
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Yenilikçi Moda Tasarım Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FD 413
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin moda tasarım disiplini bilgilerini çağdaş ve gelecekteki yenilikçi tasarım, materyal ve üretim teknikleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, yenilikçi ve geleceğe yönelik kumaş, materyal ve giysi birleştirme tekniği bilgilerini uygulayarak bir giysi tasarım problemine çözüm getiren, fonksiyonel tasarımlar yaratılması veya giyilebilir teknoloji projesi hazırlanması hedeflenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş/ İnovasyon Kavramı | |
2 | Yenilikçi Giysi Tasarımının Tarihçesi ve Orjini | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
3 | Yenilikçi Giysi Tasarımının Günümüz Modasına Etkisi | |
4 | Yenilikçi Teknikler Kullanan Giyilebilir Sanat Projeleri | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
5 | Yenilikçi Materyal ve Tekstiller | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
6 | Yenilikçi Materyal ve Tekstiller | |
7 | Proje Teslimi/ Tekstil Ürünü Birleştirme Tekniklerinde İnovasyon | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Yenilikçi ve Fütüristik Giysi Tasarımı Senaryoları | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
10 | Yenilikçi ve Fütüristik Giysi Tasarımı Senaryoları | |
11 | Yenilikçi ve Fütüristik Giysi Üretim Teknikleri | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
12 | Yenilikçi ve Fütüristik Giysi Üretim Teknikleri | |
13 | Giyilebilir İnterdisipliner Teknoloji Ürünleri | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne,Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
14 | Giyilebilir İnterdisipliner Teknoloji Ürünleri | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Projesi Sunum | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Techno Textiles 1,2 / Sarah Braddock, Marie O’Mahony. Fashioning the future: Tomorrow’s Wardrobe / Warren Du Preez, Suzanne, Spacesuit:Fashioning Apollo / Nicholas De Manchaux Extreme Textiles: Designing for High Performance/Matilda Mc Quaid Fashionable Technology / Sabine Seymour Future Files: A Brief History of next 50 years / Richard Watson |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..