Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Tekstil ve Moda Tasarımı

FD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FD 302
Bahar
2
6
5
10

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, moda endüstrisine yönelik güncel kültürel, sosyal, ekonomik ve etik gelişmeleri dikkate alarak sürdürülebilir ve sorumlu bir moda koleksiyonu tasarlamak ve çağdaş moda pazarı için görünümler üretmeye yönelik bir zemin hazırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • moda endüstrisindeki sosyal, kültürel, sanatsal ekonomik ve etik konuları piyasa gerçekliği bağlamında tartışabilecekler.
  • moda endüstrisindeki güncel konulara uygun yenilikçi ve sürdürülebilir tasarım konseptleri önerebilecekler.
  • sürdürülebilir moda alanında pazar araştırması, malzeme bilgisi ve üretim metodlarına yönelik koleksiyon tasarlayabilecekler
  • sürdürülebilirlik, sorumlu ve yavaş moda kültürü çerçevesinde moda tasarımları yaratabilecekler.
  • giysi yapım tekniklerini, üretim ve zanaat becerilerini, deneysel ve özgün tasarımlar üretirken uygulayabilecekler.
  • profesyonel sunum tekniklerini kullanarak tasarım koleksiyonlarının ve üretimi tamamlanmış giysi tasarımlarının sunumunu gerçekleştirebilecekler.
Ders Tanımı Ders, sürdürülebilir ve sorumlu moda alanında bir dizi seminer ve dersin eşliğinde, moda endüstrisinin durumu ve gereksinimlerini dikkate alarak yenilikçi ve deneysel bir moda koleksiyonu yaratmaya, profesyonel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Projeye Giriş: Global Moda Endüstrisi (Ekolojik ve Sosyal Etkiler) + Risk Toplumlarında Kıyafet + Temel Konseptler Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books)14-30 / Şölen Kipöz (ed), Sürdürülebilir Moda, (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015), 61-98
2 Tasarım Araştırması ve Başlangıç Fikirleri: Kavramsal Çerçeve + Mind Map + Tasarım Senaryosu ve Tasarım İfadesi (Stüdyo Kritiği 1) Simon Seivewright, Research and Design, (AVA publishing, 2007)104-115 / Andrew Bolton, Supermodern Wardrobe, V&A London
3 Seminer 1: Sürdürülebilir ve Akıllı Materyaller + İlk Tasarımlar + Koleksiyon Planı + Skeçler / Görünümler + Kumaş Örnekleri + Çalışma Metodolojisi Üzerine Tartışma (Stüdyo Kritiği 2) Annie Gullingsrud, Fashion Fibers : Designing for Sustainability ( New York: Fairchild Books ) / Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection” (New York: Fairchild books,2016 )
4 1. Görünüm Üzerine Çalışma + Döngüsel Tasarım Yöntemleri ve Ürün Geliştirme + Amerikan Bezinden 1.Prototip Kalıp Taslağı (Stüdyo Kritiği 3) Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, ( London: Earthscan, 2011) 35- 43 / Pantellini, C & Stobler,P. Body Extensions: Art, Photography, Film, Comic and Fashion. Arnold pub: Zurich
5 Seminer 2: Yapay Zeka ile Tasarım Oluşturma ve Denim Yıkama + Kumaş Seçimi Rishab Manocha, Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 / Ellen Mc Arthur found., Circular Design for Fashion Oxford 2021)
6 Ürünü Gözden Geçirme (gerçek materyaller ile uygulama) + Sanatsal ve Teknik Çizimler + Yüzey Manipülasyonları + Zanaat ve El İşçiliği (Stüdyo Kritiği 4) Kate Fletcher & Lynda Grose, Fashion& Sustainability: Design for Change, (London: Laurence King,2012)100-112 / Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King, 2010)
7 2. Görünüm için Kalıp Geliştirme + Zanaat - El İşçiliğinin Gözden Geçirilmesi (Tekstil Stüdyosu ile İşbirliği) + Seminer 3: Sürdürülebilir Denim + Koleksiyon Planlama ve Konseptin Gözden Geçirilmesi Elinor and Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, (2016, Fairchild books) 110-120 / Sass Brown, Ecofashion,( London: Laurence King, 2010)
8 İllüstrasyonlar ve Kumaş Örnekleri ile Tasarımların Bitirilmesi + Görünümlerin Bitirilmesi ve Sunulması ( ARA JÜRİ) Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 35-48 / Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013)
9 Endüstri ile İşbirliği (Denim Üretimi): Saha Gezisi + Konseptin Gözden Geçirilmesi + Yazılı Açıklama + Tasarım Fikirlerinin Endüstriyel Gereksinimler ile Birleştirilmesi (Stüdyo Kritiği 5) Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) / Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 51-63
10 Sürdürülebilir Denim Üretimi: Öğrenciler ile Randevular + Proje Gelişiminin Gözden Geçirilmesi + Sketchbook'un Taslak Versiyonu (Stüdyo Kritiği 6) Rishab Manocha. Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 / Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 86-93
11 Seminer 4: Yavaş ve Döngüsel Moda + Kalıpların Gözden Geçirilerek Rafine Edilmesi: Dikim ve El İşçiliği + Görünümlerin Tamamlanması + Zanaat-El İşçiliğinin Gözden Geçirilmesi (Stüdyo Kritiği 7) Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design ( London: Bloomsbury Visual Arts,2017)160- 180 / Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion ( London: Bloomsbury, 2014) 120-140
12 Görünümlerin Gözden Geçirilerek Rafine Edilmesi + Koleksiyon Sunumu + Koleksiyonun Range Plan ve Kumaş Tanımlamaları ile İllüstrasyonlarının Bitmesi (Stüdyo Kritiği 8) Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007)14-191 / Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub,2011)
13 Proje Sürecinin Dokümante Edilmesi: Sketchbook Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 136-162 / Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261
14 Koleksiyon İletişimi + Sketchbook Sunumu Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 182-196 / Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley. Styling in Fashion Design (AVA pub, 2011) 90-130
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

