
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Kostüm Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 311
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş görünümlü kostüm ve sahne tasarımı çalışmaları yapmalarıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bir opera, film, dizi ya da dans gösterisinden bir karakter seçecek ve bir kostüm prototipi oluşturacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğine Bakış, Genel Giriş Karakter Analizi ve Konsept Geliştirme | |
2 | Sıfır Atık Moda Tasarımına Giriş Sürdürülebilir Uygulamaların Giysi Tasarımındaki Önemi ve Etkisi Sıfır Atık Kalıp Tasarımı | Bir opera, film, dizi veya dans gösterisinden bir karakter seçme Sahne tasarımı, renk şeması ve kumaş tercihlerini içeren hikaye panoları oluşturma Ceren Aktaş Traditional Turkish Women’s Clothing from the Province of Izmir in the 19th and 20th centuries, 2024, p. 43-117. |
3 | Kostüm Tasarımı (Uç etek)- Temel kalıp taslağı hazırlama | Karakterin çağına ve kişiliğine uygun kumaş ve süslemeleri araştırma ve seçme (Kumaşların getirilmesi 5 puan) |
4 | Kostüm Tasarımı (Üç etek) - Dikim | Lale Görünür Women’s Costume of the Late Ottoman Era from the Sadberk Hanım Museum Collection, Vehbi Koç Foundation, 2010, p. 60-149. Ceren Aktaş Traditional Turkish Women’s Clothing from the Province of Izmir in the 19th and 20th centuries, 2024, p. 43-117. |
5 | Kostüm Tasarımı (Üç etek) - Dikim | Proje geliştirme |
6 | Kostüm Tasarımı (Üç etek) – Dikim ve Süslemele | Proje geliştirme |
7 | Sunum 1 | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Kostüm Tasarımı (Şalvar)- Temel kalıp taslağı hazırlama | Proje geliştirme |
10 | Kostüm Tasarımı (Şalvar) - Dikim | Proje geliştirme |
11 | Kostüm Tasarımı (Şalvar) - Dikim | Proje geliştirme |
12 | Kostüm Tasarımı (Cepken) – Temel kalıp taslağı hazırlama | Lale Görünür Women’s Costume of the Late Ottoman Era from the Sadberk Hanım Museum Collection, Vehbi Koç Foundation, 2010, p. 150-188. Ceren Aktaş Traditional Turkish Women’s Clothing from the Province of Izmir in the 19th and 20th centuries, 2024, p. 117-158. |
13 | Kostüm Tasarımı (Cepken) - Dikim | Proje geliştirme |
14 | Kostüm Tasarımı (Cepken) - Dikim ve Süsleme | Proje geliştirme |
15 | Sunum 2 ve Portfolyo teslimi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lale Görünür Women’s Costume of the Late Ottoman Era from the Sadberk Hanım Museum Collection, Vehbi Koç Foundation, 2010.
Ceren Aktaş Traditional Turkish Women’s Clothing from the Province of Izmir in the 19th and 20th centuries, 2024.(IEU Library)
Ceren Aktaş & Elvan Özkavruk Adanır Zero Waste Design Approach of Traditional Turkish Women Clothing, 2024, Sanat Ve Tasarım Dergisi, 14(1), 353-373. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1506104 Ceren Aktaş & Elvan Özkavruk Adanır Exploring the Traditional Turkish Ucetek Entari of the Late Ottoman Era from the Izmir Ethnography Museum Collection. TEXTILE, 1–19. https://doi.org/10.1080/14759756.2024.2385178 Umay Günay Historical Costumes of Turkish Women, Middle East Video Corp.,1986.
Heinrich Friedrich von Diez (British Museum) Costumes Turcs https://www.britishmuseum.org/collection/term/x109313
Metropolitan Museum of Art Ucetek entari, shalvar, cepken |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
25
|
Ödev |
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
16
|
16
|
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..