
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda Tasarımı
FFD 304 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarım Endüstrisinde Markalaşma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 304
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin markaları, markaların neden önemli olduğunu, markaların nasıl değer yarattığını ve başarılı bir marka yaratmaya neyin katkıda bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, stratejik markalaşma süreci hakkında temel bilgiler sunar. Ayrıca yaratıcı kişisel marka oluşturmak için görsel kimlik tasarımı hakkında temel uygulama içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hafta: Dersin Tanimi ve Yapisi Dersin Tanıtımı ve Yapısı Notlandırma Sisteminin Açıklanması (Ara Sınav Sunumu ve Final Projesi) | |
2 | 2. Hafta: Giriş -Marka kavramı -Kişisel Marka ve Kişisel Markalaşma | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 1 Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 • |
3 | 3. Hafta: Markalaşmaya Giriş - Marka kavramı -Marka değerleri: Markalar değerler üreterek, nasıl farkındalık ve kar marjlarını geliştirirler - Markalar bizi nasıl çevreliyor? | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
4 | 4. Hafta: Araştırma -Markalaşma süreci nerede ve nasıl başlar -Problem ve Çözüm Araştırması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
5 | 5. Hafta: Araştırma -fikirleri haritalama, sorgulama ve analiz etme -Stratejik bir sorunun detaylı açılımı -Pazar araştırması -Pazar açığını görmek | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 |
6 | 6. Hafta: Markanın Stratejik Anlatımı -Marka değerleri / prensipleri -marka manifestosu ve farklı sözel yaklaşımlar | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 2 |
7 | 7. Hafta: Markanın Stratejik Anlatımı -Marka İdealleri: Vizyon, Özgünlük, Farklılaşma, Tutarlılık, Esneklik, Uzun Ömür, Bağlılık, Şeffaflık ve Sürdürülebilirlik, İnovasyon, Eşitlik | |
8 | 8. Hafta: Sunumlar -Marka araştırması (10 dakikalık sunum) | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 4 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Kindle, 1st Edition 2000, Chapter 3 |
9 | Final Projesine Giris 9. Hafta: Görsel Kimlik Tasarımı - Markalaşma / tasarımcının katılımı / tasarım çalışmaları nerede başlar -Markanın sözlü anlatısının görsel tasarıma çevrilmesi -Markanın adı -Yaratıcı Özet -Marka Mimarisi | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 5 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 |
10 | 10. Hafta: Görsel Kimlik Tasarımı -Müşteri Perspektifi -Kimlik tasarımını marka stratejisiyle birleştirmek -Markalaşma sürecinin ne zaman biteceğini bilmek -Final Projesi: Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
11 | 11. Hafta: Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesi -Markanın tüm elementleri nasıl birleşir -İyi bir uygulama olmazsa markalar nasıl dağılır -Markaların ayırt edilebilmesi, duyulması ve anlaşılması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
12 | 12. Hafta: Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesı -Kural koyma -Marka esnekliği / uyarlanabilirliği -Final Proje İncelemeleri ve Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 7 |
13 | 13. Hafta: Geliştirme / Gözden Geçirme -Markayı beslemek -Yeni fikirleri özümsemek -Geçmiş fikirlerden kurtulmak -Final proje incelemeleri ve sorular | |
14 | 14. Hafta: Final Projesi Sunumu | Submission of a sample brand book (%30) for creative personal branding |
15 | 15. Hafta: Dersin Gozden geçirilmesi | |
16 | 16. Hafta Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016 ISBN 9780500518960 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 ISBN 9789063693152 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018 ISBN 9781119375418 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, HarperCollins e-books, 1st Edition 2000 ASIN : B000FC10H0 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
|||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
|||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
|||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Erkek Gömleğinden ‘Ödül’ Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nden Doç. Dr. Şölen Kipöz ve bu yıl mezun olan İpek Karatop, ‘Döngüyü Tasarla’

Steampunk’ı Modaya Uyarladılar
Temelleri 19’uncu yüzyılda İngiltere’de atılan ve bilim kurgu evrenini ifade eden Steampunk (Buhar Çılgınlığı) akımı, İzmir Ekonomili moda tasarımcılarının ilham kaynağı oldu.

Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.

Öğrenciler ve Akademisyenler ‘Eğitim’ İçin Birlik Oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’nın (EÇEV) katılacağı çeşitli yılbaşı kermeslerinde satılacak süs eşyalarını hazırlamak amacıyla ‘keçe atölyesi’ düzenlendi.

İEÜ’lü Tasarımcılara Denizli’den İki Ödül
Denizli İhracatçılar Birliği’nin (DENİB) bu yıl ‘zamansız yolculuk’ temasıyla düzenlediği ‘2. Ev ve Banyo Tekstili Tasarım Yarışması’na İzmir Ekonomili gençlerin başarısı damga

Yılın modacısı İzmir’den
Türkiye’de farklı sektörlerden en iyi isimlerin belirlendiği 5’inci Uluslararası Altın Kalite Ödülleri’ne, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü mezunu

11 akademisyenin eserleri bu sergide
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde görevli 11 akademisyenin hazırladığı 30 eserden oluşan ‘Crafted’ isimli sergi, Urla Barbaros Köyü’ndeki

Mary’nin hayali İzmir’de gerçek oldu
İranlı Mary Kahshan Zamani (24), çocukken başlayan modacı olma hayalini, üniversite okumak için geldiği İzmir’de gerçeğe dönüştürdü.