
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 302
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, moda endüstrisine yönelik güncel kültürel, sosyal, ekonomik ve etik gelişmeleri dikkate alarak sürdürülebilir ve sorumlu bir moda koleksiyonu tasarlamak ve çağdaş moda pazarı için görünümler üretmeye yönelik bir zemin hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, sürdürülebilir ve sorumlu moda alanında bir dizi seminer ve dersin eşliğinde, moda endüstrisinin durumu ve gereksinimlerini dikkate alarak yenilikçi ve deneysel bir moda koleksiyonu yaratmaya, profesyonel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Projeye Giriş: Global Moda Endüstrisi (Ekolojik ve Sosyal Etkiler) + Risk Toplumlarında Kıyafet + Temel Konseptler | Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books)14-30 / Şölen Kipöz (ed), Sürdürülebilir Moda, (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015), 61-98 |
2 | Tasarım Araştırması ve Başlangıç Fikirleri: Kavramsal Çerçeve + Mind Map + Tasarım Senaryosu ve Tasarım İfadesi (Stüdyo Kritiği 1) | Simon Seivewright, Research and Design, (AVA publishing, 2007)104-115 / Andrew Bolton, Supermodern Wardrobe, V&A London |
3 | Seminer 1: Sürdürülebilir ve Akıllı Materyaller + İlk Tasarımlar + Koleksiyon Planı + Skeçler / Görünümler + Kumaş Örnekleri + Çalışma Metodolojisi Üzerine Tartışma (Stüdyo Kritiği 2) | Annie Gullingsrud, Fashion Fibers : Designing for Sustainability ( New York: Fairchild Books ) / Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection” (New York: Fairchild books,2016 ) |
4 | 1. Görünüm Üzerine Çalışma + Döngüsel Tasarım Yöntemleri ve Ürün Geliştirme + Amerikan Bezinden 1.Prototip Kalıp Taslağı (Stüdyo Kritiği 3) | Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, ( London: Earthscan, 2011) 35- 43 / Pantellini, C & Stobler,P. Body Extensions: Art, Photography, Film, Comic and Fashion. Arnold pub: Zurich |
5 | Seminer 2: Yapay Zeka ile Tasarım Oluşturma ve Denim Yıkama + Kumaş Seçimi | Rishab Manocha, Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 / Ellen Mc Arthur found., Circular Design for Fashion Oxford 2021) |
6 | Ürünü Gözden Geçirme (gerçek materyaller ile uygulama) + Sanatsal ve Teknik Çizimler + Yüzey Manipülasyonları + Zanaat ve El İşçiliği (Stüdyo Kritiği 4) | Kate Fletcher & Lynda Grose, Fashion& Sustainability: Design for Change, (London: Laurence King,2012)100-112 / Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King, 2010) |
7 | 2. Görünüm için Kalıp Geliştirme + Zanaat - El İşçiliğinin Gözden Geçirilmesi (Tekstil Stüdyosu ile İşbirliği) + Seminer 3: Sürdürülebilir Denim + Koleksiyon Planlama ve Konseptin Gözden Geçirilmesi | Elinor and Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, (2016, Fairchild books) 110-120 / Sass Brown, Ecofashion,( London: Laurence King, 2010) |
8 | İllüstrasyonlar ve Kumaş Örnekleri ile Tasarımların Bitirilmesi + Görünümlerin Bitirilmesi ve Sunulması ( ARA JÜRİ) | Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 35-48 / Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) |
9 | Endüstri ile İşbirliği (Denim Üretimi): Saha Gezisi + Konseptin Gözden Geçirilmesi + Yazılı Açıklama + Tasarım Fikirlerinin Endüstriyel Gereksinimler ile Birleştirilmesi (Stüdyo Kritiği 5) | Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) / Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 51-63 |
10 | Sürdürülebilir Denim Üretimi: Öğrenciler ile Randevular + Proje Gelişiminin Gözden Geçirilmesi + Sketchbook'un Taslak Versiyonu (Stüdyo Kritiği 6) | Rishab Manocha. Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 / Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 86-93 |
