GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Çokkültürlülük ve Küreselleşme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 202
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Çokkültürlülük ve küreselleşme, 21. yüzyılda birçok akademik disiplinde merkezi kavramlardır. Zamanla, çağdaş toplumlar, devletler ve bireyler üzerindeki etkilerini açıklamaya çalışan çeşitli kavram ve teorilerin ortaya çıkmasına neden olmuşlardır. Çokkültürlülük, küreselleşmeden ayrı olarak tam olarak anlaşılamaz. Küreselleşmenin şekillendirdiği günümüzün hızla değişen dünyasında, çokkültürlülük hem akademi hem de kamusal söylemde en çok tartışılan ve tartışmalı konulardan biri olmaya devam etmektedir. Bu ders, öğrencilere çokkültürlülük ve küreselleşme hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak ve hem araştırma hem de akademi dışındaki profesyonel kariyerler için değerli bilgiler sunmak amacıyla tasarlanmıştır. Eleştirel düşünmeyi teşvik ederek ve yaratıcılığı destekleyerek, öğrencilerin bakış açılarını genişletmeyi, günümüzün küreselleşmiş dünyasını yorumlamalarına, zorluklarını ele almalarına ve yakın geleceği daha anlayışlı ve zengin bir şekilde öngörmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ilk haftalarında, çokkültürlülük ve küreselleşme konuları ayrı ayrı ele alınacak ve öğrencilere bu iki olgu hakkında temel bilgiler verilecektir. Ardından, çokkültürlülük ve küreselleşmenin temel teorilerine ayrılmış bir hafta izleyecektir. Sonraki haftalarda, ders göç, küresel eşitsizlikler ve popülizm gibi olgular bağlamında çokkültürlülük ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Son haftalarda, çokkültürlülük ve küreselleşmenin zorlukları ve gelecekteki beklentileri ele alınacak ve ders, öğrencilerin sunumlarıyla sona erecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Hedefler ve Beklentiler | |
2 | Küreselleşme nedir? Temel Fikirler ve Kavramlar | 1) Steger, M. B. (2023). Globalization: A very short introduction. Oxford University Press. Ch. 1 & 2 2) Heywood, A. (2019). Politics, Red Globe Press. Ch.7 (pp. 293-309) |
3 | Çokkültürlülük nedir? Temel Fikirler ve Kavramlar | 1) Heywood, (2019), Ch. 8 2) Rattansi, A. (2011). Multiculturalism: A very short introduction. Oxford University Press (Introduction) & Ch.1 |
4 | Küreselleşme Teorileri | 1) Ritzer, G., & Dean, P. (2019) Globalization: The Essentials. Wiley‐Blackwell. Ch.2 |
5 | Çokkültürlülük Teorileri | 1) Heywood, A. (2021). Political ideologies: An introduction. Red Globe Press. Ch. 11 |
6 | Küreselleşme Bağlamında Çokkültürlülük: Bağlantılı Bir Dünyada Çeşitliliği Anlamak | 1) Smallman, S, & Brown, K. (2020). Introduction to international and global studies. Univ of North Carolina Press. Ch. 5 2) Shome, R. (2012). Mapping the limits of multiculturalism in the context of globalization. International Journal of Communication, 6, 144–165. 3) Steger, Ch. 5 |
7 | Göç | 1) Ritzer & Dean, Ch. 8 2) Pakulski, J, & Markowski, S. (2014). Globalisation, immigration and multiculturalism – the European and Australian experiences. Journal of Sociology, 50(1), 3-9 |
8 | Küresel eşitsizlikler | 1) Ritzer & Dean, Ch. 11 & 12 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Popülizm, Çokkültürlülük ve Küreselleşme | 1) Heywood, (2021), Ch. 8 2) Kymlicka, W. (2016). Defending diversity in an era of populism: Multiculturalism and interculturalism compared. In N. Meer, T. Modood R. Zapata-Barrero (eds.), Multiculturalism and interculturalism: Debating the dividing lines, Edinburgh University Press,158-177. (Ch. 7) 3) Steger, Ch. 7 |
11 | Küreselleşme ve Çokkültürlülüğün Zorlukları | 1) Rattansi, Ch. 3 & 4 2) Nye, M. (2007). The challenges of multiculturalism. Culture and Religion, 8(2), 109-123. 3) Ritzer & Dean, Ch. 13 |
12 | Küreselleşme ve Çokkültürlülüğün Geleceği: Teknoloji, savaşlar vb. | 1) Steger, Ch. 8 2) Rattansi,(Conclusion) 3) Smallman, & Brown, Ch. 13 |
13 | Öğrenci Sunumları I | |
14 | Öğrenci Sunumları II | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
22
|
22
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
26
|
26
|
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..