliness. Yale University Press. Fletcher, K. (2012). Fashion and Sustainability: Design for Change. London, England: Laurence King Publishing.ISBN: 978 1 85669 754 5. Gaimster, J. (2010). Visual research methods in fashion. Berg. Gerval, O. (2008). Fashion: Concept to catwalk (S. Wardell, Trans.). A & C Black. Gullingsrud, A. (2017). Fashion fibers: Designing for sustainability. Bloomsbury Academic. ISBN: 978-1-5013-0664-8. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2. Gwilt, A., Payne, A., & Ruthschilling, E. A. (Eds.). (2019). Global perspectives on sustainable fashion. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-3500-5813-2. Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3. Loschek, I. (2009). When clothes become fashion: Design and innovation systems. Berg. Margiela, M. (2009). Maison Martin Margiela. Rizzoli International Publications. Mbonu, E. (2014). Fashion Design Research. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6. Muthu, S. S. (Ed.). (2017). Sustainability in Denim. Woodhead Publishing. ISBN: 9 78-0-08-102043-2. Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2016). Developing a Fashion Collection (2nd ed.). AVA Publishing. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. Seivewright, S. (2007). Basics Fashion Design 01: Research and Design. AVA Publishing. Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. Trynka, P., & Marsh, G. (2005). Denim: A visual history of the world’s most legendary fabric (2nd ed.). Aurum Press. ISBN: 1 84513 111 8. Udale, J. (2008). Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2. Vinken, B. (2004). Fashion zeitgeist: Trends and cycles in the fashion system (M. Hewson, Trans.). Berg. Zoom on Fashion Trends, A/W 2025.26 + S/S 2026, ISSN: 9771125-680002-40074. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
12
|
60
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav |
1
|
5
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
15
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
12
|
4
|
48
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
10
|
Sözlü Sınav |
1
|
9
|
9
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
210
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..