
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Tasarım Endüstrisinde Markalaşma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 304
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin markaları, markaların neden önemli olduğunu, markaların nasıl değer yarattığını ve başarılı bir marka yaratmaya neyin katkıda bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, stratejik markalaşma süreci hakkında temel bilgiler sunar. Ayrıca yaratıcı kişisel marka oluşturmak için görsel kimlik tasarımı hakkında temel uygulama içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Yapısı/ Notlandırma Sisteminin Açıklanması (Ara Sınav Sunumu ve Final Projesi) | |
2 | Giriş: Marka Kavramı/ Kişisel Marka ve Kişisel Markalaşma | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 1 Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 • |
3 | Markalaşmaya Giriş/ Marka Kavramı/ Marka Değerleri: Markalar Değerler Üreterek Nasıl Farkındalık ve Kar Marjlarını Geliştirirler/ Markalar Bizi Nasıl Çevreliyor? | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
4 | Araştırma: Markalaşma Süreci Nerede ve Nasıl Başlar/ Problem ve Çözüm Araştırması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
5 | Araştırma: Fikirleri Haritalama, Sorgulama ve Analiz Etme/ Stratejik Bir Sorunun Detaylı Açılımı/ Pazar Araştırması: Pazar Açığını Görmek | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 |
6 | Markanın Stratejik Anlatımı: Marka Değerleri, Prensipleri/ Marka Manifestosu ve Farklı Sözel Yaklaşımlar/ Marka İdealleri: Vizyon, Özgünlük, Farklılaşma, Tutarlılık, Esneklik, Uzun Ömür, Bağlılık, Şeffaflık ve Sürdürülebilirlik, İnovasyon, Eşitlik | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 2 |
7 | Sunumlar: Marka Araştırması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 4 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Kindle, 1st Edition 2000, Chapter 3 |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Final Projesine Giriş: Görsel Kimlik Tasarımı/ Markalaşma/ Tasarımcının Katılımı/ Tasarım Çalışmaları Nerede Başlar/ Markanın Sözlü Anlatısının Görsel Tasarıma Çevrilmesi/ Markanın Adı/ Yaratıcı Özet: Marka Mimarisi | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 5 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 |
10 | Görsel Kimlik Tasarımı/ Müşteri Perspektifi/ Kimlik Tasarımını Marka Stratejisiyle Birleştirmek/ Markalaşma Sürecinin Ne Zaman Biteceğini Bilmek/ Final Projesi: Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
11 | Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesi/ Markanın Tüm Elementleri Nasıl Birleşir/ İyi Bir Uygulama Olmazsa Markalar Nasıl Dağılır/ Markaların Ayırt Edilebilmesi, Duyulması ve Anlaşılması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
12 | Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesı/ Kural Koyma/ Marka Esnekliği, Uyarlanabilirliği -Final Proje İncelemeleri ve Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 7 |
13 | Geliştirme/ Gözden Geçirme/ Markayı Beslemek/ Yeni Fikirleri Özümsemek/ Geçmiş Fikirlerden Kurtulmak/ Final Proje İncelemeleri ve Sorular | |
14 | Final Projesi Sunumu | Submission of a sample brand book (%30) for creative personal branding |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016 ISBN 9780500518960 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 ISBN 9789063693152 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018 ISBN 9781119375418 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, HarperCollins e-books, 1st Edition 2000 ASIN : B000FC10H0 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..