Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Tekstil ve Moda Tasarımı

GEHU 218 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Bilimin İlkeleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 218
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, modern toplumun toplumsal, kültürel ve ekonomik yapısına ve dönüşümlerine referansla modernitenin derinlemesine bir analizini yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Rönesans ve Reform hareketlerinin, Batı düşünce tarihi içerisindekisi önemini açıklayabileceklerdir.
  • Aydınlanma düşüncesinin modern, seküler ve akılcı toplumun oluşumundaki rolünü tanımlayabileceklerdir.
  • Batı tarihinde değişen siyasi otorite biçimlerini ve modern devletin doğuşunu tartışabileceklerdir.
  • Endüstriyel kapitalist sistemin doğuşu ve bunun birey, iş yeri ve üretim ilişkileri üzerine etkisini tartışabileceklerdir.
  • Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin farkına varacaklar ve toplumsal cinsiyet rollerinin modern koşullardaki dönüşümü üzerine fikir yürütebileceklerdir.
  • Dinin modern toplumda azalan etkisini ve bu durumun toplumsal yapılar ve birey üstüne etkisini sekülerleşme ve kutsallaştırma süreçlerine referansla tartışabileceklerdir.
  • Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve siyasi etkilerini tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması, Gereklilikleri ve Değerlendirme Ölçütleri
2 Rönesans ve Reform Hareketleri Jocelyn Hunt, The Renaissance, Routledge, 1999. (The Beginning of the Renaissance, pp.1-7; Humanism, pp. 17-19; Scientific Change in the Renaissance, pp. 77-86; The Links between the Renaissance and the Reformation, pp. 49-51.) Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002(Chapter 2: From superstition to science, pp. 237-241) Robert E. Lerner, et al., Western Civilizations, Their History and Their Culture, London, 1998, pp. 3-5,245-46 (available at blackboard).
3 Rönesans ve Reform Hareketleri Jocelyn Hunt, The Renaissance, Routledge, 1999. (The Beginning of the Renaissance, pp.1-7; Humanism, pp. 17-19; Scientific Change in the Renaissance, pp. 77-86; The Links between the Renaissance and the Reformation, pp. 49-51.) Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002(Chapter 2: From superstition to science, pp. 237-241) Robert E. Lerner, et al., Western Civilizations, Their History and Their Culture, London, 1998, pp. 3-5,245-46 (available at blackboard).
4 Aydınlanma Immanuel Kant, “An Answer to the Question: ‘What is Enlightenment?’, Political Writings, Cambridge University Press, 2007, pp. 54-61. (The reading material will be available at blackboard.) Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp.299-306 (Enlightenment). Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’ Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 20-27. Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 242-246 (Chapter 3: The Enlightenment) Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp. 258-260 (Encyclopedia). Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’, Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 27-35.
5 "Gülün Adı" Film Gösterimi
6 Modern İktidarın Doğuşu ve Otorite Christopher Pierson, The Modern State, Routledge, 2004, 27-49
7 Sınıf içi yazı çalışması
8 Seküler Toplumun Yükselişi John J. Macionis, Sociology 8th edition, Prentice Hall, 2002, pp. 477-483. R.T. Schaefer, Sociology 10th edition, Mac Graw Hill, 2010, pp.334-357.
9 Modern Ekonominin Ortaya Çıkışı Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 318-325 (Chapter 5: The Industrial Revolution) James Fulsher, Capitalism: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2004, pp. 5-9/13-18. Henry Heller. The Birth of Capitalism: A 21st Century Perspective. London: Pluto, 2011 pp. 176-85
10 Ara Sınav
11 Toplumsal Yapının Dönüşümü: Sınıf Anthony Giddens, Sociology, 6th ed., 2012.
12 Film Gösterimi ve Tartışma
13 Toplumsal Yapının Dönüşümü: Toplumsal Cinsiyet Mary Holmes. What is Gender? Sociological Approaches. London: Sage, 2007, p:1-15 Catherine Redfern and Kristin Aune. Reclaiming the F word: The New Feminist Movement. London: Zed Books, 2010, 106-136
14 Film Gösterimi ve Tartışma
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
23
23
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir.

2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir.

4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır.

5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.