
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Deri Giyim ve Aksesuar Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 350
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, moda endüstrisinde katma değeri yüksek bir malzeme olan derinin gerek giyim gerekse aksesuar tasarımında kullanımı için gerekli donanım ve tecrübeyi kazandırmaktır. Deri ve deri ürünlerinin moda ve aksesuar sektörlerinde kullanımı, üretimi ve tasarımı üzerine odaklanır. Lüks moda endüstrisi kapsamında deri giyim ve aksesuar sektörünün tasarım ihtiyacına sürdürülebilir tasarım çözümleri ile cevap vermeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, konunun uzmanlarının seminer ve atölyeleri ile desteklenerek deri giyim ve saraciye ürünlerinin bölgedeki imalatçı firmaların desteğiyle sürdürülebilir ve değer yaratacak biçimde tasarlanması ve sunulmasını içerir. Deri malzemenin işlenmesi ve üretiminin ekolojik etkileri, döngüsel tasarım çözümleri, deri giyim ve aksesuar pazarının tasarımla değer kazanması üzerine sektörle işbirliği içinde seminerler, uygulama ve atölyeleri kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş – Dersin Yapısı + Dönem Proje içeriği : Sürdürülebilir Lüks | |
2 | Deri ürünleri ve moda ilişkisi + Trend araştırma ve marka örnekleri. Küçük ödev 1e giriş | Francesca Sterlacci ,Leather Fashion Design (London: Laurence KİNG , 2010) 12-38 Anne-Laure Quilleret Leather Book B000I0RRNA(ASSOULINE 2004 |
3 | Malzeme olarak Deri ; Deri türleri , üretim ve tabaklama süreci . Teknik gezi 1 | Francesca Sterlacci ,Leather Fashion Design (London: Laurence KİNG , 2010) 59-71. Küçük Ödev 1 teslim |
4 | Derinin Sürdürülebilir moda ve Döngüsel ekonomi açısından yeri: Tasarım ve araştırma süreci .Küçük ödev 2 ye giriş | Kate Fletcher and Linda Grose , Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys ( Earthscan , 2008 ) Subramanian Senthilkannan Muthu.Leather and Footwear Sustainability: Manufacturing, Supply Chain, and Product Level Issues (Textile Science and Clothing Technology) (Springer 2021) 11-23 |
5 | Tasarım ve Ürün Geliştirme: Deri işleme ve imalat teknikleri , deri zanaati , teknik gezi 2 | Francesca Sterlacci ,Leather Fashion Design (London: Laurence KİNG , 2010) 103-115 Valerie Michael .The Leatherworking Handbook: A Practical Illustrated Sourcebook of Techniques and Projects (Cassell Illustrated 2006) Küçük ödev 2 nin teslimi |
6 | Koleksiyon hazırlama : tasarım ve imalat . Tasarım dosyası hazırlama ..Küçük Ödev 3 e giriş | Francesca Sterlacci ,Leather Fashion Design (London: Laurence KİNG , 2010) 73-88 |
7 | Seminer 1: İnovatif deri koleksiyonu | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Lüks moda pazarı ve deri aksesuarlar/ Deri aksesuarların tasarım prensipleri : işlev , estetik ve Pazar değeri . Küçük Ödev 4 e giriş | Meredith Etherington-Smith .The Secret History of the Handbag: A Social History( Double-Barrelled Books 2014 ) Küçük Ödev 3 ün teslimi/ Caroline Cox .Luxury Fashion: A Global History of Heritage Brands (Bloomsbury Visual Arts, 2013) |
10 | Seminer ve atölye dizisi 1 : Deri aksesuar sektöründe sürdürülebilir lüksün gelişimi | Fashionary .Bag Design: A Handbook for Accessories Designers (Fashionary International Limited ,2016) Ödev 4 ün teslimi . Küçük Ödev 4 ün teslimi |
11 | Seminer ve atölye dizisi 2 : Deri zanaatini Teknoloji ile yorumlamak | Iris van Herpen: Sculpting the Senses van Herpen, Iris; Pitiot, Cloe Lannoo Publishers 2024 |
12 | Tasarım ve imalat ilişkisi + atölye çalışması 1( ileri dönüşüm) Ödev’e giriş | Barrett Williams and ChatGPT . Leather Revived: Sustainable Crafts for Upcycling Worn Leather Goods (Crafting with Leather: Mastering the Art of Leatherwork) Kindle Edition B0CMZ7VTFH 2023 |
13 | Tasarım ve imalat ilişkisi + atölye çalışması 2 ( zanaat ve lüks detaylar ) | Otis Ingrams (Author), Simon Brown (Photographer). LeatherWorks: Traditional Craft for Modern Living . (Jacqui Small, 2017) Küçük Ödev 5in teslimi |
14 | Tasarım Maratonu + Proje portfolyo sunumu | Ödevin teslimi |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Proje Teslimi |
Ders Kitabı | Francesca Sterlacci ,Leather Fashion Design (London: Laurence KİNG , 2010) 12-38 Anne-Laure Quilleret Leather Book B000I0RRNA(ASSOULINE 2004 Kate Fletcher and Linda Grose , Sustainable Fashion and Textiles: Design Journeys ( Earthscan , 2008 ) Subramanian Senthilkannan Muthu.Leather and Footwear Sustainability: Manufacturing, Supply Chain, and Product Level Issues (Textile Science and Clothing Technology) (Springer 2021) Valerie Michael .The Leatherworking Handbook: A Practical Illustrated Sourcebook of Techniques and Projects (Cassell Illustrated 2006) Meredith Etherington-Smith .The Secret History of the Handbag: A Social History( Double-Barrelled Books 2014 Caroline Cox .Luxury Fashion: A Global History of Heritage Brands (Bloomsbury Visual Arts, 2013) Fashionary .Bag Design: A Handbook for Accessories Designers (Fashionary International Limited ,2016) Iris van Herpen: Sculpting the Senses, van Herpen, Iris; Pitiot, Cloe Lannoo Publishers 2024 Barrett Williams and ChatGPT , Leather Revived: Sustainable Crafts for Upcycling Worn Leather Goods (Crafting with Leather: Mastering the Art of Leatherwork) Kindle Edition, B0CMZ7VTFH 2023 Otis Ingrams (Author), Simon Brown (Photographer). LeatherWorks: Traditional Craft for Modern Living . (Jacqui Small, 2017) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Field, Fork, Fashion: Bullock 374 and a Designer’s Journey to Find a Future for Leather by Alice V Robinson Chelsea Green Publishing UK Vintage Luggage: A Case Study by Helenka Gulshan (28-Nov-1998) Hardcover Philip Wilson Publishers Ltd (2001) Leathercraft: Traditional Handcrafted Leatherwork Skills and Projects Nigel Armitage Schiffer Craft (2020) Little Book of Fendi: The story of the iconic fashion brand (Little Books of Fashion, 23 Laia Farran Graves , Welbeck Publishing (2024) Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion, 2011, Berg Simon Seivewright, Research and Design, 2007, AVA Publishing |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
25
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
12
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
2
|
4
|
8
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
5
|
25
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
5
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
5
|
10
|
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
2
|
4
|
8
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..