“Ecofashion”, Sass Brown, (London: Laurence King, 2010) 978-1856696913

“Sürdürülebilir Moda”, Şölen Kipöz (ed) (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015)978-605-5895-67-9

“Fashion& Sustainability: Design for Change”, Kate Fletcher & Lynda Grose, (London: Laurence King) 978-1856697545

“Research and Design”, Simon Seivewright, AVA publishing ,2007) 9782940373413           

“The Fashion Designer’s Sketchbook” by Sharon Rothman, (NY, London: Fairchild books,2016) 978-1-4725-6729-1

“Styling”, Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, (AVA pub, 2011) 978-2940411399

“Developing a Fashion Collection”, Elinor ve Colin Renfrew, (2016, Fairchild books) 978-2940496730

“Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg. 9781847883810

“Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen. 978-3822844236

“Denim Finishes”, Rishab Manocha. (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 978-1512366556

“Construction for Fashion Design”, Anette Fischer, Kiran Gobin, (London: Bloomsbury Visual Arts) 978-472538758      

 “A practical Guide for Sustainable Fashion”, Alison Gwilt, (New York: Fairchild Books) 978-1350099135

 “Fashion Fibers: Designing for Sustainability”, Annie Gullingsrud, (New York: Fairchild Books) 978-1501306655

“Sustainable Fashion: Why Now”, Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.) (New York: Fairchild Books, 2008) 978-1563675348

“Shaping Sustainable Fashion”, Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.) (London: Earthscan, 2011) 978-1849712422  

Önerilen Okumalar/Materyaller

“Fashion at the Edge” by Caroline Evans, 2003, Yale University Press. 9780300124675

“Street Style” by Ted Polhemus, 1997, Thames and Hudson. 978-0500277942

 “Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli. 978-0847831883

Cradle to Cradle” by William McDonough , 2003, Rodale Press, 978-0865475878

“Zero Waste Fashion Design” by Timo Rissanen , By &  Holly McQuillan ,2018, Bloomsbury pub, 978-1350094833

“The Sustainable Fashion Handbook” by Sandy Black, 2013, Thames & Hudson Ltd, 9780500290569

“Maria Cornejo : Zero” by Maria Cornejo, 2017,Rizzoli International Publications, 978-0847860272

“Alabama Studio Style:More Projects, Recipes, & Stories Celebrating : "More Projects, Recipes, & Stories Celebrating Sustainable Fashion & Living" by Natalie Chanin,2010 Stewart, Tabori & Chang Inc, 978-1584798231

“Slowness in Fashion” edited by Şölen Kipöz, 2020, Dixi books, 978-6197458237

“Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes”by Dana Thomas , 2019, Penguin Press, 978-0735224018

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
8
50
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
-
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
11
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
8
15
120
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
23
23
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
-
-
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.

X
2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

X
3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

X
4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.

X
5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

X
8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.