GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 302
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, moda endüstrisine yönelik güncel kültürel, sosyal, ekonomik ve etik gelişmeleri dikkate alarak sürdürülebilir ve sorumlu bir moda koleksiyonu tasarlamak ve çağdaş moda pazarı için görünümler üretmeye yönelik bir zemin hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, sürdürülebilir ve sorumlu moda alanında bir dizi seminer ve dersin eşliğinde, moda endüstrisinin durumu ve gereksinimlerini dikkate alarak yenilikçi ve deneysel bir moda koleksiyonu yaratmaya, profesyonel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 20.02. Dersin, ders programının ve ders materyallerinin tanıtımı Belgesel Gösterimi 23.02. PROJE 1: Denim Couture │ Giriş Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Temel Görsellerin, Konseptlerin ve Renk Paletinin Belirlenmesi Stüdyo Kritiği 1 │ Konsept Panosu | Farley, G. K., Farley, J., & Hill, C. (2014). Sustainable fashion: Past, present and future. Berg. ISBN: 978-0-8578-5185-7, s. xv-xix. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2, s.1-22. Kipoz, S. (2020). Slowness in fashion. Dixi Books Publishing OOD. ISBN: 978-619-7458-23-7, s. 85-100. Kipöz, Ş. (2021). Sürdürülebilir Moda. Yeni İnsan Yayınevi. ISBN: 978-605-5895-67-9, s. 61-98. Gwilt, A., Payne, A., & Ruthschilling, E. A. (Eds.). (2019). Global perspectives on sustainable fashion. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 9 78-1-3500-5813-2, s.164-173. |
2 | 27.02. Stüdyo Kritiği 2 │ Koleksiyon Geliştirme 01.03. Stüdyo Kritiği 3 │ Malzeme Araştırması ve Kumaş Manipülasyonları | Farley, G. K., Farley, J., & Hill, C. (2014). Sustainable fashion: Past, present and future. Berg. ISBN: 978-0-8578-5185-7, s. 1-30. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2, s.141-162. Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3, s. 48-77. Iiduka, S. (2021). Sashiko for making & mending: 15 Simple Japanese embroidery projects. Tuttle Publishing. ISBN: 978-0804853859. Mbonu, E. (2014). Fashion Design Research. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6, s.10-51. Udale, J. (2008). Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2, s. 24-35, 88-109. |
3 | 05-08.03. Stüdyo Kritiği 4 │Teknik Çizimler | Fischer, A. (2008). Basics Fashion Design 03: Construction. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-75-8. Kiisel, K. (2013). Draping: The complete course. Laurence King Publishing. ISBN: 978 1 78067 093 5. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216. |
4 | 12-15.03. Stüdyo Kritiği 5 │Ürün Geliştirme | Fischer, A. (2008). Basics Fashion Design 03: Construction. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-75-8. Kiisel, K. (2013). Draping: The complete course. Laurence King Publishing. ISBN: 978 1 78067 093 5. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216. |
5 | 19-22.03. Stüdyo Kritiği 5 │ Ürün Geliştirme (devam) | Fischer, A. (2008). Basics Fashion Design 03: Construction. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-75-8. Kiisel, K. (2013). Draping: The complete course. Laurence King Publishing. ISBN: 978 1 78067 093 5. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375, s.184-216. |
6 | 26.03. Saha Gezisi: Sürdürülebilir Denim Üretimi 29.03. 22.03. Koleksiyon Sunumu ve İletişimi: Sunum Panosu + Styling + Fotoğraf Çekimi | Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. ISBN: 978-2940411399, p.112-149. Muthu, S. S. (Ed.). (2017). Sustainability in Denim. Woodhead Publishing. ISBN: 9 78-0-08-102043-2, s. 27-48. Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6, s. 191-218. Trynka, P., & Marsh, G. (2005). Denim: A visual history of the world’s most legendary fabric (2. baskı). Aurum Press. ISBN: 1 84513 111 8, s. 80-119. |
7 | 02.04. PROJE 1: Denim Couture │ Ara Sınav 05.04. PROJE 2: Sürdürülebilir Örme Giyim Koleksiyonu │ Giriş Stüdyo Kritiği 6 │ Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Konsept Panosu + Pazar Araştırması Panosu + Müşteri Profili Panosu | Mbonu, E. (2014). Fashion Design Research. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6. Udale, J. (2014). Fashion Knitwear. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-343-1. Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2. baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8. Sissons, J. (2018). Knitwear: An introduction to contemporary design (2nd ed.). Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4742-5174-7. |
8 | 09.04. RAMAZAN BAYRAMI ARİFESİ 12.04. RAMAZAN BAYRAMI | |
9 | 16.04. Stüdyo Kritiği 7 │Koleksiyon Geliştirme 19.04. Stüdyo Kritiği 8 │Malzeme Araştırması ve Kumaş Manipülasyonları/Yüzey Tasarımları | Fletcher, K. (2012). Fashion and Sustainability: Design for Change. London, England: Laurence King Publishing.ISBN: 978 1 85669 754 5, s. 12-32. Gullingsrud, A. (2017). Fashion fibers: Designing for sustainability. Bloomsbury Academic. ISBN: 978-1-5013-0664-8. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2, s.47-51. Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3. s.78-95. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6, s.10-51. Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2. baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8, s. 104-133, 156-189. |
10 | 23.04. ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI 26.04. Stüdyo Kritiği 9 │Range Plan 27.04. Telafi Dersi: Range Plan (devam) | Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3, s. 78-95. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6, s.138-159. |
