Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Tekstil ve Moda Tasarımı

FD 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FD 301
Güz
2
6
5
7

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders moda pazarı ve tasarımcı/marka kimliklerine yönelik farkındalık yaratarak öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve tasarım anlayışlarını geliştirmelerini amaçlar. Öğrencilerin tasarım kültürü ve çağdaş moda endüstrisinin güncel konuları bağlamında koleksiyon yönetebilmeleri için uygun bir ortam hazırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Giyilebilir moda tasarım ürünleri yaratabilmek için çağdaş moda ve tasarım kültürüne uygun tasarım konseptleri hazırlayabileceklerdir.
  • Çağdaş moda pazarlarını tanımlayabileceklerdir.
  • Güncel sosyal, ekolojik ve kültürel konuları araştırarak, çağdaş moda trendleri doğrultusunda hazır giyim koleksiyonu geliştirebileceklerdir.
  • Kalıp hazırlama ve kumaş manipülasyonu konusunda edindikleri el becerileri ve teknik bilgileri çağdaş moda tasarım ürünlerinin üretiminde kullanabileceklerdir.
  • Profesyonel sunum ve iletişim becerileri kullanarak tasarım numuneleri ve moda koleksiyonları sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, deneysel ve kavramsal bir tasarım projesiyle başlayarak, bir imalatçı firma işbirliğini de içeren sektörel projeleri kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 (Çarşamba) Dersin, ders programının ve ders materyallerinin tanıtılması Proje 1’e Giriş: Kavramsal Yapısöküm (Cuma) SUNUM 1: Çağdaş Modada Yapısöküm SW 1: Çağdaş Moda Tasarımcıları ve Sanatçıları Üzerine Araştırma (Bireysel Çalışma) Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Anahtar Görseller, Kavramlar ve Renk Paletinin Belirlenmesi Evans, C. (2003). Fashion at the edge: Spectacle, modernity and deathliness. Yale University Press. ISBN: 0-300-10192-9, p.65-80,165-190. Loschek, I. (2009). When clothes become fashion: Design and innovation systems. Berg. ISBN: 978-1-84788-366-7, p.182-190. Margiela, M. (2009). Maison Martin Margiela. Rizzoli International Publications. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, p.8-76. Vinken, B. (2004). Fashion zeitgeist: Trends and cycles in the fashion system (M. Hewson, Trans.). Berg. ISBN: 1-84520-044-6, p. 99-119, 139-151.
2 (Çarşamba) SW 1: Çağdaş Moda Tasarımcıları Üzerine İnceleme (Öğrenci Sunumları) (Stüdyo Kritiği 1) (Cuma) Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: SW 2: Concept Board Tasarımı (Stüdyo Kritiği 2) Gaimster, J. (2011). Visual Research Methods in fashion. Berg. ISBN: 9781474263818, p.21-58. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, p.80-106.
3 (Çarşamba) Malzeme Araştırmaları ve Yüzey Tasarımları (Stüdyo Kritiği 3) + Tasarım Geliştirme (Stüdyo Kritiği 4) (Cuma) Numune Geliştirme (Stüdyo Kritiği 5) Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, p.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, 12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, p.110-170.
4 Ürün Geliştirme Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, p.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, 12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, p.110-170.
5 Ürün Geliştirme Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-705-7, p.12-103. Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-85669-706-4, 12-102. Seivewright, S. (2012). Basics Fashion Design 01: Research and Design (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 9782940411702, p.110-170.
6 (Çarşamba) Ürün, Eskiz Defteri ve Fotoğraf Çekimlerinin Tamamlanması (Stüdyo Kritiği 6) (Cuma) Proje 1: Jüri Önünde Sunum Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. ISBN: 978-2940411399, s.112-149.
7 WORKSHOP WEEK Black, S. (2008). Eco-chic: The fashion paradox. Black Dog Publishing. ISBN: 978-1906155094, p. 171-243.
8 WORKSHOP WEEK Black, S. (2008). Eco-chic: The fashion paradox. Black Dog Publishing. ISBN: 978-1906155094, p. 171-243.
9 (Çarşamba) Proje 2’ye Giriş: Trend Odaklı Hazır Giyim Koleksiyonu Oluşturma SUNUM 2: Sonbahar/Kış 24-25 Trendleri (Cuma) Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Anahtar Görseller, Kavramlar ve Renk Paletinin Belirlenmesi + SW 7A: Mood Board Tasarımı SW 7B: Concept Board Tasarımı SW 7C: Pazar Araştırması (Stüdyo Kritiği 7) Zoom on Fashion Trends, A/W 2024.25 + S/S 2025, ISSN: 9771125-680002-30072, p. 44-135. Gerval, O. (2008). Fashion: Concept to catwalk (S. Wardell, Trans.). A & C Black. ISBN: 978-1554076642, p. 110-120. Raymond, M. (2010). Trend Forecaster’s Handbook. Laurence King Publishing.
10 (Çarşamba) Malzeme Araştırmaları ve Yüzey Tasarımları (Stüdyo Kritiği 8) + Koleksiyon Geliştirme (Cuma) Koleksiyon Geliştirme (Stüdyo Kritiği 9) Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6, p.10-51.
11 Numune Geliştirme (Stüdyo Kritiği 10) Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216.
12 Ürün Geliştirme Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216.
13 Ürün Geliştirme (Stüdyo Kritiği 11) Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216.
14 (Çarşamba) Ürün, Sunum Paftası ve Fotoğraf Çekimlerinin Tamamlanması (Stüdyo Kritiği 12) (Cuma) Proje 2: Jüri Önünde Sunum Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. ISBN: 978-2940411399, s.112-149.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing.

Evans, C. (2003). Fashion at the edge: Spectacle, modernity and deathliness. Yale University Press.

Gaimster, J. (2010). Visual research methods in fashion. Berg.

Gerval, O. (2008). Fashion: Concept to catwalk (S. Wardell, Trans.). A & C Black.

Hidalgo, M. R. (Ed.). (2007). Young Fashion Designers. Taschen.

Kohrer, E., & Schaffrin, M. (2016). Fashion Made Fair: Modern-Innovative-Sustainable. Prestel.

Loschek, I. (2009). When clothes become fashion: Design and innovation systems. Berg.

Margiela, M. (2009). Maison Martin Margiela. Rizzoli International Publications.

McDowell, C. (2000). Fashion Today. Phaidon Press.

Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. Laurence King Publishing.

Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Laurence King Publishing.

Raymond, M. (2010). Trend Forecaster’s Handbook. Laurence King Publishing.

Renfrew, E., & Renfrew, C. (2016). Developing a Fashion Collection (2nd ed.). AVA Publishing.

Seivewright, S. (2007). Basics Fashion Design 01: Research and Design. AVA Publishing.

Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King.

Vinken, B. (2004). Fashion zeitgeist: Trends and cycles in the fashion system (M. Hewson, Trans.). Berg.

Zoom on Fashion Trends, A/W 2024.25 + S/S 2025, ISSN: 9771125-680002-30072.

Black, S. (2008). Eco-chic: The fashion paradox. Black Dog Publishing. ISBN: 978-1906155094.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
12
60
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
1
5
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
15
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
96
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
12
4
48
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
1
10
10
Sözlü Sınav
1
9
9
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.

X
2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

X
3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.

X
5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

X
8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

X
10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.