
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FD 413 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yenilikçi Moda Tasarım Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 413
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin moda tasarım disiplini bilgilerini çağdaş ve gelecekteki yenilikçi tasarım, materyal ve üretim teknikleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, günümüzdeki ve gelecekteki muhtemel sosyal ve fonksiyonel giyim ihtiyaçların incelenmesi ve araştırılması buna yönelik ve giyilebilir sanat formunda veya fonksiyonel tasarımlar olarak yeni senaryoların tasarlanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Muhtemel hazır giyim ve yüksek moda teknolojilerini ve materyallerini kullanarak ve yeni öneriler getirerek yenilikçi ve geleceğe yönelik giysi tasarım ürünleri yaratmak. Yenilikçi ve geleceğe yönelik kumaş, materyal ve giysi birleştirme tekniği bilgilerini uygulayarak sosyal veya fonksiyonel bir giysi tasarım problemine çözüm getiren fonksiyonel tasarımlar yaratmak veya giyilebilir sanat projesi olarak hazırlamak. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Orientation ve inovasyon kavramına giriş | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
2 | Yenilikçi giysi tasarımının tarihçesi ve orjini. | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
3 | Yenilikçi giysi tasarımının günümüz modasına etkisi.. | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
4 | Yenilikçi teknikler kullanan giyilebilir sanat projeleri | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
5 | Yenilikçi materyal ve tekstiller1 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
6 | Yenilikçi materyal ve tekstiller2 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
7 | 1.Midterm projesi teslimi | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
8 | Tekstil ürünü birleştirme tekniklerinde inovasyon1 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
9 | Yenilikçi ve fütüristik giysi tasarımı senaryoları 1 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
10 | Yenilikçi ve fütüristik giysi tasarımı senaryoları2 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
11 | Yenilikçi ve fütüristik giysi üretim teknikleri1 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
12 | Yenilikçi ve fütüristik giysi üretim teknikleri 2 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
13 | Giyilebilir interdisipliner teknoloji ürünleri1 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
14 | Giyilebilir interdisipliner teknoloji ürünleri2 | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
15 | Final projesi sunum | Öğrenciler derse bir önceki hafta verilmiş gerekli bölümleri inceleyip araştırmalarını yapıp gelirler. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
94
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.