11 | 30.04. Range Plan (devam) 03.05. Stüdyo Kritiği 10 │ Görünüm 1 - Ürün Geliştirme 04.05. Telafi Dersi: Görünüm 1 - Ürün Geliştirme (devam) | Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2.baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8, s. 156-189. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
12 | 07-10.05. Görünüm 1- Ürün Geliştirme (devam) | Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2. baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8, s. 156-189. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
13 | 14-17.05. Stüdyo Kritiği 11 │ Görünüm 2 - Ürün Geliştirme | Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2. baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8, s. 156-189. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
14 | 21-24.05. Görünüm 2 - Ürün Geliştirme (devam) | Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2. baskı). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8, s. 156-189. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. |
15 | 28.05. Stüdyo Kritiği 12 │Jüri Öncesi Değerlendirme 31.05. Koleksiyon Sunumu ve İletişimi: Sunum Panosu + Styling + Fotoğraf Çekimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi/ FİNAL JÜRİ SUNUMU |
Ders Kitabı | Ders için gerekli bir ders kitabı bulunmamaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Buckley, C., & McAssey, J. (2011). Basics Fashion Design 08: Styling. AVA Publishing. ISBN: 978-2940411399. Farley, G. K., Farley, J., & Hill, C. (2014). Sustainable fashion: Past, present and future. Berg. ISBN: 978-0-8578-5185-7. Fischer, A. (2008). Basics Fashion Design 03: Construction. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-75-8. Fletcher, K. (2012). Fashion and Sustainability: Design for Change. London, England: Laurence King Publishing.ISBN: 978 1 85669 754 5. Gullingsrud, A. (2017). Fashion fibers: Designing for sustainability. Bloomsbury Academic. ISBN: 978-1-5013-0664-8. Gwilt, A. (2014). A practical guide to sustainable fashion. Fairchild Books. ISBN: 978-1-3500-6704-2. Gwilt, A., Payne, A., & Ruthschilling, E. A. (Eds.). (2019). Global perspectives on sustainable fashion. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-3500-5813-2. Hopkins, J. (2009). Basics fashion design 05: Fashion drawing. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940411-15-3. Iiduka, S. (2021). Sashiko for making & mending: 15 Simple Japanese embroidery projects. Tuttle Publishing. ISBN: 978-0804853859. Kiisel, K. (2013). Draping: The complete course. Laurence King Publishing. ISBN: 978 1 78067 093 5. Kipöz, Ş. (2020). Slowness in fashion. Dixi Books Publishing OOD. ISBN: 978-619-7458-23-7. Kipöz, Ş. (2021). Sürdürülebilir Moda. Yeni İnsan Yayınevi. ISBN: 978-605-5895-67-9. Mbonu, E. (2014). Fashion Design Research. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-179-6. Muthu, S. S. (Ed.). (2017). Sustainability in Denim. Woodhead Publishing. ISBN: 9 78-0-08-102043-2. Paul, R. (Ed.). (2015). Denim: Manufacture, Finishing and Applications. Woodhead Publishing. ISBN: 978-0-85709-843-6. Renfrew, E., & Renfrew, C. (2009). Basics Fashion Design 04: Developing a Collection. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-95-6. Rissanen, T., & McQuillan, H. (2018). Zero waste fashion design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4725-8198-3. Sissons, J. (2018). Knitwear: An introduction to contemporary design (2nd ed.). Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 978-1-4742-5174-7. Szkutnicka, B. (2017). Flats: Technical drawing for fashion, second edition: A complete guide. Laurence King. ISBN: 978-1780678375. Trynka, P., & Marsh, G. (2005). Denim: A visual history of the world’s most legendary fabric (2nd ed.). Aurum Press. ISBN: 1 84513 111 8. Udale, J. (2008). Basics Fashion Design 02: Textiles and Fashion. AVA Publishing. ISBN: 978-2-940373-64-2. Udale, J. (2014). Fashion Knitwear. Laurence King Publishing. ISBN: 978-1-78067-343-1. Udale, J. (2014b). Textiles and Fashion: Exploring printed textiles, knitwear, embroidery, menswear and womenswear (2nd ed.). AVA Publishing. ISBN: 978-2-9404-4768-8. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
12
|
60
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
-
|
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
14
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
12
|
7
|
84
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
0
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Atıksız Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencileri, atık denim parçalarına yeniden hayat vererek birbirinden şık ve çevre dostu tasarımlar
Sergide, Sürdürülebilirlik ve Doğal Kaynakların Korunmasına Dikkat Çekildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü akademisyenlerinin eserlerinden oluşan ‘Crafted-Nature’ adlı karma sergi, Urla Kent Tarihi ve Arşivi'nde (UKTA)
‘Temiz Deri’ Etkinliğinde Sektörün Liderleri Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile İzmir Ticaret Odası Deri Konfeksiyon ve Saraciye Grubu, deri üretiminin yaratıcı ve
65 Ülke Arasında ‘İzmir Ekonomi’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu Mert Serbest (27), dünyanın en prestijli moda yarışmalarından International Talent Support'ta (ITS)
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Çocukluğuna İndi, Birincilik Geldi
Avrupa’nın en büyük moda fuarlarından IF Wedding Fashion İzmir kapsamında bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Gelinlik Tasarım Yarışması’nda, birincilik yine İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne
Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’
Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.