
Kommagene’ye ‘İzmir’ İmzası
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Tekstil ve Moda TasarımıDersin Adı |
Toplumsal Cinsiyet ve Medya
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders toplumsal cinsiyete bir bilgi kategorisi olarak yaklaşarak toplumsal cinsiyetin medya tarafından nasıl “inşa” edildiğini anlamayı amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyeti kimlik inşasının en önemli parçası olarak ele alacağız ve ırk, etnisite, sınıf, din, ulus ve cinsellik gibi kategorilerle kesişim noktalarını da inceleyerek toplumsal cinsiyetin medyadaki temsiliyetinin hayatımızdaki önemini kavrayacağız. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders günümüz medyasına odaklanarak toplumsal cinsiyetin görüntülerini ve medyadaki temsiliyetini araştırıp sorguluyor. Kültürel incelemeler, medya, film, alımlama ve toplumsal cinsiyet çalışmalarından teoriler kullanarak toplumsal cinsiyetin farklı süreçlerine ve pratiklerine bakarken, özellikle kadınlık, erkeklik ve queer’lik kavramlarının etrafında dolaşıyor. Medya toplumsal cinsiyetin ‘inşası’nda önemli bir rol oynar ve medya tarafından üretilen uygun cinsiyetin ne olduğunun popüler görüşleri aramızdaki iletişimi de şekillendirir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: Neden medyada toplumsal cinsiyet çalışmalıyız? | |
2 | Toplumsal Cinsiyet ve Medyaya Giriş | • Ders: Toplumsal Cinsiyet Nedir? Medyanın Rolünü Anlamak • Okuma: Judith Butler (1990), Toplumsal Cinsiyet Sorunu (Giriş & Bölüm 1) • Video: Chimamanda Ngozi Adichie - Hepimiz Feminist Olmalıyız (TED Konuşması) |
3 | Toplumsal Cinsiyet Temsili Üzerine Küresel Perspektifler | 3 Toplumsal Cinsiyet Temsili Üzerine Küresel Perspektifler • Ders: Batı ve Batı Dışı Medyada Toplumsal Cinsiyet • Okuma: Rosalind Gill (2007), Toplumsal Cinsiyet ve Medya, Bölüm 3 • Video: Miss Representation - Resmi Fragman |
4 | Feminizm ve Medya | • Ders: Medyada Feminizm Dalgaları • Okuma: bell hooks (2000), Feminizm Herkes İçindir (Bölüm 4 & 6) • Video: "The F-Word: Kim Feminist Olmak İster?” (BBC Belgesel Klibi) |
5 | Erkeklik ve Medya | • Ders: Toksik Erkeklik ve Temsili • Okuma: Raewyn Connell (1995), Erkeklikler, Bölüm 1 • Video İçinde Yaşadığınız Maske - Fragman |
6 | Queer kuramı ve Queer medya | • Ders: LGBTQ+ Kimliklerinin Görünürlüğü ve Stereotipleştirilmesi • Okuma: Susan Stryker (2008), Transgender Tarihi, Bölüm 2 • Video: Disclosure - Resmi Fragman |
7 | Sosyal Medya ve Influencer'lar | • Ders: Sosyal Medyada Toplumsal Cinsiyet Performansları • Okuma: Alice E. Marwick (2013), Durum Güncellemesi, Bölüm 5 • Video: Instagram ve Toplumsal Cinsiyet Performansları |
8 | Toplumsal Cinsiyet ve Film | • Ders: Küresel Sinemada Toplumsal Cinsiyet • Okuma: Laura Mulvey (1975), “Görsel Haz ve Anlatı Sineması” • Video: Harika Kadın: Feminist Bir Perspektif |
9 | Ara Sınav | |
10 | Medya, Toplumsal Cinsiyet ve Irk | • Ders: Medya Temsillerinde Kesişimsellik • Okuma: Kimberlé Crenshaw (1989), “Irk ve Cinsiyetin Kesişimini Demarkjinalleştirmek” • Video: Irk ve Toplumsal Cinsiyet Kesişimselliğinin Açıklanması |
11 | Toplumsal Cinsiyet ve Haber Medyası | • Konferans: Küresel Haberlerde Cinsiyetlendirilmiş Anlatılar • Okuma: Karen Ross (2010), Cinsiyetlendirilmiş Medya: Kadınlar, Erkekler ve Kimlik Politikaları, Bölüm 2 • Video: Haber Medyasında Toplumsal Cinsiyet Önyargısı |
12 | Öğrenci Sunumları | • Seçilen bir medya eseri (reklam, film, haber) ve toplumsal cinsiyet temsili üzerine sunumlar |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Tartışma ve finale hazırlık | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Derste yararlanılacak olan diğer kaynaklar yukarıda listelenmiştir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Türkiye’nin en büyük çağdaş sanat etkinliklerinden biri olarak gösterilen ve ‘iyileşmek’ temasıyla Adıyaman’ın ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, ikinci kez ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..