11 | Seminer 4: Yavaş ve Döngüsel Moda + Kalıpların Gözden Geçirilerek Rafine Edilmesi: Dikim ve El İşçiliği + Görünümlerin Tamamlanması + Zanaat-El İşçiliğinin Gözden Geçirilmesi (Stüdyo Kritiği 7) | Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design ( London: Bloomsbury Visual Arts,2017)160- 180 / Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion ( London: Bloomsbury, 2014) 120-140 |
12 | Görünümlerin Gözden Geçirilerek Rafine Edilmesi + Koleksiyon Sunumu + Koleksiyonun Range Plan ve Kumaş Tanımlamaları ile İllüstrasyonlarının Bitmesi (Stüdyo Kritiği 8) | Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007)14-191 / Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub,2011) |
13 | Proje Sürecinin Dokümante Edilmesi: Sketchbook | Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 136-162 / Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261 |
14 | Koleksiyon İletişimi + Sketchbook Sunumu | Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 182-196 / Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley. Styling in Fashion Design (AVA pub, 2011) 90-130 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Ecofashion”, Sass Brown, (London: Laurence King, 2010) 978-1856696913 “Sürdürülebilir Moda”, Şölen Kipöz (ed) (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015)978-605-5895-67-9 “Fashion& Sustainability: Design for Change”, Kate Fletcher & Lynda Grose, (London: Laurence King) 978-1856697545 “Research and Design”, Simon Seivewright, AVA publishing ,2007) 9782940373413 “The Fashion Designer’s Sketchbook” by Sharon Rothman, (NY, London: Fairchild books,2016) 978-1-4725-6729-1 “Styling”, Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, (AVA pub, 2011) 978-2940411399 “Developing a Fashion Collection”, Elinor ve Colin Renfrew, (2016, Fairchild books) 978-2940496730 “Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg. 9781847883810 “Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen. 978-3822844236 “Denim Finishes”, Rishab Manocha. (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 978-1512366556 “Construction for Fashion Design”, Anette Fischer, Kiran Gobin, (London: Bloomsbury Visual Arts) 978-472538758 “A practical Guide for Sustainable Fashion”, Alison Gwilt, (New York: Fairchild Books) 978-1350099135 “Fashion Fibers: Designing for Sustainability”, Annie Gullingsrud, (New York: Fairchild Books) 978-1501306655 “Sustainable Fashion: Why Now”, Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.) (New York: Fairchild Books, 2008) 978-1563675348 “Shaping Sustainable Fashion”, Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.) (London: Earthscan, 2011) 978-1849712422 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Fashion at the Edge” by Caroline Evans, 2003, Yale University Press. 9780300124675 “Street Style” by Ted Polhemus, 1997, Thames and Hudson. 978-0500277942 “Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli. 978-0847831883 Cradle to Cradle” by William McDonough , 2003, Rodale Press, 978-0865475878 “Zero Waste Fashion Design” by Timo Rissanen , By & Holly McQuillan ,2018, Bloomsbury pub, 978-1350094833 “The Sustainable Fashion Handbook” by Sandy Black, 2013, Thames & Hudson Ltd, 9780500290569 “Maria Cornejo : Zero” by Maria Cornejo, 2017,Rizzoli International Publications, 978-0847860272 “Alabama Studio Style:More Projects, Recipes, & Stories Celebrating : "More Projects, Recipes, & Stories Celebrating Sustainable Fashion & Living" by Natalie Chanin,2010 Stewart, Tabori & Chang Inc, 978-1584798231 “Slowness in Fashion” edited by Şölen Kipöz, 2020, Dixi books, 978-6197458237 “Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes”by Dana Thomas , 2019, Penguin Press, 978-0735224018
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
50
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
11
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
8
|
15
|
120
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
23
|
23
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
0
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.